DINO Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 auto powinno jeździć na LPG jak na PB spadek mocy niewyczuwalny, masz coś źle wyregulowane i klęka ciśnienie, wsadź Pana gazownika do auta i pokaż mui o co chodzi, check nie powinien się palić, a jak nie dadzą rady niech demontują, certyfikaty i dyplomy nie załatwiają wiedzy i umiejętności montażu Ps. montować butle zaworem w stronę siedzeń - o co chodzi z tym że zawór ma być tak, a nie inaczej? Co za różnica jak jest montowana butla? i dlaczego listwa z wtryskiwaczami powinna być montowana pionowo a nie poziomo?? Pozdrawiam gaz w butli jest w stanie ciekłym i jak masz zawór od strony siedzeń to i ssak też tam masz i jak się kończy gaz a zaczynasz przyspieszać to będzie przełączało na PB przy niskim stanie gazu, ja mam 62L zbiornik i tankuję 56-58L i dojeżdzam na stacje na LPG odnośnie listwy wtryskowej to raczej nie dotyczy to instalacji BRC bo Oni zawsze je kładą hahah ale to dobre wtryskiwacze, gaz zostawia miedzy innymi syf i takie tam paskudztwa i nie ma potrzeby aby to po wyłączeniu odkładało się na wtryskiwaczu min. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 auto powinno jeździć na LPG jak na PB spadek mocy niewyczuwalny, masz coś źle wyregulowane i klęka ciśnienie, wsadź Pana gazownika do auta i pokaż mui o co chodzi, check nie powinien się palić, a jak nie dadzą rady niech demontują, certyfikaty i dyplomy nie załatwiają wiedzy i umiejętności montażu W takim razie jutro pojadę i mu wszystko powiem... gaz w butli jest w stanie ciekłym i jak masz zawór od strony siedzeń to i ssak też tam masz i jak się kończy gaz a zaczynasz przyspieszać to będzie przełączało na PB przy niskim stanie gazu, ja mam 62L zbiornik i tankuję 56-58L i dojeżdzam na stacje na LPG odnośnie listwy wtryskowej to raczej nie dotyczy to instalacji BRC bo Oni zawsze je kładą hahah ale to dobre wtryskiwacze, gaz zostawia miedzy innymi syf i takie tam paskudztwa i nie ma potrzeby aby to po wyłączeniu odkładało się na wtryskiwaczu min. Dzięki za wyjaśnienie, heh co do butli to w sumie logiczne w końcu to płyn A własnie tak mam zamontowaną - w stronę zderzaka... powiem żeby zmienili no i wtryski też są poziomo, ale skoro piszesz że przy BRC nie ma to za bardzo różnicy to już nie będę ich męczył.. przed chwilą zobaczyłem że zamontowali mi na obudowie filtra powietrza centralke sterującą heh i zrobili to w taki sposób że przykręcili do obudowy filtr który jest w środku.. ehh i o to też muszę się kłucić... :/ A powiedz mi czy takie objawy mogą też sugerować że trzeba wyczyścić przepustnicę? bo koleś również to zasugerował, a przecież na PB jest wszystko dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 to jakiś drut team hehe jak na PB jest dobrze to na LPG też tak ma być, można przeczyścić przepustnicę ale w Twoim przypadku to nic nie da, przepustnica w momencie dodawania gazu jest otwarta a w czyszczeniu chodzi przedewszystkim o to kiedy jest zamknięta, z butlą to zawór od strony zderzaka nie od strony siedzeń, jest to dla nich bardziej upierdliwe, bo ciężej się wkręca przewody może cyknij jakieś zdjęcia będzie ciekawa lektura jak tak zamontowali centralkę hahah, a ile zapłąciłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) to jakiś drut team hehe jak na PB jest dobrze to na LPG też tak ma być, można przeczyścić przepustnicę ale w Twoim przypadku to nic nie da, przepustnica w momencie dodawania gazu jest otwarta a w czyszczeniu chodzi przedewszystkim o to kiedy jest zamknięta, z butlą to zawór od strony zderzaka nie od strony siedzeń, jest to dla nich bardziej upierdliwe, bo ciężej się wkręca przewody może cyknij jakieś zdjęcia będzie ciekawa lektura jak tak zamontowali centralkę hahah, Jutro przed wyjazdem do tych ... postaram się zrobić zdjęcia i wrzucę... a ile zapłąciłeś?? Kurcze nie pytaj... sam się dziwie jak zobaczyłem cała robotę.. 