Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

docieranie hamulców


Guest conan_librarian
 Share

Recommended Posts

Guest conan_librarian

Witam.

Wymieniłem hamulce tzn. tarcze, klocki, bębny i szczęki. Hamulce są teraz słabiutkie. Wcześniej na ręcznym można było blokować koła w czasie jazdy a teraz trzeba uważać żeby nie stoczył się z górki na zaciągniętym ręcznym. Czy to norma i przejdzie (wiedziałem że na początek będzie słabiej hamował ale żaby aż tak) czy mechanior coś spierniczył.

Link to comment
Share on other sites

Hamulców się nie dociera, one muszą zawsze hamować. Leć do mechaniora i niech dobrze odpowietrzy i sprawdzi przewody.

Link to comment
Share on other sites

Guest wilku900

u mnie na poczatku byly troche slabsze przez jakies 100-200km a potem bylo juz tylko lepiej i nie chce tu nikogo poprawiac ale z tego co wiem to hamulce musza sie troszke dotrzec...ale to jest tylko i wylacznie moja opinia oparta o opinie innych uzytkownikow aut i kilku mechanikow :)

Link to comment
Share on other sites

troszkę się mają ułożyć natomiast ostatnio troszkę grzebałem w bębnach i tam są takie samo regulatory i mógł ich dobrze nie wyczyścić i nie działają poprawnie

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zmieniałem w tamtym tygodniu klocki przód, z tyłu szczęki i odpowietrzenie i na początku było dziwnie miękko ale po przejechaniu ok 100 km autko zaczyna hamować jak powinno :)

Link to comment
Share on other sites

Guest solar

Zawsze jest tak, gdyż klocki i okładziny muszą się troszeczkę "dotrzeć" dopasować do nierówności na tarczach. Tylko odradzam gwałtowne hamowanie, gdyż może się troszeczke "zeszklić" powierzchnia klocków i okładzin i może to pogorszyć jakość ich pracy. Przetestowałem już to

Link to comment
Share on other sites

Guest Grzesiek94

Tak, gwałtowne hamowanie odpada. Według książek to należy rozpędzać się tak do 80 km/h i powoli wyhamowywać do 40 km/h i tak w kółko, ale pomijając gwałtowne hamowanie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kroliqster

chodzi oto by nie zesmalić okładzin ,, tak jak ze sprzęgłem ,,,

wydaje mi sie ze dotrzec to sie powinny szybko nie raz wymienialem kompletne hamulce i slaby hamulec byl do kilku pierwszych hamowan. Jak przez dluzszy czas nei ustapi to napewno sa zapowietrzone

Link to comment
Share on other sites

Guest conan_librarian

Przód hamuje ok tylko tył jest słaby (jak pisałem - na ręcznym fura powoli zwalnia a wcześniej blokowała koła). Od wymiany przejechałem już ok 600 km.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bober

Witam,

 

według mnie hamulców się nie dociera... niektórzy tylko używają takiego sformułowania ponieważ przy wymianie klocków/okładzin zazwyczaj nic nie robią poza ich wymianą.. (no może co któryś się pokusi o wyczyszczenie tłoczków ale na tym się kończy) a to błąd!

Tarcze tudziesz bębny powinny być też wymienione lub przynajmniej splanowane (przetoczone) w celu wyrównania powierzchni.

 

Docieranie w słowniku pana Józia, to w moim tłumaczeniu dopasowanie fabrycznie nowych klocków/okładzin do spier(...)nych tarcz czy bębnów. niestety popularna praktyka w tym kraju..

 

a co do słabego hamowania, może być to spowodowane zbyt dużą ilością płynu w zbiorniczku

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mangus

hamulce bezwzglednie nalezy odpowietrzyć. kwestia docirania jest sprawą naturalną, lecz wymaga czasu. jednak jak opisałeś że zaciągasz ręczny i nic to znaczy że gdzieś w układzie jest powietrze ale to tylko sprawa kosmetyki

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest conan_librarian

Trochę czasu minęło ale żeby zamknąć temat napiszę:

 

Po przejechaniu ok 1500 km od wymiany bębnów jest już ok - widocznie coś się musiało dotrzeć.

Link to comment
Share on other sites

Trochę czasu minęło ale żeby zamknąć temat napiszę:

 

Po przejechaniu ok 1500 km od wymiany bębnów jest już ok - widocznie coś się musiało dotrzeć.

 

 

U mnie jest tak samo przejechane ok 1000-1200 km od wymiany i przód żyleta i tył (ręczny) też już 'normalnie' łapie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest conan_librarian

Witam koledzy,

 

Powiedzcie mi czy przy wymianie hamulców były przetaczane tarcze i bębny czy może były wymienione na nowe?

 

 

Wszystko wstawiłem nowe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...