dev02 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 witam mam pytanko.. czy do almery gti '97 2.0 mozna wepchac seryjne zawiehszenie (sprezyny, amortyzatory) od almer/sunnych 1.4 / 1.6? (w tych budach, czyli 3 drzwiowych oczywiscie) ? z tego co wiem gti jest fabrycznie obnizone.. obecnie mam zawieszenie gti -40mm, przez co ciagle dre stabilizatorem albo mocowaniem wahacza (to chyba najnizej polozone elementy w tym aucie, a zwlaszcza nie wiedziec czemu z lewej strony, gdzie u mnie jest chyba raptem z 5cm do ziemi) na nierownych drogach - krajowych zeby bylo smieszniej:/ o progach i innych wynalazkach juz nie wspominajac... tylko patrzec jak cos pourywam :/ oczywiscie licze sie z tym ze amorki tez bym musial wsadzic z 1.4 i moze nawet mocowania amortyzatorow... Czy jest to mozliwe? do posiadaczy gti: tez drzecie tymi elementami po koleinach i progach? latwo to uszkodzic? wiem ze kazdy robi raczej z wyzszej na nizsza niz odwrotnie, ale mi sie nie usmiecha pocic nad obraniem najwyzszego punktu na drodze zeby tylko nie wpasc w koleine i nie przydrzec (gdzie jest to zazwyczaj sam srodek drogi po ktorej jedzie tir z naprzeciwka), zamiiast po prostu czerpac radosc z jazdy... wiem ze pogorsza sie napewno wlasciwosci jezdne i trzymanie w zakretach ale przynajmniej zniknie ryzyko rozwalenia furki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endriu1986 Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Może masz koła za małe? Ja mam seryjne felgi 15' i do tego opony 195/60, zamiast 195/55 seryjnych, to zdarza mi się zahaczyć dokładką zderzaka przedniego, ale tylko na krawężnikach i leśnych dróżkach, ale nie na drogach asfaltowych. No i te -40mm to nie jest seria od gti tylko ktoś coś kombinował. Ja planuje zmieniać u siebie sprężyny i amorki z przodu, znalazłem sprężynki LESJÖFORS LS4062027 to są zamienniki seryjnych sprężyn do gti i myśle że powinno być za***iście, na pewno pójdzie autko do góry lekko względem obecnych zużytych sprężyn, a jednocześnie powinno być dość twardo, na sprężynach od 1.4 to już auto nie będzie miało wyglądu jak pójdzie mocno do góry, koła będą się wydawały małe i w zakrętach będzie gorzej. Poza tym nie wydaje mi się, aby sprężyny i amory odpowiadały za wysokość wahacza od gleby (co innego zderzak, osłona misy olejowej, ale nie wahacz) napisz jakie masz koła, bo myślę że w ich rozmiarze moze tkwić przyczyna, albo masz wahacz wymieniony na jakiś inny lub inny element z dołu zawieszenia, ale może ktoś bardziej kompetentny się wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Może masz koła za małe? Ja mam seryjne felgi 15' i do tego opony 195/60, zamiast 195/55 seryjnych, to zdarza mi się zahaczyć dokładką zderzaka przedniego, ale tylko na krawężnikach i leśnych dróżkach, ale nie na drogach asfaltowych. No i te -40mm to nie jest seria od gti tylko ktoś coś kombinował. Ja planuje zmieniać u siebie sprężyny i amorki z przodu, znalazłem sprężynki LESJÖFORS LS4062027 to są zamienniki seryjnych sprężyn do gti i myśle że powinno być za***iście, na pewno pójdzie autko do góry lekko względem obecnych zużytych sprężyn, a jednocześnie powinno być dość twardo, na sprężynach od 1.4 to już auto nie będzie miało wyglądu jak pójdzie mocno do góry, koła będą się wydawały małe i w zakrętach będzie gorzej. Poza tym nie wydaje mi się, aby sprężyny i amory odpowiadały za wysokość wahacza od gleby (co innego zderzak, osłona misy olejowej, ale nie wahacz) napisz jakie masz koła, bo myślę że w ich rozmiarze moze tkwić przyczyna, albo masz wahacz wymieniony na jakiś inny lub inny element z dołu zawieszenia, ale może ktoś bardziej kompetentny się wypowie. Koła mzm 15" na gumach 195/50/R15, to nie wahacz przyhacza tylko element nieruchomo umieszczony w podlodze - jest to wlasnie mocowanie wahacza, a dokladnie to chyba jakas jego metalowa oslona (tam gdzie jest przed silent block tzn przednia tuleja wahacza) do tego ten stabilizator jakos tez wystaje podejrzanie moze i cos jest kombinowane, ale po takiej akcji mam dosyc, jezdzilem wczesniej sunnym na 13" i seryjnym zawieszeniu, takze jak dostane teraz ten sam zawias z wiekszymi gumami to mysle ze dam rade, kwestia tylko czy spasuje, bo samo +40mm... to jakos tego dalej nie widze, nie zalezy mi az tak bardzo na wygladzie i jezdzie po 150km/h przez kazdy zakret... bo to pewnie jest -40mm od seryjnego gti ktore podobnno tez jest nizsze niz seria 1.4/1.6.. a btw mysle ze za wysokosc wahacza sprezyny i amory tez beda odpowiadac bo to jakos jest tak ze cala kolumna idzie po innym kątem po takim zabiegu obnizajacym a wiec moze w tym przyczyna.. sam juz nie wiem, ale mam dosc strachu przez najmniejsszymi koleinami :/ dodam ze miesiac produkcji to marzec, czyli przed liftem zawieszenia... dobra juz wiem ze od serii pasuje, ale zalozylem od gti (ciekawostka - do gti dedykowane tylko i wylacznie gazówki i takie tez wzialem). Jest o wiele lepiej, moze juz nie tak twardo ale progi i koleiny przestały przerazac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.