2 950 zł - 150zł płaciłem żeby wlew gazu był pod klapką (tak gdzie leje się PB) Ok DINO naprawdę wielkie dzięki dobry człowieku!! Jutro podam foty i zdam relację jak to sie wszystko zakończyło... Tak jak pisałem, dziś byłem ponownie u gazownika w celu poprawy instalacji.. I już chciałem chwalić że wszystko ustawili jak trzeba ale... jak robiłem foty instalacji, odpaliłem autko żeby jeszcze chwilę się nacieszyć z poprawnej pracy silnika, zapalił się CHECK !! Wszystko naprawdę działa wręcz idealnie autko ma moc jaka powinna być, tylko ten check mnie zastanawia, dlaczego się zapalił? a nie mam wtyczki żeby to sprawdzić Ale odpuszczę sobie wycieczkę do tego serwisu bo mam ok 40 km w jedną strone, powiem im żeby naprawili jak będę na pierwszym przeglądzie (po 1000 km) Poniżej owoc pracy "instalatorów": Edytowane 3 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 jaki błąd się wyświetla?? nie za ciekawie to wygląda, ogólni taka mała lipka bez żadnej fantazji, jakby wrzucili i zamknęli maskę, reduktor jakoś dziwnie wysoko, ciekawe czy nie będzie się zapowietrzał, i czy będzie trzymał parametry gazu przy butowaniu, gdzie jest wpięty w ukłąd chłodzenia?? do tego wężyki od wtrysków, jakoś dziwnie lecą, powinny być tej samej długości i jak najkrótsze, można tą listwę zamocować pionowo pomiędzy kolektorem a pokrywą, masz wiercony kolektor?? czy podkładki pod wtryski??, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 wszystko ładnie sie da zrobić nie widziałem kolektora od p11.144 ale w p10 jest napewno mniej miejsca i da sie ładnie poskręcać na krótko ,, zresztą BRC jak zakładało Kehin to to może i latało a teraz jak są jakieś wynalazki i zresztą montowane w poziomie to ja jakoś tego nie widzę teraz u siebie mam ustawione 36st na red ,, mapy zgrane i różnica tylko taka że zrobi pstryk ,,, i tyle pozdro oglądne foto jak będe miał neta ,,,normalnego bo teraz z Era TAk TAK /// i łapie ryby ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) jaki błąd się wyświetla?? Nie mam pojęcia.. nie wyświetla nic... a może w ogóle coś wyświetlić na ekranie? jeżeli tak to jak to zrobić? nie za ciekawie to wygląda, ogólni taka mała lipka bez żadnej fantazji, jakby wrzucili i zamknęli maskę, Owszem zgadzam się z Tobą, na instalacji LPG w ogóle się nie znam, ale jeżeli chodzi o mechanikę to wychodzę z założenia "zrób to sam" i jak na razie dobrze na tym wychodziłem, a jak czegoś nie wiem to się pytam.. reduktor jakoś dziwnie wysoko, ciekawe czy nie będzie się zapowietrzał, i czy będzie trzymał parametry gazu przy butowaniu, jak na razie wszystko jest ok (no po za tym palącym się check'iem), a dziś go konkretnie przetestowałem - od prawie 0 km/h pełen but (6 tyś obrotów) do prędkości maksymalnej 200 km/h, byłem na autostradzie wiec miałem możliwość.. (dla policjantów oczywiście 130km/h jechałem ) gdzie jest wpięty w ukłąd chłodzenia?? nawet nie wiem.. nie zwróciłem uwagi gdzie jest wąż od chłodzenia, jutro a właściwie już dziś sprawdzę i napiszę, może nawet uda mi się zrobić fote. do tego wężyki od wtrysków, jakoś dziwnie lecą, powinny być tej samej długości i jak najkrótsze, można tą listwę zamocować pionowo pomiędzy kolektorem a pokrywą, masz wiercony kolektor?? czy podkładki pod wtryski??, wiercony kolektor, jak sprawdzałem nawiercenia, to każdy jest w tej samej odległości od wtrysku PB - może ok 0.8 - 1 cm nie mierzyłem suwmiarką. hmm na cały układ mam 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów, wiec niestety sam nie moge ingerować w instalację.. a podejrzewam