Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Almera 1.5 2001 - problem przy hamowaniu.


Lisner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Niedawno zakupiłem Nissana Almerę 1.5 2001 rocznik. Mój problem, to dziwne drgania przy hamowaniu lewego przedniego koła. Tak jakby stukot. Czasem problem występuje przy hamowaniu silnikiem przy prędkościach do 30-40 km/h. Problem występuje tylko przy małych prędkościach na 1,2 biegu. Czy może to być wina ABS czy raczej problem z innym elementem zawieszenia?

 

 

Pozdrawiam,

Lisner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na napisanie to ciezko raczej cos powiedziec.

Najlepiej to podjechac do mechanika i sprawdzic albo samemu sprawdzic.Moze byc duzo rzeczy moze odważnik spadł z wyważonego koła albo jakaś końcówka ma juz swoje wysłużone.

Moze koledzy wiecej powiedza w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgania na kierownicy, pedale hamulca ? I skąd wiesz że lewego koła ?

 

Drgania na kierownicy występują ale dopiero tak od 110 km/h stają się denerwujące a lewa stąd że słychać takie tłuczenie z lewej strony przy hamowaniu (dźwięk jakby coś było przyklejone do koła i tłukło w błotnik) no i lewe koło grzeje się bardziej niż prawe, które jest zimne całkowicie.

Postaram się podjechać jeszcze w tym tygodniu do mechanika bo samemu to ciężko wydać wyrok.

 

Pozdrawiam,

Alan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz zacisk i zobacz. Jak się koło grzeje to tłoczek może być zapieczony w zacisku. Trzeba sprawdzić też luzy na jarzemkach podtrzymujących zacisk - być może zacisk nie jest "stabilny" przy hamowaniu. Należy też ocenić stan tarczy hamulcowej - jeśli jest przegrzana to też może występować efekt podobny do twojego.

Hamulce to niestety pięta Achillesowa tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie drgania w zakresie 110-140 km/h wynikały z nierównomiernie ścieranego (lub startego) bieżnika opony (problem zużytych amortyzatorów bądź zastosowanie tej samej opony po wymianie amortyzatorów), pośrednio też ze złego wyważenia. Natomiast problemy ze stukami i grzaniem felgi to albo blokujące się klocki w prowadnicy, albo tak jak pisze mind - problem z tłokiem, może gumka być pęknięta. Wtedy paprochy dostają się pomiędzy tłok a tuleję i z czasem się to zapieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie drgania w zakresie 110-140 km/h wynikały z nierównomiernie ścieranego (lub startego) bieżnika opony (problem zużytych amortyzatorów bądź zastosowanie tej samej opony po wymianie amortyzatorów), pośrednio też ze złego wyważenia. Natomiast problemy ze stukami i grzaniem felgi to albo blokujące się klocki w prowadnicy, albo tak jak pisze mind - problem z tłokiem, może gumka być pęknięta. Wtedy paprochy dostają się pomiędzy tłok a tuleję i z czasem się to zapieka...

 

 

Tak też spróbuje zrobić w wolnej chwili. Mnie tylko zastanawia fakt, że ten stukot odczuwalny jest przy hamowaniu oraz przy hamowaniu silnikiem podczas jazdy przy prędkości do 30 km/h. Spróbuję dobrać się dziś do zacisków i tłoczka przy hamulcach. Jak tylko będę widział co jest granę to napiszę na forum.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Alan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...