Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam, Tydzień temu, szyba od strony kierowcy boczna, wpadła mi w drzwi. Po rozebraniu drzwi okazało się że złamał się plastikowy element, który jeździ w prowadnicy i przy okazji szyba zwalając się w dół porozkręcała mi dużą część linki. Pojechałem do ASO i stwierdzili tam, że niestety samych uchwytów się nie wymienia, tylko cały element od podnoszenia szyb i z chęcią zamówią mi go za 1400 zł. I tak w ogóle to jest to częsta przypadłośc. Na Allegro znalazłem ten element: http://www.allegro.pl/item1102589824_nissan_primera_p12_04_r_mechanizm_szyb_przod.html Padły mi tylko linka i te białe, plastikowe uchwyty które widać na metalowych szynach. Widziałem, że do innych marek można kupić tzw. zestawy naprawcze, a do P12 bieda Oto przykład od Renault Scenic: http://www.allegro.pl/item1111105481_zestaw_naprawczy_podnosnika_szyb_renault_scenic_2.html - 45 zł a nie 400 zł... Pytanie: czy ktoś miał podobny problem i czy sobie jakoś poradził bez zakupu całego elementu? Z góry dziękuję, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Kurde to jakiś pomór. Wczoraj idę do P12 i patrzę, a tu szyba od kierowcy opuszczona na max. Pomyślałem, że jestem pierdoła i zostawiłem otwartą. Chcę podnieść a tu nic. Silniczek słyszę, że chodzi ale coś w środku "mieli". Zabrałem się do rozbierania drzwi. Najpierw walka z wewnętrzną "ładną" stroną - udało się. Potem kilka śrub i próbuję wyjąć (sory za określenie) kawał blachy i nic. Wszystkie śruby odkręcone ale nic nie da się ruszyć. Odchyliłem trochę blachę, podłączyłem sterowanie szybami i widzę jak mi się linki stalowe właśnie mielą w środku. Pytania są dwa jak tą kur... blachę wyciągnąć(szybę trzeba do góry całą?)? Bo jak kolega wyżej podła linka, że to można kupić. Czy można jakoś te linki z powrotem w rolki wsadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Blachę można wyjąć, tylko trzeba odkręcić i wyjąć delikatnie szybę. W blasze masz dwa otwory, trzeba opuścić szybę (ręcznie albo elektrycznie) aby w tych otworach znalazły się otwory montażowe uchwytu do trzymania szyby. Odkręcasz uchwyty, wyjmujesz szybę (sam albo z kimś) i następnie: jak wyjmiesz szybę to blachę lekko w gorę, żeby dół blachy wylazł, dół blachy odchylasz lekko na zewnątrz i wyjmujesz całość pociągając blachę znowu w dół. Wyjmujesz całość z linkami, silnikiem itp. itd. Silnik można rozebrać i linkę włożyć da się, tylko nie może być porozkręcana itp. itd. U mnie niestety oprócz uchwytów dodatkowo właśnie jest zmielona, więc wymiana linki dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek77pl Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 sprawdz w tej firmie www.electriclife.pl kupowalem u nich ponad rok temu i wszystko dziala. cena z tego co pamietam to ok 300pln za nowy z 12m-ce gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 (edytowane) Właśnie byłem u fachmanów. Niestety to nie tylko linka zwinięta ale też te plastikowe gówienka podtrzymujące szybę złamane. Co teraz szukać tych plastików czy zamówić przez allegro całą tą blachę... @Żeebro. Jeszcze jedno trochę mnie zmartwiłeś bo fachmani rozwiercili mi nity, które jeszcze coś tam trzymały (od mechanizmu?). Wtedy blacha wyszła. A ty mówisz, że można było trochę wewnątrz porozkręcać i gotowe. Mam nadzieję, że to śię da potem złożyć. Edytowane 12 Lipca 2010 przez milsa666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 (edytowane) Ja bez rozwiercania niczego wyjąłem tą blachę. Nie wiem co tam mogliby rozwiercać :/ Właśnie mi