że z Twoją pomocą zrobiłbym to o niebo lepiej, a z drugiej strony niech oni przez 2 lata się męczą, jak tylko coś będzie nie tak to będą mieli mnie na głowie, tylko modlić się żeby wszystkie ich nieprawidłowości wyszły przed upływem 2 lat. A później najwyżej przerobie instalację po swojemu. Właściwie oglądałem ich galerie bo na stronie www mają foty aut które zrobili i dużo instalacji podobnie wygląda jak moja tj. wtryski poziomo, dość długie wężyki od wtrysku do kolektora itp. Oto link: "Auto Gaz Poznań" Edytowane 3 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 1. Nie mam pojęcia.. nie wyświetla nic... a może w ogóle coś wyświetlić na ekranie? jeżeli tak to jak to zrobić? 2. jak na razie wszystko jest ok (no po za tym palącym się check'iem), a dziś go konkretnie przetestowałem - od prawie 0 km/h pełen but (6 tyś obrotów) do prędkości maksymalnej 200 km/h, byłem na autostradzie wiec miałem możliwość.. (dla policjantów oczywiście 130km/h jechałem ) 3. wiercony kolektor, jak sprawdzałem nawiercenia, to każdy jest w tej samej odległości od wtrysku PB - może ok 0.8 - 1 cm nie mierzyłem suwmiarką. ad1. po podłączeniu kompa pokazuje nr błędu, zobacz też w w auto diagnostyce czy możesz sprawdzić to na spinacz i wtedy zobaczymy co jest ad2. dla testów zalej PB pod korek i pojeździj tak jak napisałeś i wtedy zobacz czy nie podpiera się paliwkiem, tak dla siebie coby się nie zdziwić, że jeżdżę na gazie a znika benek a dobrze by było zrobić taki test na podpietym lapku i oblukać ja ze spadkami ciśnienia. ad3. no to gicior tylko pytanie, czy zdejmowali do wiercenia ?? czy jak podeszła wiertarka?? Owszem zgadzam się z Tobą, na instalacji LPG w ogóle się nie znam, ale jeżeli chodzi o mechanikę to wychodzę z założenia "zrób to sam" i jak na razie dobrze na tym wychodziłem, a jak czegoś nie wiem to się pytam.. czyli masz pojęcie i potrafisz coś zrobić, gaz to poprostu inny sposób zasilania i nie ma co się bać, zdejmij program do regulacji, kup fejsa i do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 (edytowane) ad1. po podłączeniu kompa pokazuje nr błędu, zobacz też w w auto diagnostyce czy możesz sprawdzić to na spinacz i wtedy zobaczymy co jest niestety nie mam wtyczki.. :/ ale jutro podskoczę do znajomego, podepniemy go pod kompa i zobaczymy. ad2. dla testów zalej PB pod korek i pojeździj tak jak napisałeś i wtedy zobacz czy nie podpiera się paliwkiem, tak dla siebie coby się nie zdziwić, że jeżdżę na gazie a znika benek a dobrze by było zrobić taki test na podpietym lapku i oblukać ja ze spadkami ciśnienia. hmm żeby zalać go do pełna PB muszę troszkę poczekać bo to będzie sporo kosztowało, a muszę do końca miesiąca za coś żyć ale dzięki za rade, postaram się zrobić to jak najszybciej. A jeżeli chodzi o sprawdzenie na lapku kolesie jakoś sie nie spieszyli żeby coś takiego zrobić, ale nie omieszkam im tego powiedzieć przy przeglądzie ad3. no to gicior tylko pytanie, czy zdejmowali do wiercenia ?? czy jak podeszła wiertarka?? Hmm nie byłem przy tym jak to zakładali, ale nie widać żeby jakaś śruba była ruszana wiec raczej wiercili bez ściągania kolektora, ale widać że sie troszkę postarali bo tak jak wspominałem każdy otwór jest w tej samej odległości co wtrysk PB, tylko otwór w kolektorze do pierwszego tłoka jest od góry troszkę z lewej, a pozostałe 2 - 4 od góry z prawej... Teraz dałeś mi do myślenia bo jak nie ściągali kolektora i wiercili na założonym to przecież opiłki mogły powpadać do środka <zły> właśnie opiłki... widać na silniku trochę opiłków.. :/ kur..a już mogli chociaż "podmuchać" żeby je zdmuchnąć.. czyli masz pojęcie i potrafisz coś zrobić, gaz to poprostu inny sposób zasilania i nie ma co się