Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] dziwne dzwieki w silniku 2.0 td


Guest Quadral
 Share

Recommended Posts

Guest Quadral

witam milosnikow.2 sprawy mam. p11 97 r 2.0 td

1. na zimnym siliku gdy zredukuje bieg i wejde na 4 tys obr. silnik przestaje dostawac paliwo ,kopci na bialo i gasnie .gdy nim pozniej zaczne krecic to w koncu odpala i porzy samym odpaleniu daje dzwiek takiej grzechotki metalicznej . w czym tu problem ?

 

2. kolega mi mowil ze zawory mi niby stukaja,mechanik je rok temu regulowal,teraz gdy rano odpalam to podobny czasem dziwek jest tej grzechotki jak w 1 sprawie .

ma ktos jakies propozycje na rozwiklanie problemu?

Link to comment
Share on other sites

ad. 1 filtr paliwa był zmieniany?

Link to comment
Share on other sites

Zawory są hydrauliczne i się ich nie reguluje, tak że mechanior zrobił cię w bambuło

Białe kopcenie i problem z odpaleniem to najczęściej żle ustawiony rozrząd i przestawiony kąt wtrysku.

Zawory są hydrauliczne i jest ten metaliczny dźwięk ale z rana i w zimie jak olej ścieknie i zgęstnieje, W te upały to zainteresował bym się świecami i wtryskami, a potem rozrządem

 

Tak jak kolega wylej zacząłbym od wymiany filtra powietrza jeśli nie był dawno ruszany

 

Poczytaj tematy z FAQ dla cd20t Twoje problemy to wracający temat na forum

Link to comment
Share on other sites

Guest emeryt03

witam milosnikow.2 sprawy mam. p11 97 r 2.0 td

1. na zimnym siliku gdy zredukuje bieg i wejde na 4 tys obr.....

 

Przepraszam, że nieśmiało zapytam. Czy nie uważa Kolega, że taki sposób jazdy może być praprzyczyną "dziwnych dźwieków"?! Przekraczanie 2 tys. obrotów na zimnym silniku nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem ( zwłaszcza w traktorku)!

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadral

filtr paliwa wymieniony w tamtym roku,takze koncowki wtryskow i ich regulacja. rozrzad przy 200 tys czyli 2 lata temu teraz ma 250. a pompa wtryskowa??

Link to comment
Share on other sites

a "check" się przypadkiem nie pokazuje?

Link to comment
Share on other sites

Miałeś po raz ostatni wymieniany rozrząd 50000 km temu??

Ehehehe

Sam sobie odpowiedziałeś :) co się dzieje

 

 

A co ile wg. ciebie się wymienia rozrząd ? co 20 tys ? :blink:

Edited by baciarek
Link to comment
Share on other sites

Guest Quadral

fakt kolego na poczatku nie wiedzialem ze dislem przy zimnym silniku na max 1.5 tys obr sie jezdzi do momentu az sie rozgrzeje.w ogole wspanialomyslny ojciec kierowca ciezarowki poduczyl mnie jak sie z nim obchodzic :)

 

 

Koledzy teraz pytania do was.Autko bylo bite w tyl i bok,na silnik wielkiego to wplywy chyba nie mialo bo zdrowiutki i suchutki tylko z pod skrzyni sie olej poci na laczeni obudow .nic w niej nie zgrzyta,pracuje miekko i lekko. tylko raczka drazka sie trzesie przy kazdym biegu,tak delikatnie jak wibrator:D ale to jest powodem sprezynki tlumiocej ktora jest nad oslona drazka skrzyni biegow.

 

zawiecha fakt cala musialem robic,od tuleji po wachacze ,amorki,drazki stabilizujace .wszystko tyl i przod.

 

PYT 1 dolac oleju do skrzyni jeli sie doslownie kropelke moze 2 na tydzien puszcza.

 

Rozrzad nie byl z najwyzszej polki.fakt ,ten zanik doplywu paliwa zaczal mi sie to dziac jakies 15 tys km temu. dzis przebieg 250. pewnie cofniete z 80 bo od handlarza.

 

dzis temperatura na dworze 18 stopni i pali na dotyk,nawet rozgrzany po zgaszeniu,chodzi wszytsko idealnie.nie rozumiem tego samochodu.