te uchwyty też poszły, a serwis Nissana twierdzi że samego tego się nie da kupić, tylko całą blachę. W Electric Life chcą 250 zł za nówkę, cena jest OK, ale ich mechanizm wygląda dosyć dziwnie w porównaniu z oryginałem - wysłałem im maila z pytaniami, zobaczymy co powiedzą. Oto co im wysłałem: Witam, Dziękuję za szybką odpowiedź. Jak montuje się taki zestaw? Czy trzeba całkowicie wymontować np. oryginalne prowadnice i zamontować Państwa zestaw? Różni się on wizualnie od Nissanowskiego, tutaj przykład: http://www.allegro.pl/item1102589824_nissan_primera_p12_04_r_mechanizm_szyb_przod.html - Czy Państwa konstrukcja to zamiennik oryginału? W Państwa wersji w ogóle nie ma np. rolek na czterech końcach + do uchwytu jest po jednej lince gdzie w oryginale są po dwa. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, Paweł I to co dostałem od nich chwilę temu: Witam, Sprzedajemy ten podnośnik od 3 lat , żadnych problemów nie sprawia montaż. Przesyłka pobraniowa 25 zł. pozdrawiam electric-life Edytowane 12 Lipca 2010 przez Żeebro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Też mam zamiar zadzwonić do nich. Natomiast jak patrzę na blachę - tą z allegro - to wygląda jakby nity przytrzymywały prowadnice. Tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli tak to inaczej mechanizmu się nie da przymocować. Co do tych elementów z eletric-life to faktycznie inaczej wyglądają. Ale może zamiast tego gów...ego plasticzku są elementy metalowe. Daj znać jak ci odpiszą bo ja muszę pilnie to zrobić. pozdrawiam i dziękuję za mega szybkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Napisałem post wyżej, co mi odpisali. Daj znać, czy będziesz do nich dzwonił - może zapytasz o montaż, bo sobie teraz pomyślałem czy to czasem nie jest tak, że się w ogóle wywala tą blachę całą i wstawia ich konstrukcję. Wygląda na autorski pomysł - te elementy rzeczywiście są metalowe, czyli in plus. Napisałem jeszcze jednego maila: Witam, To jeszcze zapytam o 3 rzeczy: a) Jak wygląda sprawa ewentualnego zwrotu towaru, gdyby się okazało że mechanizm nie pasuje albo byłyby problemy z montażem? Czy dobrze widzę że uchwyty, które trzymają szybę są w całości metalowe? Dają Państwo gwarancję na mechanizm? c) Czy jest dołączana jakaś instrukcja montażu całości? Pozdrawiam! Paweł Odpowiedź: Jest instrukcja, możliwość zwrotu, gwarancja 2 lata ....... pozdrawiam electric-life Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Dzwoniłem i zamówiłem. Gość potwierdził, że będzie pasować do oryginalnej blachy. Ponadto montaż jest na śruby, a nie na nity (czyli nity były ściągane prawidłowo). Jak chcesz poczekać dwa, trzy dni (sklep potwierdził ,że jeżeli teraz złożę zamówienie to może jutro dojdzie - czyli we środę pojadę na montaż) to ci wszystko opiszę. Albo zaufaj sprzedawcy - przecież nie tylko my dwaj mamy Primerę P12 i trochę tych rzeczy sprzedali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Spoko, mogę poczekać, bo i tak za tydzień jadę na urlop to auto będzie stało. Daj mi znać jak Ci poszło i jak to wygląda - rozumiem że trzeba przykręcić całość do oryginalnej blach? W sensie rozwiercić nity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Spoko, mogę poczekać, bo i tak za tydzień jadę na urlop to auto będzie stało. Daj mi znać jak Ci poszło i jak to wygląda - rozumiem że trzeba przykręcić całość do oryginalnej blach? W sensie rozwiercić nity? Gość powiedział, że przykręca się do oryginalnych blach i nie trzeba nitować. Ale wstrzymaj się z rozwiercaniem nitów. Tak na