bać, zdejmij program do regulacji, kup fejsa i do dzieła hmm kusi mnie to tylko tak jak pisałem wcześniej wszystko mam na gwarancji i boje się że mogą ją stracić jak się skapną że podłączałem kompa.. ehh widzę że jeszcze troche i będę musiał ich błędy zapisywać na kartce bo tyle ich jest i jak przyjdzie do przeglądu to zamiast tyle mówić to podać im kartkę co mają poprawić reduktor jakoś dziwnie wysoko, ciekawe czy nie będzie się zapowietrzał, i czy będzie trzymał parametry gazu przy butowaniu, gdzie jest wpięty w ukłąd chłodzenia?? Jest wpięty pod wąż który idzie do nagrzewnicy... hm na zdrowy rozsądek, to chyba dobrze zrobili? Poniżej foto: Edytowane 4 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 jeśli masz 2 gi wąż z trójnikiem to ok ... nie może być dobrze jak sie zółty zapala ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 (edytowane) ad1. po podłączeniu kompa pokazuje nr błędu, zobacz też w w auto diagnostyce czy możesz sprawdzić to na spinacz i wtedy zobaczymy co jest nie może być dobrze jak sie zółty zapala ,,,, Dziś byłem u znajomego, podłączyliśmy nyske pod kompa i pod palącym check'iem kryje się błąd sądy lambda - zła mieszanka paliwa z powietrzem, czyli w moim przypadku zła mieszanka LPG... po skasowaniu błędu po kilku sekundach/minucie znów to samo, jak działa na PB to wszystko ok - brak błędów.. Po za tym, wczoraj chciałem przetestować też ile wejdzie gazu do butli, ponieważ ostatnim razem jeszcze przed pierwszymi poprawkami (czyli jak było tragicznie) gdy centralka piszczała i przełączyła na PB, podjechałem na stacje i zalałem tylko 24 L (butla 42) chciałem ponownie sprawdzić czy wtedy było coś sknocone czy coś jest nie tak z zaworem, ale na szczęście weszła normalna ilość (troszkę ponad 32L), ale do czego zmierzam, mianowicie, po zatankowaniu gazu do pełna, gdy butla była pusta, silnik znów pracował jakoś dziwnie.. przy pierwszym ruszeniu ze stacji gdy przełączyło z PB na LPG po wciśnięciu delikatnie gazu silnik dostał jakby dziurę na chwilkę (1-2 sekundy) straciło zupełnie moc, po tych 1-2 sek. obudził się i zaczął przyśpieszać ale nie tak jak przed tankowaniem - zbierał się strasznie ociężale, jakby ciągną ładunek. Po wciśnięciu gwałtownie gazu skrzynia zredukowała bieg dostawał wysokie obroty ale przyśpieszenie nieciekawe, w ogóle ciężko wkręcał się na te obroty... dodam że tankowałem na shell'u wiec wydaje mi się że gaz jest w miarę ok jak na stacje LPG w polsce... hmm wyglądało to tak jak by układ się zapowietrzył? po kilkunastu km mniej więcej gdy 1 dioda zgasła od poziomu LPG wszystko wróciło do normy auto zaczęło normalnie przyśpieszać, tylko ten check cały czas się pojawia.. Już przestaje wierzyć w to że silnik może pracować na gazie z niewyczuwalną różnicą/bez różnicy jak na PB ehh czyli ciągle źle ustawiona instalacja.. Znajomy opowiadał że miał klienta któremu również zapalał się check z błędem sondy, gazownicy ustawiali, kombinowali, ale dopiero jak wyrzucili listwę z wtryskami i założyli nową błąd znikną i auto zaczęło normalnie jeździć.. W tym tygodniu pojadę do tego serwisu na przegląd (po 1000 km) i jak nie naprawią że będzie ok to kupuję fejsa i z waszą pomocą ustawię tak jak się należy! Ps. wiecie może ile jest LPG jak zaczyna się zapalać rezerwa (zbiornik 42l)? bo mi wyszło że przejechałem ok 100 km od momentu zapalenia się rezerwy, wprawdzie jechałem spokojnie, ale mam wrażenie że rezerwa za szybko się zapala wszystkie diody dość szybko gasły a na rezerwie jechałem i jechałem.. Pozdrawiam Edytowane 6 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 W tym tygodniu pojadę do tego serwisu na przegląd (po 1000 km) i jak nie naprawią że będzie ok to kupuję fejsa i z waszą