pabloj_21 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Witam, Note mojej małżonki w dniu dzisiejszym odmówił współpracy. Rano po przekręceniu stacyjki i zapaleniu się wszystkich stosownych kontrolek nie odpalił. Wyglądało to jak awaria akumulatora (przygasały kontrolki po przekręceniu kluczyka, po jego zwolnieniu zapalały się na nowo). Próba uruchomienia przy użyciu kabli i innego akumulatora nie przyniosła żadnych efektów. Gdzie należy szukać przyczyny? jakie mogą być potencjalne powody takiego zachowania. Dodam, przy otwieraniu samochodu nie mrugają migacze oraz, że pół roku temu wymieniony został rozrusznik (w aso na gwarancji). Z góry dziękuję za sugestie i rady. Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roxx Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Pierwsze wrażenie to awaria bendiksa, czyli elektromagnesu zazębiającego rozrusznik. Spróbuj może pobujać samochodem przód tył na biegu i oczywiście bez ręcznego. Pomaga czasami również "delikatne" przydzwonienie młotkiem, jak nie ma miejsca może być za pośrednictwem pobijaka. W kangurku szwagierki taka operacja zastosowana rok temu, usunęła problem powtarzający się regularnie w niepamięć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Ale nie piszesz czy od rozrusznika słychać jakieś dźwięki?Jeżeli nie to tak jak pisze Roxx mógł paść rozrusznik i on rozładowuje aku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myk Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Witam, Note mojej małżonki w dniu dzisiejszym odmówił współpracy. Rano po przekręceniu stacyjki i zapaleniu się wszystkich stosownych kontrolek nie odpalił. Wyglądało to jak awaria akumulatora (przygasały kontrolki po przekręceniu kluczyka, po jego zwolnieniu zapalały się na nowo). Próba uruchomienia przy użyciu kabli i innego akumulatora nie przyniosła żadnych efektów. Gdzie należy szukać przyczyny? jakie mogą być potencjalne powody takiego zachowania. Dodam, przy otwieraniu samochodu nie mrugają migacze oraz, że pół roku temu wymieniony został rozrusznik (w aso na gwarancji). Z góry dziękuję za sugestie i rady. Paweł Witam, Sprawdź bezpieczniki czy któregoś (tego od rozrusznika) nie spaliło. Nie wiem który to więc możesz sprawdzić po kolei. Nie wiem czy to będzie to, ale ja kiedyś miałem taki przypadek z innym autem ,że raz zakeciłem rozrusznikiem ok. 1 sekundy i potem już nic - tylko kontrolki się świeciły. Długo mi zeszło ze zdiadnozowaniem problemu , nawet wymieniłem z akumukator, a oststecznie wpadłem na to, że to mogło być przeciązenie bezpiecznika na rozruchu itak też było - jeden był spalony i po wymianie na taki sam auto odpaliło bez problemu ( dodam tylko, że był to matiz:) ) Sprawdzić można to nic nie kosztuje... Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Podzielam zdanie Roxx`a, że wygląda to na awarię rozrusznika. Coś się dzieje, skoro poda Ci w samochodzie drugi rozrusznik. Na początek faktycznie spróbuj w niego stuknąć - najlepiej młotkiem. Jeżeli to tylko zawieszony bendix, jest szansa, że zaskoczy i będzie ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabloj_21 Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Problem rozwiązany. Padł akumulator. Po włożeniu nowego jest okej. Jedyny mankament to zbyt niskie ładowanie akumulatora przy pełnym obciążeniu odbiornikami (wg elektryka, który wie co i jak trzeba mierzyć - stwierdził, że nowy akumulator pożyje kolejne 3,5 roku). Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Trochę to dziwne,bo odpalanie z kabli nawet martwego aku jest skuteczne,sam to przerabiałem...oby nie dało znać o sobie jakieś uszkodzenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Trochę to dziwne,bo odpalanie z kabli nawet martwego aku jest skuteczne,sam to przerabiałem...oby nie dało znać o sobie jakieś uszkodzenie. Chyba że aku jest nie tylko rozładowany ale i uszkodzony - np. zasiarczony lub ma zwarcie na celach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piteq Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 (edited) Chyba że aku jest nie tylko rozładowany ale i uszkodzony - np. zasiarczony lub ma zwarcie na celach. Jak mój akumulator miał zwarcie na celi (został wymieniony na nowy), to mój Notek nie odpalał sam, ale na lecjach od innego akumulatora odpalał. Edited July 25, 2010 by Piteq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 No właśnie,zwarcie na celach nie powoduje blokady zapłonu a jedynie rozładowanie i brak ładowania,być może że drugi aku z którego odpalano miał już zbyt małą pojemność ,aby pokonać zwarcie i dać silną iskrę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 No właśnie,zwarcie na celach nie powoduje blokady zapłonu a jedynie rozładowanie i brak ładowania,być może że drugi aku z którego odpalano miał już zbyt małą pojemność ,aby pokonać zwarcie i dać silną iskrę. Otóż to Jacko. Jeżeli defekt akumulatora jest "głęboki", prąd z drugiego aku od którego "pożyczamy" napięcie, idzie w zwarcie i rozrusznik może nie dać rady zakręcić. Widziałem, jak doświadczony elektryk samochodowy robił prosty test jak zachodziło podejrzenie uszkodzenia akumulatora. Odpinał klemy od aku, przypinał do nich kable rozruchowe a ich drugie końce do zewnętrznego akumulatora. Jak silnik zaskoczył, było już wiadomo, że winowajcą jest aku. Jak mój akumulator miał zwarcie na celi (został wymieniony na nowy), to mój Notek nie odpalał sam, ale na lecjach od innego akumulatora odpalał. Widać zwarcie nie było duże, choć pewnie prowadziło do pełnego rozładowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Poniekąd,końcówka mojego postu o tym napomina,z tym ze odpalając na kable,drugi samochód musi być na obrotach.W tedy nie ma zmiłuj musi złapać,przerabiałem już to ,miałem totalne zero na aku(zwarcie pełne ) i po podkręceniu w obroty złapał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piteq Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 (edited) Mój Notek był odpalany z takiego akumulatora przenośnego, ktory mieli na wyposażeniu Panowie z Assistance. Edited July 26, 2010 by Piteq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lenek29 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Witam.Miałem dwa razy problem z uruchomieniem silnika.W obu przypadkach pomogło użycie zapasowego kluczyka.Poprostu po kilku minutach po nieudanej próbie odpalenia używałem drugiego klucza.Trzeba troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem i odpala.Prawdopodobnie występuje jakiś problem z mobilajzerem. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brojak24 Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 mam ten sam problemik....(( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.