wszelki wypadek. Jak zamontuję dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Dzięki! Poczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Już po wymianie. Żadnych problemów z przymocowaniem mechanizmu. Rzeczywiście nie trzeba nitować bo są śruby, a otwory w prowadnicach pasują do blachy (jedynie fachmani trochę musieli rozwiercić oryginalne otwory). Pasują też uchwyty obejmujące szybę. Była mała obawa, że coś nie będzie pasować bo śruby trzymające uchwyty do ruchomej części mechanizmu są bez nakrętek - ale spoko w zamienniku tez bez nakrętek się trzymają. Także polecam - wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Już po wymianie. Żadnych problemów z przymocowaniem mechanizmu. Rzeczywiście nie trzeba nitować bo są śruby, a otwory w prowadnicach pasują do blachy (jedynie fachmani trochę musieli rozwiercić oryginalne otwory). Pasują też uchwyty obejmujące szybę. Była mała obawa, że coś nie będzie pasować bo śruby trzymające uchwyty do ruchomej części mechanizmu są bez nakrętek - ale spoko w zamienniku tez bez nakrętek się trzymają. Także polecam - wszystko ok. To ja mam kilka pytań: a) czy z zamiennikiem jest dostarczany silnik elektryczny? czy w zamienniku są linki? Jeżeli tak, to jak wygląda ich montaż - poprostu nakłada się je na kółko, do którego jest przymocowany silnik elektryczny? c) czy całość zamiennika poprostu montuje się w drzwi, tj. wywala się całą oryginalną blachę z prowadnicami i wstawia zamiennik czy zamiennik montuje się najpierw do blachy? (czyli trzeba odkręcić/roznitować oryginalne prowadnice i przykręcić zamiennik do blachy?) d) co to znaczy że "bez nakrętek się trzymają"? Z tego co widzę u siebie, miałem uchwyty przykręcone normalnie na śruby z nakrętkami. e) co z białymi rolkami? w oryginale są rolki na każdym rogu blachy - czy w zamienniku są czy trzeba je jakoś przełożyć? Zdjęcie tego nie precyzuje. f) uchwyty trzymające szybę - na zdjęciu zamiennika wygląda to na kawałek blachy z otworkami. Jak się je mocuje do szyby? W oryginalnej instalacji, szyba trzymana jest od dołu przez uchwyt, który ma miejsce na śrubę. Przykręca się ten uchwyt do plastikowo-metalowego elementu który jest zamocowany w prowadnicy. Mi właśnie ten element pękł. Czy więc w zamienniku uchwyt, który podpiera szybę, montuje się bezpośrednio do tego metalowego elementu z dziurą w zamienniku? Sorry że tyle pytań, nie chcę wtopić Dziękuję z góry i pozdrawiam. Żeebro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Już po wymianie. Żadnych problemów z przymocowaniem mechanizmu. Rzeczywiście nie trzeba nitować bo są śruby, a otwory w prowadnicach pasują do blachy (jedynie fachmani trochę musieli rozwiercić oryginalne otwory). Pasują też uchwyty obejmujące szybę. Była mała obawa, że coś nie będzie pasować bo śruby trzymające uchwyty do ruchomej części mechanizmu są bez nakrętek - ale spoko w zamienniku tez bez nakrętek się trzymają. Także polecam - wszystko ok. To ja mam kilka pytań: a) czy z zamiennikiem jest dostarczany silnik elektryczny? czy w zamienniku są linki? Jeżeli tak, to jak wygląda ich montaż - poprostu nakłada się je na kółko, do którego jest przymocowany silnik elektryczny? c) czy całość zamiennika poprostu montuje się w drzwi, tj. wywala się całą oryginalną blachę z prowadnicami i wstawia zamiennik czy zamiennik montuje się najpierw do blachy? (czyli trzeba odkręcić/roznitować oryginalne prowadnice i przykręcić zamiennik do blachy?) d) co to znaczy że "bez nakrętek się trzymają"? Z tego co widzę u siebie, miałem uchwyty przykręcone