pomocą ustawię tak jak się należy! Ps. wiecie może ile jest LPG jak zaczyna się zapalać rezerwa (zbiornik 42l)? bo mi wyszło że przejechałem ok 100 km od momentu zapalenia się rezerwy, wprawdzie jechałem spokojnie, ale mam wrażenie że rezerwa za szybko się zapala wszystkie diody dość szybko gasły a na rezerwie jechałem i jechałem.. Pozdrawiam masz instalkę na gwarancji, czyli nie gmeraj tam narazie tylko powiedz, że jak nei ustawią tak jak trzeba to niech ją zdemontują i oddają kasę, w innym przypadku będziesz stratny. odnośnie wskaźnika rezerwy to ustawia się samodzielnie, i w sumie jest to bardziej orientacyjnie niż będzie odpowiadać rzeczywistośc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 diody to na wyczucie sie ustawia jak wiesz jakie są napięcia na max i min ,,a i regulacja też jest na wskażniku na butli ,,, oglądnąłem foto ,,,, wtryski lipa z montażem tak jak dino napisał zero finezji ,,,jeszcze jakiś bufor z miedzi koło elektrozaworu a potem łączony odcinek do reduktora zresztą nie wiem po co jak te nowe zawory przy wymianie filtra sie miedzi nie rusza tylko od dołu odkręca ... no i o sterowniku nie wspomne .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 (edytowane) masz instalkę na gwarancji, czyli nie gmeraj tam narazie tylko powiedz, że jak nei ustawią tak jak trzeba to niech ją zdemontują i oddają kasę, w innym przypadku będziesz stratny. I tu masz świętą rację.. muszę być cierpliwy i ich męczyć do skutku, a jak nie będą współpracować to niech oddają siano odnośnie wskaźnika rezerwy to ustawia się samodzielnie, i w sumie jest to bardziej orientacyjnie niż będzie odpowiadać rzeczywistości. diody to na wyczucie sie ustawia jak wiesz jakie są napięcia na max i min ,,a i regulacja też jest na wskażniku na butli ,,, To nie wiedziałem że można ustawić samodzielnie... ale też nie będę w to ingerował.. Chyba już wszystko napisałem co jest złe w tej instalacji... Ale mam jeszcze do was Panowie ostatnią prośbę: Czy możecie opisać jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana instalacja gazowa z krótkim opisem dlaczego tak a nie inaczej? np -butla montowana zaworem w stroną siedzeń - aby ssak pobierał gaz podczas przyśpieszania jak jest już go mało i żeby nie przełączał się na PB -rurka miedziana powinna być takiej i takiej średnicy przy tej pojemności aby...? - reduktor nie powinien być za wysoko montowany bo może się zapowietrzać - a dlaczego zapowietrzać? -wtryskiwacze montowane pionowo aby nie osadzał się na nich syf... -węże między wtryskiem a kolektorem ssącym powinny być jak najkrótsze i nie poskręcane bo..? -aby dobrze wyregulować instalację musi być podłączony komp, czujnik spalin?, -powinni przejechać się z podłączonym kompem aby sprawdzić pełen zakres obrotów czy nie ma spadków ciśnienia, itp A dlaczego proszę was o to? Bo jak pojadę do gazownika to chcę aby ze mną rozmawiał poważnie a nie myślał że może mi kit wcisnąć.. i zamierzam patrzeć mu na ręce. Pamiętam jak byłem u niego z pierwszą reklamacją i powiedziałem mu o tym zaworze na butli dostałem odpowiedź - "nieee to nic nie szkodzi... jest to istotne przy dużych pojemnościach silnika, a nie tu" - myślałem że mu krzywdę zrobię, tym bardziej że wyszło na to Co pisał DINO - podczas przyśpieszania jak jest mało gazu piszczy i przełącza się na benzynę.. Pewnie wszystkie te informację znajdę na forum ale szczerze chyba zajęłoby mi to cały dzień (którego nie mam ) hmm a i tak miałbym wątpliwości, a wam pewnie napisanie z pamięci zajmie chwile i wszyscy będą szczęśliwi Miłego wieczoru! Edytowane 7 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 -butla montowana zaworem w stroną siedzeń - aby ssak pobierał gaz podczas przyśpieszania