Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11]Problem z egr i kilka pytań


Gość dugaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym użytkownikiem i mam kilka pytań do osób, które wiedzą coś wiecej niz ja.

Kupiłem Primerke 2.0B 140 KM Kombi i po kilkudniowym testowaniu mam pewne uwagi i zapytanie jednocześnie.

Otóż:

1. Przy kolektorze wydechowym jest taka rurka która ponoc idzie do czujnika jakiegos i w miejscu gdzie jest nakretka trzymajaca ta rurke na kolektorze wybijaja mi spaliny. Podczas jazdy slychac cykanie a nigdzie nie moge znlezc takiej rurki bo podobno to tylko w serwisie naprawiaja.

 

2. Przy przyspieszani nie jestem zachwycony i teraz pytanie czy to wina niskiego momentu obrotowego czy moze cos jest nie tak ? ( moze ta usterka z ta rurka?) Nigdy nie jechalem wczesniej inna taka Primerka wiec nie mam porownania:/

 

3.Ostatnie co mnie martwi po przegladnieciu forum to to ze muli mi powyzej 4000 ty obrotów i to moze oznaczac problem z rozrzadem ?! Jak to sprawdzic samemu czy mechanik ? I jak poprawic ? Dodam ze jeszcze nie testowalem V-max. ale te 150 udało sie jechac.

 

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rurka co nią Ci dmucha to jest oz zaworu EGR.poczytaj trochę o nim,jest sporo na forum na ten temat,najlepiej go zaślep,a ad.2 i 3 pytania,prawdopodobnie jest to właśnie spowodowane przez tą nieszczelną rurkę,EGR pracuje Ci niewłasciwie,przerabiałem taki sam temat prz vw borze z tym tylko ze tdi-ku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj zanim napiszesz!!!

Przed napisaniem nowego tematu zapoznaj się z zawartością działu. Użyj lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany (link szukaj u góry strony). Nie powielamy tych samych tematów i postów wielokrotnie. Tematy, które będą dotyczyły problemów już wcześniej opisywanych będą poprostu zamykane, a następnie usuwane.

 

Zakładając nowy temat przed jego treścią otaguj model np. [P10], [W10], [P11], [WP11], [P11.144], [WP11.144], [P12], [WP12]. Następnie nadaj mu taki tytuł (używaj także opisu), żeby nikt nie miał wątpliwości o czym piszesz. Postaraj się zamieścić w nim jak najwięcej słów kluczowych opisujących Twój problem.

np. [P11] Stuki w lewym przednim kole

opis - tylko podczas skręcania w lewo

 

Nie umieszczaj w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne", "nie wiem co robić" itp.;

Jeśli coś sprawia Ci trudność, skontaktuj się z moderatorem.

 

przeczytaj i taguj tematy ja ten za Ciebie zmienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaślepiłem rurke od egr bo kapturek był ułamany i wcale nie 2 zlotówką a 50 gr. Teraz sprawdzimy jak autko się będzie zachowywało i jak spalanie :) Po 1 probnej jeździe może faktycznie jest troszke bardziej czuły na gaz, ale różnica jest niewielka i przyspieszenie minimalnie sie polepszyło. Gdyby ktoś miał pomysł jak sprawdzic aby bylo jeszcze lepiej niech napisze :) (oczywiście bez ingerencji w silnik typu TURBO :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze zaslepialem u siebie EGR i kompletnie nic sie nie zmieniło. Błąd dalej jak wisi tak wisiał. Generalnie zdjąłem spowrotem tą zaślepke i jeżdżę bez zadnej straty mocy czy przyspieszenia. Wg mnie nie nalezy z tym nic robic. Strata mocy i przyspieszania wynika u ciebie z czego innego. Sprawdz zapłon i ustawienie przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KURCZE NO WŁASNIE JA TEZ MAM TERAZ CHECK ZAPALONY IJESTEM NA ETAPIE SZUKANIA RURKI NOWEJ. A JESLI CHODZI O PRZEPUSTNICE TO BOJE SIE RUSZAC SAMEMU A OBROTY MAM NA POZIOMIE 1200-1000 NA ROZGRZANYM SILNIKU WIEC TEZ COS NIE TAK JEST ;/ BEDE TERAZ U MECHANIKA NA WYMIANIE OLEJU I FILTROW TO SPYTAM CO MOZNA ZROBIC. MAJGORSZE JEST TO ZE W LODZI JEST TYLKO JEDEN SERWIS NYSEK I DO TEGO MA STRASZNE OPINIE, NIESPOTKALEM OSOBY KTORA BY POWIEDZIALA MI JEDZ TAM CI NAPRAWIA ;/ A MOJ MECHANIK SPECJALIZUJE SIE RACZEJ W NIEMCACH. ALE TRUDNO JAKOS SOBIE MUSZE PORADZIC ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KURCZE NO WŁASNIE JA TEZ MAM TERAZ CHECK ZAPALONY IJESTEM NA ETAPIE SZUKANIA RURKI NOWEJ.

 

załóż rezystor w czujnik temperatury, wykasuj check i już się nie zapali po co Ci koszta i nowa rurka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GDYBYM WIEDZIAL JAKI REZYSTOR I JAK TO ZALOZYC ORAZ GDZIE PRZEDE WSZYSTKIM :P JESTEM AMATOREM NAPRAW SAMOCHODOWYCH:/

 

trzeba wykazać trochę chęci i poszukać

 

po zaślepieniu EGR-a rozłączasz wtyczkę na czujniku temperatury, jest zaraz za zaworem, to on odpowiada za otwarcie i zamknięcie EGR, i mierzysz rezystancję na zimnym i ciepłym, i podpinasz rezystor zamiast czujnika, mi pod pasował taki jak w opisie, bo i taki miałem w domu, u Ciebie też pewnie zagra, pamietraj, że wpinamy go we wtyczkę od czujnika temperatury zamiast tego czujnika a nie we wtyczkę od EGR

 

rezystor jaki zastosowałem to 0,48OHMa, ale to można przeczytać w moim opisie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...