normalnie na śruby z nakrętkami. e) co z białymi rolkami? w oryginale są rolki na każdym rogu blachy - czy w zamienniku są czy trzeba je jakoś przełożyć? Zdjęcie tego nie precyzuje. f) uchwyty trzymające szybę - na zdjęciu zamiennika wygląda to na kawałek blachy z otworkami. Jak się je mocuje do szyby? W oryginalnej instalacji, szyba trzymana jest od dołu przez uchwyt, który ma miejsce na śrubę. Przykręca się ten uchwyt do plastikowo-metalowego elementu który jest zamocowany w prowadnicy. Mi właśnie ten element pękł. Czy więc w zamienniku uchwyt, który podpiera szybę, montuje się bezpośrednio do tego metalowego elementu z dziurą w zamienniku? Sorry że tyle pytań, nie chcę wtopić Dziękuję z góry i pozdrawiam. Żeebro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam ad a - Silnika nie ma ad b - Wszystkie linki są. Na nic się nie nakłada tych linek. Bęben, w którym zwijają się linki (oczywiście w komplecie) przykręca się do oryginalnej blachy. Z drugiej strony przyklada się silnik - wpasowuje się elemetny obrotowe silnika, mechanizmu i gitara. Ten bęben jest już z prowadnicami podłączony linkami - nic nie trzeba kombinować/nawijać. ad c - Wszystko co masz przynitowane do blachy tj. prowadnice - wywalasz. Zostaje GOŁA blacha. Do tego mocujesz zakupiony zestaw. ad d - Patrz ad f ad e - Te rolki są przymocowane do prowadnic więc odpadnie to wszystko po roznitowaniu - na złom z tym ad f - Ten kawałek blachy z otworkami to jest miejsce na zamontowanie "łapek" (nie dołączone do zestawu) trzymających/obejmujących od dołu szybę (dwa miejsca). Nie dałem odpowiedzi na pytanie "d" bo właśnie te łapki (takie czarne obejmy) u mnie zamocowane są na śrubę ale bez nakrętek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 chłopaki a mieliscie jakies wczoesniesze objawy zanim wam to padlo?? ja teraz jak zamykam szyby u siebie slysze dziwne chrupniecie w obu moze to spowodowane wysokimi temperaturami ?? wczesniej tego nie mialem ale teraz jak sa upaly to slychac jak zamykam na maxa kiedy sie szyba zamknie to moze 1s po zamknieciu slychac jak by mechanizm sie jeszcze jakos domykal wczesniej tego nie slyszalem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 chłopaki a mieliscie jakies wczoesniesze objawy zanim wam to padlo?? ja teraz jak zamykam szyby u siebie slysze dziwne chrupniecie w obu moze to spowodowane wysokimi temperaturami ?? wczesniej tego nie mialem ale teraz jak sa upaly to slychac jak zamykam na maxa kiedy sie szyba zamknie to moze 1s po zamknieciu slychac jak by mechanizm sie jeszcze jakos domykal wczesniej tego nie slyszalem ... Ja niestety nic nie słyszałem. Ani mielenia linek, ani żadnych stuków, puków. Złamało się plastikowe gówienko, które jeździ w prowdnicach podnosząc szybę. W tym zamienniku jest to metalowe więc nie ma szans paść. Może dupnie jakiś inny element. Nie wiadomo na ile trwałe jest to ustrojstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 dzieki za odpowiedz i trzymam kciuki ze nic wam juz nei padnie wrazie W zapisalem sobie stronke tego sklepu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 dzieki za odpowiedz i trzymam kciuki ze nic wam juz nei padnie wrazie W zapisalem sobie stronke tego sklepu pozdrawiam Chociaż teraz jak się zastanowię to chyba było tak: - najpierw zerwała się linka (bo widziałem po otwarciu zmielone linki) - szyba poszła w dół i złamała jeden z plastików. Złamany miałem jeden, ale na drugim (dobrym) powinna się szyba utrzymać, krzywo bo krzywo ale powinna wisieć...) OK. kończymy temat bo już