jak jest już go mało i żeby nie przełączał się na PB -rurka miedziana powinna być takiej i takiej średnicy przy tej pojemności aby...? - reduktor nie powinien być za wysoko montowany bo może się zapowietrzać - a dlaczego zapowietrzać? -wtryskiwacze montowane pionowo aby nie osadzał się na nich syf... -węże między wtryskiem a kolektorem ssącym powinny być jak najkrótsze i nie poskręcane bo..? -aby dobrze wyregulować instalację musi być podłączony komp, czujnik spalin?, -powinni przejechać się z podłączonym kompem aby sprawdzić pełen zakres obrotów czy nie ma spadków ciśnienia, itp A dlaczego proszę was o to? Bo jak pojadę do gazownika to chcę aby ze mną rozmawiał poważnie a nie myślał że może mi kit wcisnąć.. i zamierzam patrzeć mu na ręce. Pamiętam jak byłem u niego z pierwszą reklamacją i powiedziałem mu o tym zaworze na butli dostałem odpowiedź - "nieee to nic nie szkodzi... jest to istotne przy dużych pojemnościach silnika, a nie tu" - myślałem że mu krzywdę zrobię, tym bardziej że wyszło na to Co pisał DINO - podczas przyśpieszania jak jest mało gazu piszczy i przełącza się na benzynę.. Pewnie wszystkie te informację znajdę na forum ale szczerze chyba zajęłoby mi to cały dzień (którego nie mam ) hmm a i tak miałbym wątpliwości, a wam pewnie napisanie z pamięci zajmie chwile i wszyscy będą szczęśliwi Miłego wieczoru! ad1 czyli jak już doznałeś przełączania podczas przyspieszania to wiesz o co chodzi ad2 fi6 u Ciebie styknie, chodzi o zapotrzebowanie chwilowe na gaz podczas przyspieszania ad3 dlatego, że poziom płynu chłodniczego jest niżej od reduktora a nie jest to ukłąd zamknięty ciśnieniowy tylko połączony ze zbiorniczkiem wyrównawczym który ma dostęp do atmosfery ad4 tak, otwórz dwie butelki po coli wypij i jedną połóż na boku a drugą postaw szyjką na dół, zobacz co się dzieje po jakimś czasie ad5 bo jakby nie było takiej potrzeby to nikt by się nie starał założyć wtryskiwaczy PB jak najbliżej zaworu, jak masz równe i krótkie wężyki to w każdym z nich masz taką samą mieszankę ad6 komp z programem, czujnik spalin czy bardziej sonda szerokopasmowa, do sprawdzenia AFR-a podczas strojenia, ale to już taka wisienka na torcie ad7 tak miłej lektury i wytrwałości w walce w końcu to twoje nissmo a nie ichnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 miłej lektury i wytrwałości w walce w końcu to twoje nissmo a nie ich nie Heh napisałeś coś jakby "poradnik instalacji LPG dla opornych" wiec wkuwam na blachę i na dniach do nich jadę! Dzięki serdeczne za poświęcony czas i naukę mam nadzieję że wszystkie wyżej posty nie tylko mi pomogą ale będą również przestrogą dla tych którzy szukają "SUPER" serwisu! Napiszę jak się sprawa zakończyła Miłej nocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 długość wężyków wpływa na tak jakby elastyczność i dynamikę pracy silnika tz przynajmniej powinny być tych samych długośći i nak najkrótsze pionowe ustawienie wpływa na to że brud nie osadza sie na jednej krawędzi we wtrysku tylko ma szansę osadzić sie po równo lub przelecieć sobie dalej ,,, miedz 6 mm z zewnątrz daje 3.5mm wewnętrznego przekroju co powinno spokojnie wykarmić pewnie i 200 KM jak jest dobrany mocny reduktor tz może być najlepszy na rynku z potencjałem 300 KM (ale takich nie ma ) zamontowany w silniku 900ccm i będzie to działać super natomiast słaby reduktor chodzi o możliwość wydatku gazu przy przyspieszaniu nie zapewni odpowiedniej dawki i spadek cisnienia i do czego sam sie zapętliłem czasem pomaga mocny dopływ gazu z butli 8mm no niestety jeszcze mamy wielozawór który u mnie miał przelot 2.5mmm co skutecznie powodowało spadki na reduktorze ,,,, oglądałem dziś kolektor w P11,144 i jest tam taka masa miejsca