 

PYT 2 na co ma wplyw temperatura powietrza,mowie o tem ponad 30 stopni????

 

 

PYT 3 .czyli swiece zarowe albo zaplonowe ok??

 

check kiedys mi raz sie zaswiecil,i byla podobna sytuacja z tym kopceniem,po chwili jak wszedl na obroty to kontrolka zgasla i od tamtej pory sie nie zapala w takiej sytacji. czyli cos pompe moze bolec.ktos mi mowil ze to regulator sie zawiesza czy jakos tak:)

PYT 4 wiec co z ta pompa i z kontrolka check, mozliwe ze zaroweczka sie spalila i nie pokazuje awarii??

 

PYT 5 aha jeszcze jedno kontrolka od swiec zarowych sie nie pali wcale przy przekreceniu kluczyka?? zarowka spalona czy swiece zarowe?? ale jak wyzej mowilem, przy niskich tem np. w zime pali na pol obrotu, w lato za 4/5obr.

 

PYT 6 po zakupie czyli 2 lata temu ,zobaczylem ze nie ma paska na pompie od klimy,sciagalem pompe,delikatne ale bardzo male cisnienie freonu bylo. teraz pytanie, pompa czy uklad nieszczelny?? no bo po co ktos pasek sciagnal.

PYT 7 podswietlenie reg nawiew,temperatury jej i kierunku nawiewu nie dziala. bezpiecznik padl czy zaroweczk ispalone.jesli bezpiecznik to jakie oznaczenie na schemacie??:)

 

PYT 8 rozrzad do wymiany jak ma najechane 45ponad tys. i nie jeste najlepszej klasy.

 

 

 

pelny szacun do auta ,wloze kazda kwote bo to pierwsza moja niunia ,chodz go juz wystawilem na allegro , klientow od miesiaca 2 mialem ;/ (chyba standart w pl, z ciezka sprzedaza auta)

 

mowcie panowie jaka macie propozycje z tym kopceniem bo juz mi 2 razy pomogliscie ale w zawieszeniu:). Jak teraz mi ktos poradzi to ma 10 zimnych kapselkow na koncie bankowym:)

 

P.S Dopiero po wymianie.

Edited by Quadral
Link to comment
Share on other sites

2.

 

Nie wiem czy pytasz o palenie czy o jazdę. Jeśli o jazdę to musisz mieć świadomość, że to starej konstrukcji silnik i nie będzie wielkiego wow. Poza tym objawy w upałach są moim zdaniem uzasadnione, ponieważ w samochodzie nie ma intercoolera więc zmiany temperatury bardzo będą odczuwalne. najlepiej ten silnik powinien śmigać na dobrą sprawę w zimie.

 

3. Świece żarowe odpowiadają tylko za rozruch i pierwsze kilkadziesiąt sekund pracy silnika.

Jeśli chodzi o palenie to sprawdź stan świec na akumulatorze, jak ledwo jarzy to wymiana. Nie kupuj byle czego tylko NGK (100 zł szt - niestety) bo wymienisz za rok jak będą inne. Jeśli świece są ok to regulacja pompy, kąta wtrysku itd.

 

Stan przepływomierza. Znajdź na forum jak się go sprawdza powinien mieć napięcie 2,1 - 2,3 V

 

 

4.

Check powinien się zapalić kontrolnie na włączonym zapłonie, jak się nie pali - wymiana żarówki, może coś było kombinowane

 

5.

Brak kontrolki świec - prawdopodobnie spalona żarówka - trzeba wyciągać zegary i uważaj z wyciąganiem kabli z płytki bo jak połamiesz luty to zaczną świrować wskazówki.

 

6.

Nikt nie jest wróżką co robił poprzedni właściciel, więc musisz znowu zostawić kasę u machera od klimy

 

7. Wyjąć trzeba panel i zmienić żarówki - dtego potrzebujesz wyjąć panel z radiem i dopiero rozkręcisz resztę.

 

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadral

dzieki kolego za wyczerpujace info:) zrobie tak jak mowisz:) jesli masz racje to winny ci jestem to co mowilem:) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nic mi nie jesteś winny - po to są fora, żeby nie pójść z torbami u debili w pseudo warsztatach ( z szacunkiem dla prawdziwych fachowców). Poza tym z tego co piszesz to zostawisz trochę grosza na części :whistle:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...