Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Utrzymanie silnika


Guest pp_1
 Share

Recommended Posts

Witam, trafiłem ostatnio na jeden z odcinków Top Gear, w którym mieli Renault Avantime. Okazało się, że przez parę lat używania stracił kilkadziesiąt koni. Po porządnym serwisie je odzyskał. Moje pytanie- na czym polegał ten serwis i co należy wymienić (albo wyczyścić) aby mój n15 miał dalej te 89KM które miał na początku?

 

EDIT: przy okazji chciałbym wam powiedzieć, żebyście nie dali się złapać na wymianę hamulców przednich za 400 w warsztacie. Po LEKKIM hamowaniu z 170 do 0 są zagotowane.

Edited by pp_1
Link to comment
Share on other sites

Coooooooooooo??

 

Nic nie kumam ;(

 

Przeczytałem jeszcze raz to co napisałem i nie sądzę, żebym mógł logiczniej opisać problem. Ale jeśli potrzebne Ci pomoce wizualne to

jest ten odcinek o którym pisałem- dla ułatwienia 3:40 około.
Link to comment
Share on other sites

Guest pumba

Witam, trafiłem ostatnio na jeden z odcinków Top Gear, w którym mieli Renault Avantime. Okazało się, że przez parę lat używania stracił kilkadziesiąt koni. Po porządnym serwisie je odzyskał. Moje pytanie- na czym polegał ten serwis i co należy wymienić (albo wyczyścić) aby mój n15 miał dalej te 89KM które miał na początku?

 

Prawdopodobnie część koni wyzdychała. Podświetlenie progów w kolorze "blue" + duży spojler z tyłu powinny dodać trochę kucy

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie część koni wyzdychała. Podświetlenie progów w kolorze "blue" + duży spojler z tyłu powinny dodać trochę kucy

To nie mój styl. Spojler z tyłu dociska...tył. W przednionapędowym aucie. Jest szansa na normalne odpowiedzi?

Link to comment
Share on other sites

Jest szansa na normalne odpowiedzi?

 

No założyłeś temat, ni stąd ni zowąd piszesz jak przywrócić kucyki ;)

 

Za chwilę piszesz o jakiś klockach za 400zł - nie wiadomo po co i gdzie!

 

 

Ale jak chcesz sensownej odpowiedzi to proszę bardzo:

 

Podstawową sprawą na ocenę kondycji silnika to pomiar kompresji - podaj jaką masz na każdym garze, potem będziemy rozwijać temat !!!

Czy w ogóle zakładanie twojego tematu miało jakikolwiek sens!

 

Co do klocków to TRW kosztują max 120zł - więc nie wiem po co komu informacja o wymianie (nie wiadomo gdzie) za 400zł ;)

 

 

Opisz problem a my postaramy się go rozwiązać, a jak chcesz ustrzec nas przed naciągaczami to przynajmniej napisz przed jakimi i gdzie!!!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za konstruktywną krytykę. Powiedz mi tylko jak zmierzyć tą kompresję?

 

Co do hamulców- fakt, że zrobiłem offtopa już w 1 poście- nie było wymiany samych klocków a klocków+tarczy. I nie piszcie się na wymianę za taką cenę bo to syf jest.

Edited by pp_1
Link to comment
Share on other sites

Sama cena za hamulce jest w miarę OK - tak jak pisałem! klocki 120zł tarcze też po 120 zł czyli razem 360zł i robota 40zł więc jest ok, problem tylko w tym co założyli jak np. wycenione przeze mnie TRW to jest dobrze jak jakieś noname made in china or korea to naciągacze! Ale napisz gdzie!!!

 

Co do kompresji to musisz mieć manometr, wykręcasz po kolei świece i odpinasz wszystkie cewki wkładasz po kolei manometr w miejsce świecy, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz jakie jest ciśnienie! Okolice 12 barów na każdym powinno być, wszystko co poniżej 10 barów zaczyna się coś dziać! Jak gdzieś kuleje ciśnienie to zalewasz tłok olejem "próba olejowa" i sprawdzasz jeszcze raz! jak się poprawiło to źle (pierścienie) ;) jak nie to troszkę lepiej (zawory)! - cena u mechanika za sprawdzenie ok 50zł!!!!

Jak wszystko OK to silniczek zdrowy i się cieszysz!!!

Jak jest autko dalej słabe to sprawdzasz osprzęt silnika: łańcuch, przepływkę, sondy, wtryski, itd... ale to już całą książkę można napisać, a ja myślę że jednak nic Ci się nie dzieje tylko pytasz aby poszerzyć swoją wiedzę na temat tego czym jeździsz - mam rację?

 

Czy taka odpowiedź kolegę satysfakcjonuje?

 

Ooo kolega blue_daba_dee mnie ubiegł ;) i to w jakim stylu się w temat zagłębił.

CZYTAJ I UCZ SIĘ!!!

 

Jeszcze zapomnieliśmy napisać o wzmacnianych korbowodach i kutych tłokach!!!

Edited by PrAli
Link to comment
Share on other sites

Tak, taka odpowiedz przekroczyla nawet moje oczekiwania. Co do warsztatu- katowice, 50.230066,18.948124 w google maps wklep. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...