Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ile KM zabiera klimatyzacja w Notesie 1,6


ulek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy chyba niespodziankę :). W wykresów wynika (dzięki Was), że 1.4 w sumie się chyba nawet lepiej nadaje do eko jazdy niż 1.6. Widać tutaj, że przy obrotach rzędu 1.5 tys. mamy już w tym silniku górkę :). Zaskoczeniem jest natomiast dla mnie to, że największy moment obrotowy jest tu dostępny przy około 3.5 tys. obrotów. Zatem niżej niż w 1.6. Dla 1.4 "najmocniejszy" zakres to między 3 a 4 tys. obr/min.

 

Wnioski:

 

Potwierdza się, że jednostka 1.6 jest dużo bardziej elastyczna. Krzywa momentu jest dużo bardziej "płaska" niż w przypadku 1.4.

Znając charakterystykę 1.4, można chyba jednak jeździć znacznie oszczędniej niż 1.6 ale trzeba trzymać w ryzach obroty. No i nie pociągniemy jak w 1.6.

 

W zasadzie potwierdza to moje odczucia z tym silnikiem. Od 3 tys. silnik inaczej brzmi i zaczyna wyraźnie mocno ciągnąć. Powyżej 4 tys. się jeszcze nie zapuszczałem ;), ale już wiem czego mogę się spodziewać :).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, w normalnej jeździe 1.6 nie odczuwam różnicy po włączeniu klimy, nie miałem nigdy wrażenia straty mocy i zmulenia, pewnie jakbym teraz siadł za kółkiem i zaczął testować to bym coś poczuł, ale jest to na tyle małą różnica że normalnie ja jej nie zauważam. W mieście jak jadę w ciągu samochodów i nie mam możliwości dynamicznie przyśpieszać to zmieniam biegi też ok. 1500, góra 2000. Biegi zmieniam nie patrząc na obrotomierz tylko na słuch i odczucia, a te mam wrażliwe i jakbym czuł że silnik lub przeniesienie napędu chociaż trochę się męczy to kręcił bym go wyżej przed zmianą. Skoro tego nie czuję i nie słyszę to zmiana przy takich obrotach wg. mnie jest akceptowana przez auto. zmiana w normalnej jeździe przy np. 3000 jest bez sensu, tylko obroty nienaturalnie wysokie są i samochód zdecydowanie za szybko przyśpiesza, po każdej takiej zmianie w mieście musiałbym hamować żeby w kogoś z przodu nie przywalić.

Poza miastem lubię pociągnąć go na biegach do 5000 a nawet czasem jak nie zdążę to do 6000, pędzel jest słuszny i jak ktoś wcześniej napisał można się próbować z mocniejszymi TDikami na trasie, zdecydowanie nie jest się bez szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wykresu dla 1,4 jasno wynika,że przy spokojnej,miejskiej jeździe,(a więc najczęściej za zderzakiem poprzednika) bez gwałtowniejszych przyspieszeń bez żadnego narażania motoru na zbędne przeciążenia, bieg na wyższy można zmienić już w zakresie 1800-2000 obr/min, gdzie do dyspozycji jest ok 60% mocy i co najmniej połowa użytecznego momentu obrotowego.Wynika też coś jeszcze ciekawszego - że kręcenie silnika powyżej 3500 obr/min gdzie moment obrotowy zauważalnie maleje nie bardzo ma sens. I o co kaman? :blink:

 

proponuję prosty eksperyment:

zakrywamy kartką papieru obrotomierz i jeździmy na słuch i wyczucie obserwując jedynie prędkościomierz- biegi zmieniamy,gdy naszym zdaniem zaczyna się męczyć. Potem robimy zamianę - przykrywamy prędkościomierz i dalej jeździmy w podobnym stylu. Dojdziecie do ciekawych wniosków, o czym wspominał kules :whistle:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Dar,można się bawić...tylko PO CO? Schodząć z obrotów i wbijając biegi w zakresie1500-2000 słychać wyraźne dudnienie w silniku,a to chyba dobrze nie świadczy?Jeszcze w zakresie 2000obr idzie od biedy wytrzymać,tylko mam pytanie...PO CO?Zaoszczędzić 0.2 l paliwa? nie wiem czy akurat trafiłem.A co jak by trzeba było depnąc ? trzeba i tak machlowac biegami żeby wejść szybko w obroty,Owszem kazdy ma swój styl jazdy... nie wnikam w jego umiejetności,oszczędności możliwości,chęci ect.Jezdżę cały czas w zakresie 2500-2800obr i jest OK!Mam zapas mocy pod nogą,silnik się nie dławi i spalanie w normie,w mieście!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! przyjmuje...

A tak a'propo,temat panowie jest o klimie,a nie o konikach w naszych nyskach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to temat już się wyczerpał - jedni twierdzą, że zabiera konie i przymula - inni,że nie przymula albo,że muli w małym stopniu. Zależy jak kto jeździ i co rozumie pod pojęciem "przymula" :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym miłym akcentem można temat zakończyć:). Człowiek się pyta o klimę a dostaje wykład na temat obrotów, zmiany biegów i takich tam i powiem szczerze ze jeżdżę podobnie jak JACKO przy czym dla mnie wskaźnikiem jest jazda na słuch pracy silnika a nie obserwacja obrotomierza szkoda ze tego nie uczyli na prawku jazdy bo to jest cenniejsze niż wkucie przy jakich obrotach należy zmienić biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to temat już się wyczerpał - jedni twierdzą, że zabiera konie i przymula - inni,że nie przymula albo,że muli w małym stopniu. Zależy jak kto jeździ i co rozumie pod pojęciem "przymula" :whistle:

A mnie uczono,że najbardziej optymalnym i bezpiecznym momentem do zmiany biegów jest punkt przecięcia się krzywych mocy i momentu(ew.minus 10%).A jeżdżąc eco,już jeden łańcuch w nissanie załatwiłem:)Zmiana biegów przy tak niskich obrotach(1500)to dla silnika KATORGA.Ale jak ktoś chce to proszę bardzo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe,:D

Was,tylko na słuch i co ciekawe łapię się na tym że próba kontroli na obrotomierzu da je wynik taki jak pisałem...więc nie patrzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze o klimie - w niedzielę jechałem kilkadziesiąt km po drodze powiatowej i z klimą komputer pokazywał spalanie średnio ok. 4,9 a bez klimy średnio ok. 4,6. Z tego by wynikało, że za dużo to ta klima benzynki nie ciągnie. A i jak mocno się przyśpiesza na wyższych biegach to włączanie i wyłączanie klimy daje się odczuć lekkim zmulaniem silnika, ale nie jest to znaczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niezbyt miarodajny pomiar, bo na trasie - szczególnie przy spokojnej zrelaksowanej jeździe nie ma dużej różnicy w spalaniu. Znacznie lepiej widać to podczas jazdy po mieście (postoje na światłach, korki,mała prędkość, hamowanie ,przyspieszanie itp)wtedy może być nawet 1,5 litra różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niezbyt miarodajny pomiar, bo na trasie - szczególnie przy spokojnej zrelaksowanej jeździe nie ma dużej różnicy w spalaniu. Znacznie lepiej widać to podczas jazdy po mieście (postoje na światłach, korki,mała prędkość, hamowanie ,przyspieszanie itp)wtedy może być nawet 1,5 litra różnicy

 

ale ja klimy w mieście nie włączam (krótkie odcinki), chyba że zimą na chwilkę, więc problem zwiększonego zużycia paliwa dotyczy dla mnie tylko trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie,podczas krótkich, kilkuminutowych przejazdów nie miałoby to większego sensu. Ale spróbuj postać dłużej przy tej temperaturze w paru korkach pod światłami i powdychaj wyziewy z rur i opary ze świeżo położonego asfaltu (ostatnio miałem "przyjemność" w Lublinie). Łatwo wtedy zauważyć, że społeczność szoferów dzieli się na tych co mają i nie mają. Ci pierwsi stosują metodę zimnego łokcia, ale miny maja raczej zbolałe :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Dar że Wartburgi przestały już jeździć...gdyby nie to,to co niektórzy doceniliby zalety klimy nawet na krótkich odcinkach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapach z wartburga był fajny - "niebieska" benzyna + olej mixol , wątpię,aby ktoś pamiętał ten wspaniały aromat spalin z dwusuwa.Aż się pod czaszką kręciło - tak jak po gandzi. Bezołowiówka już tak nie capi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczuwam znaczy spadek mocy mojego auta. Rusza jak wół a jak się biorę do wyprzedzania to zachowuje się jak mój stary samochód

mam dokładnie to samo w swoim 1.4, straszny spadek mocy przy włączonej klimie, co szczególnie odczuwam przy ruszaniu, nie mogłam uwierzyć ze to klima tak zżera moc, dopóki nie trafiłam na ten wątek ;/ gorzej niż w moim starym peugeocie 1.1 bez klimy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sprawny manewr (np. szybsze wyprzedzenie w trasie) przy motorku 1,4 jest tylko jedna rada: wyłączyć po prostu na czas tego manewru klimatyzację :shiftyninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale se jaja robisz Dar :D

Wygląda to tak z waszych postów,że silnik 1.4 jest w tym autku tylko po to aby klima miała jak pracować :D

Ale też chyba wygląda na to,że niektórzy preferują twój styl jazdy,zmiana biegów na 1500obr...Kurna ,a depnij jeden z drugim do 2500-2800,nic się maszynce nie stanie a co niektórzy będą tylko spaliny wąchać,a spalanie aż tak drastycznie nie wzrośnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie żartowałem :shiftyninja: - kumpel jadąc do Włoch seatem ibizą (1,4l - 75 KM) aby utrzymać prędkość przelotową na autostradzie (jechali na parę wózków ok. 150-180 km/h) co jakiś czas wyłączał klimę, doganiał resztę i tak w kółko :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie żartowałem :shiftyninja: - kumpel jadąc do Włoch seatem ibizą (1,4l - 75 KM) aby utrzymać prędkość przelotową na autostradzie (jechali na parę wózków ok. 150-180 km/h) co jakiś czas wyłączał klimę, doganiał resztę i tak w kółko :rolleyes:

 

Prędkość przelotowa na autostradzie - nawet we Włoszech to chyba 130 km/h ;)

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie żartowałem :shiftyninja: - kumpel jadąc do Włoch seatem ibizą (1,4l - 75 KM) aby utrzymać prędkość przelotową na autostradzie (jechali na parę wózków ok. 150-180 km/h) co jakiś czas wyłączał klimę, doganiał resztę i tak w kółko :rolleyes:

Dar to ta Ibiza bez klimy to istny potwór! powinna ciągnąć 160-200!Cudo...chyba się skuszę,na model bez klimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar to ta Ibiza bez klimy to istny potwór! powinna ciągnąć 160-200!Cudo...chyba się skuszę,na model bez klimy :D

 

Może on oprócz klimy, miał zaciągnięty ręczny;))))

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...