Guest tommyg Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Witam, Wymieniłem dziś sobie wszystkie tarcze i klocki. Podczas wymiany musiałem odłączyć wężyki przez co zapowietrzyłem układ. Podczas odpowietrzania nie zauważyłem że płyn zszedł dużo poniżej minimum i chyba pompa zassała powietrze. Oczywiście płyn natychmiast uzupełniłem, odpowietrzyłem koła (przy wyłączonej stacyjce, najpierw tył potem przód) i efekt jest dość nieciekawy: 1. Gdy silnik jest wyłączony pedał jest twardy 2. Przy uruchomionym silniku pedał jest bardzo miękki, praktycznie wpada do końca i słychać syk. Siła hamowania to jakieś 30% tego co miałem wcześniej. Proszę o pomoc gdyż nie wiem co robić a jeździć tak się nie da... Czy powodem jest tylko zapowietrzenie układu (a jeśli tak to jak to odpowietrzyć poprawnie?) czy może przez to że płyn zszedł poniżej minimum i powietrze dostało się do pompy, pompa uległa uszkodzeniu? Primera p12 ma ABS. Odpowietrzałem układ przy wyłączonej stacyjce a niektórzy radzą odpowietrzać z włączoną. Odpowietrzanie robiłem tył, potem przód. Bardzo niepokojący jest ten syk przy wciskaniu hamulca na włączonym silniku. Będę wdzięczny za porady i podpowiedzi pzdr. T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 w manualu do P11 jest napisane aby odpiąć aku, może u Ciebie też tak trzeba zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 w manualu do P11 jest napisane aby odpiąć aku, może u Ciebie też tak trzeba zrobić W manualu od P12 jest żeby odpowietrzać przy wyłączonej stacyjce i wyjąc bezpiecznik od ABS lub odpiąć "-" z aku. Zupełnie nie wiem jaki to ma związek. Pytałem dziś doświadczonych mechaników to Ci zaś mówili żeby odpowietrzać przy włączonej stacyjce bo agregat musi działać. Najgorszy jest ten syk przy wciskaniu hamulca, świadczy jakby o uszkodzonym serwie choć trudno mi uwierzyć że w 2 min zatarłem pompę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 W manualu od P12 jest żeby odpowietrzać przy wyłączonej stacyjce i wyjąc bezpiecznik od ABS lub odpiąć "-" z aku. Zupełnie nie wiem jaki to ma związek. Pytałem dziś doświadczonych mechaników to Ci zaś mówili żeby odpowietrzać przy włączonej stacyjce bo agregat musi działać. widocznie ABS w nissmo ma otwarte zawory jak nie ma napięcia na nim i jak manual tak mówi to może o niego się oprzeć a nie o "doświadczonych" mechaników Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) widocznie ABS w nissmo ma otwarte zawory jak nie ma napięcia na nim i jak manual tak mówi to może o niego się oprzeć a nie o "doświadczonych" mechaników OK spróbuję jutro. Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się bezpiecznik od ABSu? Nie chciałbym odłączać aku bo potem radio może wołać kod Security którego nie posiadam... W sumie to chyba nie chodzi o bezpiecznik. W instrukcji pisze: Turn OFF ignition switch. Remove ABS actuator connector. więc chodzi o to żeby odłączyć złącze ABSu ale nie pisze gdzie ono jest. Jeżeli wie to proszę o pomoc Edited July 24, 2010 by tommyg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 może wtyczka na pompie absu wystarczy >>>????? ja jestem ciemny ale o jaki agregat chodzi wiem co to serwo i pompa i pompa abs ...ale o agregacie nie słyszałem ,,,od p10 należy odpowietrzać na odpiętym aku mmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 może wtyczka na pompie absu wystarczy >>>????? ja jestem ciemny ale o jaki agregat chodzi wiem co to serwo i pompa i pompa abs ...ale o agregacie nie słyszałem ,,,od p10 należy odpowietrzać na odpiętym aku mmm Gdzie dokładnie jest ta wtyczka ABS? Jak to wygląda? Za cholerę nie mogę tego znaleźć w książce serwisowej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 przy ABS-ie, zobacz skąd wychodzą wszystkie przewody do hamulców i tam jest wtyczka to ją rozłącz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tommyg Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 przy ABS-ie, zobacz skąd wychodzą wszystkie przewody do hamulców i tam jest wtyczka to ją rozłącz OK problem rozwiązany, hamulce odpowietrzone. ABS rozłączyłem poprzez wyjęcie dwóch bezpieczników. Odpowietrzanie na krzyż czyli PT, LP, LT, PP. Proces powtórzony kilkakrotnie + krótkie przejazdy w celu rozgrzania układu. Wszystko GIT, hamulce jak żylety pzdr. T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest demonm Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 witam, mam ten sam problem...Czy kolega robil to odpowietrzenie na właczonym silniku czy nie? OK problem rozwiązany, hamulce odpowietrzone. ABS rozłączyłem poprzez wyjęcie dwóch bezpieczników. Odpowietrzanie na krzyż czyli PT, LP, LT, PP. Proces powtórzony kilkakrotnie + krótkie przejazdy w celu rozgrzania układu. Wszystko GIT, hamulce jak żylety pzdr. T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 witam, mam ten sam problem...Czy kolega robil to odpowietrzenie na właczonym silniku czy nie? jakbyś zadał sobie trochę trudu i przeczytał temat to byś wiedział, że trzeba odłączyć aku lub rozłączyć abs więcej chęci, bo będzie ............