figoluis Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Witam Problem zaczął się od wymiany rozrusznika poniewż stary padł. Gdy odebrałem od mech wszystko było Ok. Po przejechaniu 100 km i przerwie na obiad jak chciałem go odpalić rozrusznik wogóle nie zakręcił, usłyszałem tylko PYK Wróciłem do mech który stwierdził że alternator nie ładuje i Ako jest za słaby żeby zakręcić No i wymieniłem alternator Wczorak odebrałem od mech wróciłem do domu a po 5 min gdy chciałem go wstawić do garażu przekręciłem kluczyk i Znowu tylko PYK Po upływie kilku godzin odpalił bez problemu Proszę Pomocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 a tulejki na rozruszniku wymienione?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Jeśli masz od kogo pożyczyć akumulator to pożycz i sprawdź jak auto będzie Ci odpalało. Takie cyrki może też czynić akumulator. A jeśli nie masz od kogo pożyczyć akumulatora a masz taką możliwość to przed uruchomieniem auta podłącz prostownik tak chociaż na 5 minut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 dino nie ma czegoś takiego ...są łożyska kulkowe i raczej szczotki .. rozrusznik do regeneracji i tyle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 możliwe, że tylko kulkowe, ale sprawdzić trzeba rozrusznik a nie alternator czy aku, jakby aku słabe to lampki przygasają i rozrusznik robi łłłłłłłyuyyyyy a jak tylko pyka to coś z rozrusznikiem, może cewka się grzeje na elektromagnesie albo coś innego, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 robiliśmy regeneracje 2uch od CD20 ale MAgnetti chyba też tak ma .. tak jak pisałem Tylko Rozrusznik !!! dłubać możliwe że szczotki się kończą i raz złapie a raz nie i pewnie zasyfiały na maxa jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figoluis Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Akumulator mam z marca tego roku a rozrusznik mam nowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowak1 Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Witam Problem zaczął się od wymiany rozrusznika poniewż stary padł. Gdy odebrałem od mech wszystko było Ok. Po przejechaniu 100 km i przerwie na obiad jak chciałem go odpalić rozrusznik wogóle nie zakręcił, usłyszałem tylko PYK Wróciłem do mech który stwierdził że alternator nie ładuje i Ako jest za słaby żeby zakręcić No i wymieniłem alternator Wczorak odebrałem od mech wróciłem do domu a po 5 min gdy chciałem go wstawić do garażu przekręciłem kluczyk i Znowu tylko PYK Po upływie kilku godzin odpalił bez problemu Proszę Pomocy Przekręć kluczyk, i jeśli nie kręci, niech ktoś puknie w rozrusznik - jak zaskoczy znaczy że szczotki sie kończą i nie stykają (zamyka się przez nie obwód automatu w początkowej fazie załączania - potem jak automat pstryknie przełącznik to już przez szczotki idzie tylko prąd na wirnik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 (edited) Jeśli znów rozrusznik zrobi ci "pyk" weź jakis klucz i z 2-3 razy stuknij z wyczuciem w niego.Jak po tym zabiegu odpali to znaczy ze szczotki się zawieszają.Miałem podobne "pyk" i od czasu do czasu ni stad ni zowad rozładowywał mi się aku.Rozkręciłem rozrusznik wyczyściłem wirnik zjechałem papierem sciernym krawędzie szczotek i od 3 miesięcy mam spokój:) otóz to.. myslimy tak samo w tym samym czasie:) Edited July 27, 2010 by sten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Akumulator mam z marca tego roku a rozrusznik mam nowy nowy czy "nowy stary" bo to jest zasadnicza różnica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figoluis Posted July 27, 2010 Author Share Posted July 27, 2010 Data produkcji Akumulatora 20.03.2010 Centra Futura ok 60 Ah Podobno może coś być ze stacyjką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Data produkcji Akumulatora 20.03.2010 Centra Futura ok 60 Ah Podobno może coś być ze stacyjką pytałem o rozrusznik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figoluis Posted July 28, 2010 Author Share Posted July 28, 2010 Rozrusznik jest nowy nowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 to odepnij taki przewód od rozrusznika gdzieś tam ma kostkę i podepnij do aku oczywiście na luzie i przekręconych kontrolkach ,,,mmoże padlina na stacyjce ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 też miałem kiedyś coś takiego, tylko przy "regenerowanym" rozruszniku. pojechałem do gościa co to robił, wyjął go, rozebrał, złożył, zamontował i od tamtej pory było git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 jak nowy ze sklepu to raczej nie ma sensu go rozkręcać, tylko albo oddać na gwarancję ale wcześniej zrób jak Tofu pisał podepnij sterujący pod rozrusznik i do + od aku i zobacz czy przycina, jak nei to szukaj w kostce od stacyjki, czyli podaj sobie + bezpośrednio na stacyjce i też zobacz co jest 5, a najlepiej wyprowadzić sobie taki przewód aby w razie czego móc w ten sposób sprawdzić czy rozrusznik zagada i będzie wiadomo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowak1 Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 jak nowy ze sklepu to raczej nie ma sensu go rozkręcać, tylko albo oddać na gwarancję ale wcześniej zrób jak Tofu pisał podepnij sterujący pod rozrusznik i do + od aku i zobacz czy przycina, jak nei to szukaj w kostce od stacyjki, czyli podaj sobie + bezpośrednio na stacyjce i też zobacz co jest 5, a najlepiej wyprowadzić sobie taki przewód aby w razie czego móc w ten sposób sprawdzić czy rozrusznik zagada i będzie wiadomo Z takim testem trzeba uważać: samo podpiecie pod złącze sterowania i mase nie wystarcza. Ja tak podłączyłem, i automat załączal 4 razy pod rząd, za 5tym razem już nie - bo odrobine spadało napięcie z aku. Jak się okazuje, obwód automatu zamyka się też przez szczotki, przez co siła dociskania go w pierwszej fazie jest większa, a jak załączy jest mniejsza (podtrzymanie) bo już nie idzie przez szczotki. I dlatego jak szczotki padną to może automat nie łapać (polecam przyjżenie się schamtowi rozrusznika w manualu - widać że uzwojenie automatu jest rozdzielone i zamyka się przez szczotki - a jak ktoś chce dokładniej do mam ciekawe opracowanie o kolejnych fazach działania rozruszniaka (po ang) - b. ciekawe bo jak się okazuje nie jest to takie proste jak się wydaje - jest nawet siła odpychająca przekażnik w momencie odpuszczenia kluczykiem rozruchu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 może i tak jest ale od kilku lat tak sprawdzam rozruszniki i jakoś zawsze się udawało i nie było żadnego dramatu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 chyba i tak cały prąd idzie z automatu na szczotki a elektromagnes odpalasz jednym kablem ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figoluis Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Wczoraj wymieniłem kostkę w stacyjce i przyjechałem do pracy Odpala za każdym razem. Zobaczymy co dalej Pozdrawiam i dzięki za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.