Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11]Problem z egr i kilka pytań


Guest dugaz
 Share

Recommended Posts

Guest dugaz

Witam

Jestem nowym użytkownikiem i mam kilka pytań do osób, które wiedzą coś wiecej niz ja.

Kupiłem Primerke 2.0B 140 KM Kombi i po kilkudniowym testowaniu mam pewne uwagi i zapytanie jednocześnie.

Otóż:

1. Przy kolektorze wydechowym jest taka rurka która ponoc idzie do czujnika jakiegos i w miejscu gdzie jest nakretka trzymajaca ta rurke na kolektorze wybijaja mi spaliny. Podczas jazdy slychac cykanie a nigdzie nie moge znlezc takiej rurki bo podobno to tylko w serwisie naprawiaja.

 

2. Przy przyspieszani nie jestem zachwycony i teraz pytanie czy to wina niskiego momentu obrotowego czy moze cos jest nie tak ? ( moze ta usterka z ta rurka?) Nigdy nie jechalem wczesniej inna taka Primerka wiec nie mam porownania:/

 

3.Ostatnie co mnie martwi po przegladnieciu forum to to ze muli mi powyzej 4000 ty obrotów i to moze oznaczac problem z rozrzadem ?! Jak to sprawdzic samemu czy mechanik ? I jak poprawic ? Dodam ze jeszcze nie testowalem V-max. ale te 150 udało sie jechac.

 

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ta rurka co nią Ci dmucha to jest oz zaworu EGR.poczytaj trochę o nim,jest sporo na forum na ten temat,najlepiej go zaślep,a ad.2 i 3 pytania,prawdopodobnie jest to właśnie spowodowane przez tą nieszczelną rurkę,EGR pracuje Ci niewłasciwie,przerabiałem taki sam temat prz vw borze z tym tylko ze tdi-ku

Link to comment
Share on other sites

Przeczytaj zanim napiszesz!!!

Przed napisaniem nowego tematu zapoznaj się z zawartością działu. Użyj lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany (link szukaj u góry strony). Nie powielamy tych samych tematów i postów wielokrotnie. Tematy, które będą dotyczyły problemów już wcześniej opisywanych będą poprostu zamykane, a następnie usuwane.

 

Zakładając nowy temat przed jego treścią otaguj model np. [P10], [W10], [P11], [WP11], [P11.144], [WP11.144], [P12], [WP12]. Następnie nadaj mu taki tytuł (używaj także opisu), żeby nikt nie miał wątpliwości o czym piszesz. Postaraj się zamieścić w nim jak najwięcej słów kluczowych opisujących Twój problem.

np. [P11] Stuki w lewym przednim kole

opis - tylko podczas skręcania w lewo

 

Nie umieszczaj w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne", "nie wiem co robić" itp.;

Jeśli coś sprawia Ci trudność, skontaktuj się z moderatorem.

 

przeczytaj i taguj tematy ja ten za Ciebie zmienie

Link to comment
Share on other sites

Guest dugaz

Właśnie zaślepiłem rurke od egr bo kapturek był ułamany i wcale nie 2 zlotówką a 50 gr. Teraz sprawdzimy jak autko się będzie zachowywało i jak spalanie :) Po 1 probnej jeździe może faktycznie jest troszke bardziej czuły na gaz, ale różnica jest niewielka i przyspieszenie minimalnie sie polepszyło. Gdyby ktoś miał pomysł jak sprawdzic aby bylo jeszcze lepiej niech napisze :) (oczywiście bez ingerencji w silnik typu TURBO :P)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kobras

Dodam ze zaslepialem u siebie EGR i kompletnie nic sie nie zmieniło. Błąd dalej jak wisi tak wisiał. Generalnie zdjąłem spowrotem tą zaślepke i jeżdżę bez zadnej straty mocy czy przyspieszenia. Wg mnie nie nalezy z tym nic robic. Strata mocy i przyspieszania wynika u ciebie z czego innego. Sprawdz zapłon i ustawienie przepustnicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest dugaz

KURCZE NO WŁASNIE JA TEZ MAM TERAZ CHECK ZAPALONY IJESTEM NA ETAPIE SZUKANIA RURKI NOWEJ. A JESLI CHODZI O PRZEPUSTNICE TO BOJE SIE RUSZAC SAMEMU A OBROTY MAM NA POZIOMIE 1200-1000 NA ROZGRZANYM SILNIKU WIEC TEZ COS NIE TAK JEST ;/ BEDE TERAZ U MECHANIKA NA WYMIANIE OLEJU I FILTROW TO SPYTAM CO MOZNA ZROBIC. MAJGORSZE JEST TO ZE W LODZI JEST TYLKO JEDEN SERWIS NYSEK I DO TEGO MA STRASZNE OPINIE, NIESPOTKALEM OSOBY KTORA BY POWIEDZIALA MI JEDZ TAM CI NAPRAWIA ;/ A MOJ MECHANIK SPECJALIZUJE SIE RACZEJ W NIEMCACH. ALE TRUDNO JAKOS SOBIE MUSZE PORADZIC ;p

Link to comment
Share on other sites

KURCZE NO WŁASNIE JA TEZ MAM TERAZ CHECK ZAPALONY IJESTEM NA ETAPIE SZUKANIA RURKI NOWEJ.

 

załóż rezystor w czujnik temperatury, wykasuj check i już się nie zapali po co Ci koszta i nowa rurka

Link to comment
Share on other sites

GDYBYM WIEDZIAL JAKI REZYSTOR I JAK TO ZALOZYC ORAZ GDZIE PRZEDE WSZYSTKIM :P JESTEM AMATOREM NAPRAW SAMOCHODOWYCH:/

 

trzeba wykazać trochę chęci i poszukać

 

po zaślepieniu EGR-a rozłączasz wtyczkę na czujniku temperatury, jest zaraz za zaworem, to on odpowiada za otwarcie i zamknięcie EGR, i mierzysz rezystancję na zimnym i ciepłym, i podpinasz rezystor zamiast czujnika, mi pod pasował taki jak w opisie, bo i taki miałem w domu, u Ciebie też pewnie zagra, pamietraj, że wpinamy go we wtyczkę od czujnika temperatury zamiast tego czujnika a nie we wtyczkę od EGR

 

rezystor jaki zastosowałem to 0,48OHMa, ale to można przeczytać w moim opisie ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...