chyba wszystko zostało powiedziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeebro Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Chociaż teraz jak się zastanowię to chyba było tak: - najpierw zerwała się linka (bo widziałem po otwarciu zmielone linki) - szyba poszła w dół i złamała jeden z plastików. Złamany miałem jeden, ale na drugim (dobrym) powinna się szyba utrzymać, krzywo bo krzywo ale powinna wisieć...) OK. kończymy temat bo już chyba wszystko zostało powiedziane. U mnie było odwrotnie Złamał się uchwyt, szyba poleciała w dół i zmieliła linkę Linkę mam całą Zamówiłem z Electric Life, dam znać jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ślizgacz Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Kurde to jakiś pomór. Wczoraj idę do P12 i patrzę, a tu szyba od kierowcy opuszczona na max. Pomyślałem, że jestem pierdoła i zostawiłem otwartą. Chcę podnieść a tu nic. Silniczek słyszę, że chodzi ale coś w środku "mieli". Zabrałem się do rozbierania drzwi. Najpierw walka z wewnętrzną "ładną" stroną - udało się. Potem kilka śrub i próbuję wyjąć (sory za określenie) kawał blachy i nic. Wszystkie śruby odkręcone ale nic nie da się ruszyć. Odchyliłem trochę blachę, podłączyłem sterowanie szybami i widzę jak mi się linki stalowe właśnie mielą w środku. Pytania są dwa jak tą kur... blachę wyciągnąć(szybę trzeba do góry całą?)? Bo jak kolega wyżej podła linka, że to można kupić. Czy można jakoś te linki z powrotem w rolki wsadzić. miałem podobny przypadek myślałem że szyba się po prostu odkleiła lecz przyczyna była inna a mianowicie uchwyty które podnoszą szybę mają wtopione plastikowe prowadnice na linkę z dwoma zaczepami które zachodzą na prowadnicę i to właśnie te zaczepy się urwały i klinowały się zaplątując linkę w silniczku. Tych uchwytów nie mogłem nigdzie dostać jedynie serwis lecz koszt ich z tego co słyszałem to tyle co cała prowadnica taki podnośnikszyb zamiennik można dostać na allegro, jest lepsze niż oryginał solidnie wykonana bez tych plastikowych zaczepów.koszt kompletnego mechanizmu to 250zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 miałem podobny przypadek myślałem że szyba się po prostu odkleiła lecz przyczyna była inna a mianowicie uchwyty które podnoszą szybę mają wtopione plastikowe prowadnice na linkę z dwoma zaczepami które zachodzą na prowadnicę i to właśnie te zaczepy się urwały i klinowały się zaplątując linkę w silniczku. Tych uchwytów nie mogłem nigdzie dostać jedynie serwis lecz koszt ich z tego co słyszałem to tyle co cała prowadnica taki podnośnikszyb zamiennik można dostać na allegro, jest lepsze niż oryginał solidnie wykonana bez tych plastikowych zaczepów.koszt kompletnego mechanizmu to 250zł. Czy kolega przeczytał całą dyskusję???? Tam jest wszystko opisane i nie ma chyba już nic do dodania w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nike_bytom Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 hej widze ze to norma u mnie wlasnie sie stalo to samo:( plasiki sie wylamaly no nic trzeba wymieniac calosc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam, u mnie dzisiaj poleciał ślizg, jeden całkowicie, drugi czesciowo, szyba wpadła do srodka, na szczęście nie pękła, na razie na szybkiego zakołkowałem ją według pomysłu któregoś z kolegów z wątku, przy okazji dziękuję za ciekawą lekturę, zdjęcie boczku poszło sprawnie i bez strat w zatrzaskach, zapinkach itp. mimo, że robiłem to po raz pierwszy - chylę czoła. Jutro zamawiam ślizgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.