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest demonm Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Przeczytalem temat..ale wole sie upewnic bo spece z ASO nie wiedza jak to zrobic...jestem zdruzgotany. Musze po forach szukac jak to zrobic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Przeczytalem temat..ale wole sie upewnic bo spece z ASO nie wiedza jak to zrobic...jestem zdruzgotany. Musze po forach szukac jak to zrobic no to jak przeczytałeś to powinieneś zauważyć, że trzeba pozbawić ABS zasilania w dwojaki sposób albo rozpiąć aku lub wyjąć bezpieczniki a w ASO zapytaj jak chcą to zrobić i czy czytali chociaż manuala do tego auta, większość mechaników zna się na grupie vag bo tego badziewia pełno jeździ i każde inne auto to jest wyzwanie. ostatnio dzwonił do mnie kolega, żeby podjechać bo coś auto nie chce palić i jak dzwonił po mechaniorach to każdy odsyłał bo to rover był, a okazało się, że zapowietrzył układ paliwowy w dieslu i wystarczyło pompką pod pompować i auto działa do dzisiaj a był szpec z kompem podpinał się i kombinował co może być i się poddał bo auto dalej nie pali, normalnie nieraz to dramat, z tym wszystkim a wystarczyło zerknąć na filterek dodatkowy do paliwa i zobaczyć, że paliwa nie ma a dla diesla to koniec palenia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szynszyl Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 wielokrotnie odpowietrzałem ukłąd hamulcowy i NIGDY nie odłączałem ABSu ani poduszki. wszystko bez właczonej stacyjki. JEST GIT... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 ale jak nei jest gitt to trzeba zrobić jak wyżej napisane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariuszR1 Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 ale jak nei jest gitt to trzeba zrobić jak wyżej napisane Odgrzewam kotleta Mam problem z odpowietrzeniem hamulców w P12. Mianowicie regenerowałem wszystkie zaciski hamulcowe (wymiana uszczelniaczy,czyszczenie) oraz przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy. Ale niestety przy tej operacji nie dopilnowałem poziomu płynu w zbiorniczku i zapowietrzyłem układ. Zgodnie z manualem i informacjami z tego tematu wypiąłem bezpieczniki od ABS-u. W sumie 3 (2 pod maską i 1 w kabinie). Odpowietrzanie w kolejności PT, LP, LT, PP. Przy odpowietrzaniu prawego tylnego koła cały czas lecą małe pęcherzyki powietrza (około 0,5mm średnicy). Przy pozostałych kołach jest ok, żadnych pęcherzy powietrza. Proces powtarzany kilkukrotnie a przy tym tylnym prawym przepompowane już około 3l płynu Co o tym sądzicie? Możliwe, że tyle powietrza siedzi w układzie /pompie ABS i tak ciężko jest to odpowietrzyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rrabbit Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 Witam. Moze dla niektorych to pytanie moze wydawac sie glupie ale jak stwierdzic ktore tylne kolo jest prawe a ktore lewe? Patrzac od przodu samochodu czy od tylu? Dzieki. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camello Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 (edited) Raczej jak tylne to patrząc do tyłu siedząc za kierownicą. Także tylne lewe to od strony kierowcy za plecami fotela. Edited March 28, 2017 by camello 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skyller Posted March 28, 2017 Share Posted March 28, 2017 Witam. Moze dla niektorych to pytanie moze wydawac sie glupie ale jak stwierdzic ktore tylne kolo jest prawe a ktore lewe? Patrzac od przodu samochodu czy od tylu? Dzieki. Pozdrawiam. ZAWSZE części karoserii określamy patrząc z miejsca kierowcy, czyli z wnętrza kabiny pasażerskiej. Jeśli mieszkasz w UK - to analogiczne - po stronie kierowcy jest prawa , pasażera - lewa tylne prawe - 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rrabbit Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Witam. Dzieki Koledzy za odpowiedz, w sumie tak myslalem ale zawsze warto sie upewnic. W internecie przeczytalem ze w samochodach z ABSem najpierw powinno sie odpowietrzyc pompe ABS, czy jest to konieczne i jesli tak to w jaki sposob? Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Ja nigdy nie odpowietrzałem pompy, jednak przy ABS powinno zacząć się odpowietrzanie od koła najbliższego pompy hamulcowej. Trochę to dziwne, ale działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camello Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 A musi być włączony silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 A musi być włączony silnik? Nie, nie było nigdy włączonego silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareczek560 Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 Witam.A co zrobić jak wymieniałem wszystkie tłoczki i uszczelki i nie doprowadziłem do zapowietrzenia pompy bo cały czas dolewałem płynu a mimo to pedał jest miękki i dopiero przy ponownym naciśnięciu jest ok.Dodam ze wszystkie zaciski odpowietrzałem 3 razy i nie wiem czy próbować jak wyżej czy poprostu robię coś nie tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.