Gość rafi1990 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Tak jak w temacie. Mój ojciec ma problem z swoją Primką i motorkiem CD20T. Jak się przekręci kluczyk to kontrolka gaśnie po paru sekundach lecz gdy zgaśnie zaczyna się delikatnie żarzyć. I jak się jedzie parę km to czasem się świeci, czasem żarzy i tak na zmianę. Razem z tym żarzeniem włączają się wentylatory. Gdy silnik nabiera temp. ok 1/3 wskaźnika temperatury kontrolka parę razy mrugnie i po czym gaśnie wraz z wentylatorami aż do końca jazdy i aż się silnik znowu schłodzi. I tak w kółko. Co to może być :?: Sprawdziliśmy filtr paliwa czy nie ma wody, nic nie było (był wymieniany 10 tys. km do tyłu) i nie mamy pojęcia co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 ekspertem nie jestem ale moim zdaniem gdzieś jest zwarcie.dobry elektryk powinien to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 ja bym proponował zajrzeć do przekaźnika który jest odpowiedzialny za świece żarowe, jest on pod maską nie pamiętam teraz dokładnie w którym miejscu on jest ale jak przekręcisz kluczyk i pójdziesz do silnika to usłyszysz jak po chwili pstryknie bo wyłączy grzanie świec wtedy, może w nim coś się zwarło albo przeczyścić go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 elektryk rozkłada ręce bo pierwszy raz z czymś takim się spotkał... zresztą u mnie to zagłębie francuzów jest to nic o Nissankach nie wiedzą... jutro zobaczę z tym przekaźnikiem, a on jest przy filtrze powietrza no i to nie wina przekaźnika bo przeczyściłem styki i nadal się żarzy, nawet jak odpiąłem przekaźnik to się żarzyła. Macie jakieś pomysły co to może być :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Przekaźnik to podaje już jedynie napięcie na świece a sterowany jest z ECM (komp) za pomocą czujnika temperatury silnika i czujnika położenia wału korbowego Piszesz że kontrolka świec się żarzy i wentylatory się załączają. Osobiście obstawiam walnięty czujnik temperatury i komp głupieje Jeśli pali się check to zrób diagnostykę spinaczem PS a elektryk to pewnie jakaś d*pa wołowa co to tylko VAGa umie podpiąć i dlatego najchętniej robi VW i audi Sprawdż czujnik Jego zachowanie będzie różne w zależnościm od temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 odgrzany kotlet ale juz wiemy w czym tkwił problem wymieniliśmy świece żarowe były Bosha teraz są Iskry i kontrolka już nie wk***ia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 No to muszę cię kolego zmartwić ale obawiam się, że nie znalazłeś przyczyny usterki. Obwód zasilania świec i obwód kontrolki świec to dwa niezależne obwody. Pierwszy to "zwykły", typowy obwód zasilania: plus (akumulator) - przekaźnik - świece - masa. Drugi to zupełnie inna bajka (bardziej skomplikowany), sterowany przez komputer. Chcesz, to zrób eksperyment: odłącz przewód zasilający od świec a zobaczysz, że kontrolka i tak będzie się na parę sekund zapalała tak, jakby wszystko było sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 gusta wykrakałeś dzisiaj do mnie ojciec mówi że mu się czasem znowu żarzy ta cholerna kontrolka... jutro dzwoni do kolesia z serwisu Nissana w Kaliszu i będziemy dalej szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 (edytowane) Co Ci tern serwis Nissana pomoże. Nic. Jedynie kasę wydrą i wymienią połowę osprzętu za kosmiczną cenę, a ty placz i plać. Tak jak Gusta napisał. Z kompa wychodzą dwa obwody Jeden to przekaźnik i obwód świec Drugi to kontrolka od swiec Komp ustala czas grzania oraz czas świecenia kontrolki na podstawie czujnika położenia wału TDC oraz czujnika temperatury silnika. Skupiłbym się głównie na tym drugim. Jeśli silnik nie uzyskał temperatury 50*C to komp otrzymuje sygnał aby zacząć grzanie świec. Proces ten może trwać do 300 sekund (pomimo wyłączenia kontrolki), do momentu aż silnik uzyska temp 75*C Jeśli twój czujnik jest uszkodzony lub obwód samego czujnika jest trefny to komp dostaje fałszywy sygnał i zaczyna grzanie. stąd też może występować to miganie kontrolki świec Osobiście sprawdziłbym wszelkie połączenia czujnika z kompem (poruszał przewodami sprawdzając jednocześnie ich ciągłość) oraz sprawdził przewodzenie samego czujnika w różnym zakresie temperatur. Pamiętaj że rezystancja zmienia się w zależności od temperatury Edytowane 25 Października 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 (edytowane) Kolego rafi1990, nie poddawaj się tak łatwo. Chyba, że o prądzie wiesz tylko tyle, że jest. Jeśli jest inaczej, pokombinuj. Żarzenie kontrolki, załączanie wentylatorów.... A sprawdzałeś w końcu ten czujnik temperatury tak jak ci kolega and_pec pisał? Ktoś ci coś podpowiada a ty wbrew wszystkim wymieniasz świece żarowe na nowe? Ponadto warto by było sprawdzić, czy żarzenie kontrolki ma związek z grzaniem świec tzn. czy wtedy kiedy się żarzy świece cały czas grzeją. W tym celu należało by sprawdzić miernikiem lub innym Faserem czy jest napięcie na szynie świec. Jeśli coś wykombinujesz lub nie, daj znać. Z wykresów z instrukcji wynika, że: - czas świecenia kontrolki świec żarowych zależy od temperatury silnika i wynosi 20 s i mniej; - czas podgrzewania (załączenia) świec przed uruchomienie silnika wynosi od 20 do 40 s., zależnie od temperatury silnika; - świece po uruchomieniu silnika grzeją 300 s lub do osiągnięcia przez silnik 50 st. C. Edytowane 25 Października 2010 przez gusta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.