netopeer Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Witam Chciałbym zapytać kolegów o taki amorek. Oprócz tłumienia posiada on sprężyne - ciekawy jestem czy odciążyła by ona nasze drążki skrętne. Zdjecie znalazłem przeszukując tematy z forum i linkaria (odnosnie modów na terrano) drugie od wójka google po nazwie amorka (Koni Heavy Track c -Eibach Springs). Z innej beczki pytanie gdzie można kupic takie cudo ? Zdjecie na samocodzie Zdjecie poza autem z googlarki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terranosaur Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 na pewno by odciążyła taka dodatkowa sprężynka, z chęcią zamontował bym to sobie u mnie ale to pewnie w cholerę kapusty kosztuje ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
netopeer Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 szukając dalej ... ave google Jest to COIL-OVER , potocznie określany jako "zawieszenie gwintowane". Stosuje sie toto w samochodach sportowych. Teraz należało by sprawdzić jakie amorki by pasowały do terrano. W moim przypadku T2 zapewne nikt nie przewidywał pchania to terenówki takich cudów . Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_a Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 szukając dalej ... ave google Jest to COIL-OVER , potocznie określany jako "zawieszenie gwintowane". Stosuje sie toto w samochodach sportowych. Teraz należało by sprawdzić jakie amorki by pasowały do terrano. W moim przypadku T2 zapewne nikt nie przewidywał pchania to terenówki takich cudów . jestem własnie po wymianie amorków i kombinuje jak to zrobic wmontować sprężyne az mnie to zaciekawiło jak tak na to patrze to mysle ze dało by rade tylko nie wiem jak dobrac sprezyne ma z tym ktos jakies doświadczenie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
netopeer Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 jestem własnie po wymianie amorków i kombinuje jak to zrobic wmontować sprężyne az mnie to zaciekawiło jak tak na to patrze to mysle ze dało by rade tylko nie wiem jak dobrac sprezyne ma z tym ktos jakies doświadczenie??? Jeśli pytasz o te z tyłu to standardowo (chyba że lift). Jeśli chodzi ci o to coś co zamieściłem w poście... trzeba mieć odpowiedni amortyzator - tak zwane gwintowane zawieszenie - pozwala on na amortyzatorze założyć sprężyne. Odpowiednio skręcona będzie dawał dodatkową amortyzacje. Drążąc temat i rozmawiając z kumplami doszliśmy do wniosku ze trzeba by było sprawdzić nacisk przedniej osi i dobrać odpowiednio moc sprężyny do tego na czym nam zależy. Generalnie zabawa że hej i nie wiem czy opłącalność zabiegu jaka kolwiek. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Witam, Konstrukcje tego typu mają zastosowanie przede wszystkim w samochodach sportowych (zdecydowana większość przypadków). Przednie zawieszenie Nissana Terrano z racji zastosowania stosunkowo krótkich przednich poprzecznych wahaczy, jak na samochód 100% terenowy wymusza, z racji zapewnienia dużego skoku zawieszenia i odpowiedniego wykrzyżu, duży zakres pracy mechanizmów przedniego zawieszenia. Czyli tak w skrócie, należy się upewnić, czy oferowane amortyzatory ze sprężynami zapewniają odpowiedni skok roboczy. Po ewentualnym zastosowaniu tych elementów można wspomóc drążki skrętne, usztywni się przód i podniesie. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtus Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Opisywane amorki można kupić, dedykowane to TII, AFN miał takie - ogólnie strata pieniędzy. Brak osłoniętych części, sprawia że zbiera się dużo syfu i amortyzator traci szczelność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.