że można po 2 MJ na cylinder pozakładać i to z palcem ,,,,, wiec nie wiem jakim cudem majstry tak partaczą ,,, zapowietrzenie reduktora można jakoś sobie radzić bo nie powinno sie tam zbierać powietrze jak układ nie jest zapowietrzony choć ja zawsze zalewam reduktor i węże i zkłądam potem llekko skręcam i gniote węża od chłodnicy by płyn sie wylewał i jest ok ,,, warunkem poprawnego działania układu wtryskowego pb jest sonda lambda czyli czujnik tlenu ,,, dzieki temu dobierana jest właściwa dawka paliwowa obojętnie czy na Pb czy LPG no chyba że gaz tak jest kiepsko dobrany że Ecu jedzie z mapą i już mu brakuje ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Dziś byłem na przeglądzie.. I w końcu dzięki Wam i waszej lekturze, rozmawiali ze mną poważnie bo widzieli że zadaje konkretne pytania i potrafię dyskutować przy czym koleś był rzeczowy i miły.. sprawa zakończyła się tylko standardową regulacją ponieważ gazownik racjonalnie mi wytłumaczył dlaczego nie musi zmieniać połażenia wtryskiwaczy, mianowicie: wtryski BRC są całkiem innej konstrukcji, w "pomarańczowych" wtryskach BRC nie ma żadnych sprężynek i gumek takich jak w innych wtryskach przez co wyjątkowo są odporne na zabrudzenia i mogą być poziomo montowane, a nawet "do góry nogami" wiec nie ma sensu tego zmieniać - wypowiedź udokumentował i pokazał rozebrany wtrysk, nawet pokazał papiery od innego auta z tak zamontowanymi wtryskami i przebiegiem na gazie 250 tyś km A co do poskręcanych i długich wężykach podobno w tym przypadku również nie ma to znaczenia - każdy wtrysk jest osobno kalibrowany dzięki czemu długość i montaż nie ma znaczenia w przeciwieństwie do innych wtrysków gdzie są kalibrowane wszystkie na raz albo parami... więc tą sprawę odpuściłem i w sumie mu zaufałem bo widać było i słychać że facet naprawdę wie o czym mówi - również byłem cały czas przy regulacji i kontroli. Ale żeby nie było za pięknie check nadal się pali, przed regulacją były 2 błędy - zła mieszanka i brak informacji z sondy, po regulacji błąd zaczął palić się również na PB, niestety wywalał już tylko błąd że nie dostaję informacji z sądy (jak dobrze pamiętam to z pierwszej) więc wszystko wskazuję na to że padła sonda... oczywiście zapytałem dlaczego? skoro przed założeniem instalacji wszystko było ok, odpowiedź - czasami się to zdarza, że po założeniu instalacji padają sondy bo gdy jest już na wykończeniu i założy się LPG, wyższa temperatura spalania gazu po prostu dobija sondę... hmmm to prawda? że LPG przyczynia się do "dobicia" sondy? i czy po wymianie sondy znów będę musiał regulować LPG? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 (edytowane) ...u mnie ten sam problem. Po założeniu LPG zapalił się Check (tylko że jeszcze nie byłem u gazownika). Wg komp brak info z sondy bank 1 ale jak sprawdziłem na analizatorze spalin co ciekawe sonda działa idealnie i reszta parametrów spalin w normie. Edytowane 10 Września 2010 przez Jummbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 no temperatura o 30 stopni przy kilkuset to faktycznie dużo ... a sonda zaczyna działać przy 400 stopniach a czyści się przy 800 st ... prędzej zła regulacja może powodować błędy ,,, co do Brc to kolega Ci nawciskał bzdur ,,,z tym kalibracją wtrysków osobno bo niby jak różnice w wydajności poszczególnego wtryskiwacza ma wychwycić sterownik LPG czy Ecu jak masz 1 sondę lambbda owszem ma być plan montowania sondy na każdy gar ale to plany dopiero ,,, Węże za długie i tyle pozatym jak każdy wtryskiwacz z jednej listwy ma inny wydatek to dla mnie syf ,,, raile i V30 to tak miały ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 no temperatura o 30 stopni przy kilkuset to faktycznie dużo ... a