Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[n15] zawieszenie z 1.4/1.6 do gti ?


dev02

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam pytanko.. czy do almery gti '97 2.0 mozna wepchac seryjne zawiehszenie (sprezyny, amortyzatory) od almer/sunnych 1.4 / 1.6? (w tych budach, czyli 3 drzwiowych oczywiscie) ? z tego co wiem gti jest fabrycznie obnizone.. obecnie mam zawieszenie gti -40mm, przez co ciagle dre stabilizatorem albo mocowaniem wahacza (to chyba najnizej polozone elementy w tym aucie, a zwlaszcza nie wiedziec czemu z lewej strony, gdzie u mnie jest chyba raptem z 5cm do ziemi) na nierownych drogach - krajowych zeby bylo smieszniej:/ o progach i innych wynalazkach juz nie wspominajac... tylko patrzec jak cos pourywam :/

 

oczywiscie licze sie z tym ze amorki tez bym musial wsadzic z 1.4 i moze nawet mocowania amortyzatorow...

 

Czy jest to mozliwe?

 

do posiadaczy gti: tez drzecie tymi elementami po koleinach i progach? latwo to uszkodzic?

 

wiem ze kazdy robi raczej z wyzszej na nizsza niz odwrotnie, ale mi sie nie usmiecha pocic nad obraniem najwyzszego punktu na drodze zeby tylko nie wpasc w koleine i nie przydrzec (gdzie jest to zazwyczaj sam srodek drogi po ktorej jedzie tir z naprzeciwka), zamiiast po prostu czerpac radosc z jazdy... wiem ze pogorsza sie napewno wlasciwosci jezdne i trzymanie w zakretach ale przynajmniej zniknie ryzyko rozwalenia furki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz koła za małe?

Ja mam seryjne felgi 15' i do tego opony 195/60, zamiast 195/55 seryjnych, to zdarza mi się zahaczyć dokładką zderzaka przedniego, ale tylko na krawężnikach i leśnych dróżkach, ale nie na drogach asfaltowych. No i te -40mm to nie jest seria od gti tylko ktoś coś kombinował.

Ja planuje zmieniać u siebie sprężyny i amorki z przodu, znalazłem sprężynki LESJÖFORS LS4062027 to są zamienniki seryjnych sprężyn do gti i myśle że powinno być za***iście, na pewno pójdzie autko do góry lekko względem obecnych zużytych sprężyn, a jednocześnie powinno być dość twardo, na sprężynach od 1.4 to już auto nie będzie miało wyglądu jak pójdzie mocno do góry, koła będą się wydawały małe i w zakrętach będzie gorzej.

Poza tym nie wydaje mi się, aby sprężyny i amory odpowiadały za wysokość wahacza od gleby (co innego zderzak, osłona misy olejowej, ale nie wahacz) napisz jakie masz koła, bo myślę że w ich rozmiarze moze tkwić przyczyna, albo masz wahacz wymieniony na jakiś inny lub inny element z dołu zawieszenia, ale może ktoś bardziej kompetentny się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz koła za małe?

Ja mam seryjne felgi 15' i do tego opony 195/60, zamiast 195/55 seryjnych, to zdarza mi się zahaczyć dokładką zderzaka przedniego, ale tylko na krawężnikach i leśnych dróżkach, ale nie na drogach asfaltowych. No i te -40mm to nie jest seria od gti tylko ktoś coś kombinował.

Ja planuje zmieniać u siebie sprężyny i amorki z przodu, znalazłem sprężynki LESJÖFORS LS4062027 to są zamienniki seryjnych sprężyn do gti i myśle że powinno być za***iście, na pewno pójdzie autko do góry lekko względem obecnych zużytych sprężyn, a jednocześnie powinno być dość twardo, na sprężynach od 1.4 to już auto nie będzie miało wyglądu jak pójdzie mocno do góry, koła będą się wydawały małe i w zakrętach będzie gorzej.

Poza tym nie wydaje mi się, aby sprężyny i amory odpowiadały za wysokość wahacza od gleby (co innego zderzak, osłona misy olejowej, ale nie wahacz) napisz jakie masz koła, bo myślę że w ich rozmiarze moze tkwić przyczyna, albo masz wahacz wymieniony na jakiś inny lub inny element z dołu zawieszenia, ale może ktoś bardziej kompetentny się wypowie.

 

 

Koła mzm 15" na gumach 195/50/R15, to nie wahacz przyhacza tylko element nieruchomo umieszczony w podlodze - jest to wlasnie mocowanie wahacza, a dokladnie to chyba jakas jego metalowa oslona (tam gdzie jest przed silent block tzn przednia tuleja wahacza) do tego ten stabilizator jakos tez wystaje podejrzanie moze i cos jest kombinowane, ale po takiej akcji mam dosyc, jezdzilem wczesniej sunnym na 13" i seryjnym zawieszeniu, takze jak dostane teraz ten sam zawias z wiekszymi gumami to mysle ze dam rade, kwestia tylko czy spasuje, bo samo +40mm... to jakos tego dalej nie widze, nie zalezy mi az tak bardzo na wygladzie i jezdzie po 150km/h przez kazdy zakret... bo to pewnie jest -40mm od seryjnego gti ktore podobnno tez jest nizsze niz seria 1.4/1.6..

 

a btw mysle ze za wysokosc wahacza sprezyny i amory tez beda odpowiadac bo to jakos jest tak ze cala kolumna idzie po innym kątem po takim zabiegu obnizajacym a wiec moze w tym przyczyna.. sam juz nie wiem, ale mam dosc strachu przez najmniejsszymi koleinami :/

 

dodam ze miesiac produkcji to marzec, czyli przed liftem zawieszenia...

 

 

 

dobra juz wiem ze od serii pasuje, ale zalozylem od gti (ciekawostka - do gti dedykowane tylko i wylacznie gazówki i takie tez wzialem).

 

Jest o wiele lepiej, moze juz nie tak twardo ale progi i koleiny przestały przerazac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...