Szym3k Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 (edytowane) Witam, Z racji, że jest to mój pierwszy post na forum, serdecznie witam wszystkich, a teraz do rzeczy... Niedawno kupiłem Almerę z 2003 r., 1,8 benzynka. Samochodzik kupiony dosyć okazyjnie bo miał jedno ale... - paląca się kontrolka "engine check" (błąd był kilkukrotnie kasowany, ale pokazywał się ponownie). Od początku wiedziałem, że to trochę loteria, ale się zdecydowałem bo miałem nadzieję, że to tylko czujnik położenia wałka rozrządu. Dziś oddałem samochód do mechanika i padła diagnoza - rozrząd (w sumie nie wiem czy samochód był podpięty pod komputer). Samochód ma przejechane 118kkm (przebieg oryginalny). Praktycznie wszędzie gdzie dzwoniłem za częściami (nawet warsztat specjalizujący się w japończykach), sprzedający pukali się w czoło i mówili, że taki łańcuch wymienia się przy 500kkm. W sumie objawów żadnych poważnych samochód nie wykazuje poza nieznacznym spadkiem mocy i utrudnionym rozruchem na gorącym silniku (i to nie zawsze). Brak jakiegokolwiek falowania obrotów lub innych tego typu objawów. Co sądzicie o tym? Wiem, że to jak wróżenie w fusów, ale może ktoś już miał taki problem? Pozdrawiam Szymon Edytowane 12 Lipca 2010 przez Szym3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 To wróżenie w fusów A konkretnie to może rozrząd może nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 (edytowane) Pierwsza rzecz jaką należałoby zrobić to odczytać kody błędów jakie Ala wywala. Jak wiadomo nie jest to trudne i da się zrobić bez kompa - wystarczy drucik i instrukcja z forum ! Edytowane 13 Lipca 2010 przez Bonhart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Trzeba dobrać się do napinacza i zobaczyć jak bardzo jest wysunięty i wtedy bedzie wiadomo wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 no niestety ja jutro odbieram mojego SR20DE od mechanika po urwanym rozrządzie a silnik miał 160kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szym3k Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam, Kod błędu to P0355 CKP. Mechanik rozkręcał silnik i na tej podstawie stwierdził, że to rozrząd. Z objawów, które sobie uświadomiłem czytając to forum, występuje jeszcze lekkie szarpanie w czasie zmiany biegów oraz niewielki wzrost obrotów (200 - 300)w momencie wciśnięcia sprzęgła podczas zmiany biegów. Co o tym myślicie. P.S. Znalazłem cały rozrząd do mojej Almery za 449. Myślicie, że warto taki kupić czy lepiej taki za 1500 - różnica pewnie wynika z jakości, ale sam nie wiem. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym tańszym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 A czy ktoś mógłby wrzucić fotkę gdzie ten łańcuch dokładnie się znajduje, jak wygląda rozrząd do wymiany etc? Na pewno łatwiej wtedy oceniać każdy przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 łańcuch jest rozciągniety między wałem głównym a walkami ssącym i wydechowym po drugiej stronie silnika jak jest skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szym3k Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam, Po wymianie czujnika wału wszystko wróciło do normy. Samochodzik jeździ jak powinien. Mam tylko jedno pytanie - czy na włączonym zapłonie powinien się świecić kontrolka "engine check"? Gdy silnik pracuje kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam, Po wymianie czujnika wału wszystko wróciło do normy. Samochodzik jeździ jak powinien. Mam tylko jedno pytanie - czy na włączonym zapłonie powinien się świecić kontrolka "engine check"? Gdy silnik pracuje kontrolka się nie świeci. Pozdrawiam na zapłonie powinien się zapalić check engine, więc wszystko dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szym3k Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.