sonda zaczyna działać przy 400 stopniach a czyści się przy 800 st ... prędzej zła regulacja może powodować błędy ,,, co do sondy to dokładnie dowiem się w przyszłym tygodniu... umówiłem się ze znajomym który jest elektromechanikiem, ma własny warsztat i wiem że na 100% posprawdza wszystko tak jak trzeba co do Brc to kolega Ci nawciskał bzdur ,,,z tym kalibracją wtrysków osobno bo niby jak różnice w wydajności poszczególnego wtryskiwacza ma wychwycić sterownik LPG czy Ecu jak masz 1 sondę lambbda owszem ma być plan montowania sondy na każdy gar ale to plany dopiero ,,, Węże za długie i tyle poza tym jak każdy wtryskiwacz z jednej listwy ma inny wydatek to dla mnie syf ,,, raile i V30 to tak miały ,,, A jeżeli o to chodzi, mogę jedynie słuchać rad bo nie znam się i pozostaje mi tylko wierzyć w uczciwość, wiec wychodzi na to że mino lektury nabili mnie znowu w butelkę... <zły> Kusi mnie żeby napisać maila do BRC do Włoch, czyli bezpośrednio do producenta, załączając również zdjęcia instalacji ciekaw jestem co by odpowiedzieli... Po tym wszystkim jak nadal będzie źle to hmm może zrobimy tak że dałbyś mi swoje namiary a ja jeżeli pojadę znowu do gazownika to np podam Ci go do telefonu i powiesz mu co ma zrobić? bo na pewno Ty nie dasz się tak jak ja... co Ty na to? oczywiście piszę o przyszłości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 na elektronice BRC sie nie znam ale zasady dotyczą wszystkiego takie jak -dobre wtryskiwacze wydajne i dokładne szybkie Hana H2000 2% różnycy w wydatku lub test co wyszedł super ... -jak najkrótsze wężyki i równe to podstawa -czy pionowo czy poziomo to już zależy od budowy wtrysku .Matrix może leżeć -butla jak dla mnie nie ma znaczenia jak narazie bo mam odwrotnie i nie wiem jak sie poprawi po przestawieniu ./// ale ma być tak jak piszą ... co do gadania to nie ma sensu bo i tak Ci nie poprawią .... szkoda ze jednak nie STAG !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 co do gadania to nie ma sensu bo i tak Ci nie poprawią .... W sumie masz rację... założyli mi instalacje jak założyli, jest jaka jest. A teraz muszę się skupić na zlikwidowaniu check'a a właściwie na przyczynie jego powstawania... ale to przyszłość pokaże z drugiej strony jeżeli to okaże się sonda to może to być nawet zbieg okoliczności... Miłej nocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 miernik w łapę i sprawdzaj sondę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 wtryski BRC są całkiem innej konstrukcji, w "pomarańczowych" wtryskach BRC nie ma żadnych sprężynek i gumek takich jak w innych wtryskach przez co wyjątkowo są odporne na zabrudzenia i mogą być poziomo montowane, a nawet "do góry nogami" wiec nie ma sensu tego zmieniać - wypowiedź udokumentował i pokazał rozebrany wtrysk, nawet pokazał papiery od innego auta z tak zamontowanymi wtryskami i przebiegiem na gazie 250 tyś km A co do poskręcanych i długich wężykach podobno w tym przypadku również nie ma to znaczenia - każdy wtrysk jest osobno kalibrowany dzięki czemu długość i montaż nie ma znaczenia w przeciwieństwie do innych wtrysków gdzie są kalibrowane wszystkie na raz albo parami... ad1. dlatego pisałem gdzieś wcześniej, że BRC kładą i raczej to nie przeszkadza bo większość tak robi, czyli budowa wtrysku na to pozwala, ad2. jeżeli Ci skalibrował każdy wtrysk osobno to tak, choć nei za bardzo w to wierzę, że tak zrobili a taka funkcja jest w większości instalacji, ale z drugiej strony po co jak można założyć na równych?? a poza tym to jak zamontowane, świadczy o niedbalstwie i pójściu na łatwiznę, bo można to zrobić ładnie i estetycznie, tylko trzeba wykazać trochę chęci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.