Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] CD20T i żarzaca się kontrolka świec żarowych


Gość rafi1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafi1990

Tak jak w temacie. Mój ojciec ma problem z swoją Primką i motorkiem CD20T. Jak się przekręci kluczyk to kontrolka gaśnie po paru sekundach lecz gdy zgaśnie zaczyna się delikatnie żarzyć. I jak się jedzie parę km to czasem się świeci, czasem żarzy i tak na zmianę. Razem z tym żarzeniem włączają się wentylatory. Gdy silnik nabiera temp. ok 1/3 wskaźnika temperatury kontrolka parę razy mrugnie i po czym gaśnie wraz z wentylatorami aż do końca jazdy i aż się silnik znowu schłodzi. I tak w kółko.

Co to może być :?: Sprawdziliśmy filtr paliwa czy nie ma wody, nic nie było (był wymieniany 10 tys. km do tyłu) i nie mamy pojęcia co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponował zajrzeć do przekaźnika który jest odpowiedzialny za świece żarowe, jest on pod maską nie pamiętam teraz dokładnie w którym miejscu on jest ale jak przekręcisz kluczyk i pójdziesz do silnika to usłyszysz jak po chwili pstryknie bo wyłączy grzanie świec wtedy, może w nim coś się zwarło albo przeczyścić go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryk rozkłada ręce bo pierwszy raz z czymś takim się spotkał... zresztą u mnie to zagłębie francuzów jest to nic o Nissankach nie wiedzą...

 

jutro zobaczę z tym przekaźnikiem, a on jest przy filtrze powietrza ;)

 

no i to nie wina przekaźnika bo przeczyściłem styki i nadal się żarzy, nawet jak odpiąłem przekaźnik to się żarzyła. Macie jakieś pomysły co to może być :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik to podaje już jedynie napięcie na świece a sterowany jest z ECM (komp) za pomocą czujnika temperatury silnika

i czujnika położenia wału korbowego

Piszesz że kontrolka świec się żarzy i wentylatory się załączają.

Osobiście obstawiam walnięty czujnik temperatury i komp głupieje

Jeśli pali się check to zrób diagnostykę spinaczem

 

PS a elektryk to pewnie jakaś d*pa wołowatongue.gif co to tylko VAGa umie podpiąć i dlatego najchętniej robi VW i audi

 

Sprawdż czujnik Jego zachowanie będzie różne w zależnościm od temperatury

post-18247-1280994621,3167_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to muszę cię kolego zmartwić ale obawiam się, że nie znalazłeś przyczyny usterki. Obwód zasilania świec i obwód kontrolki świec to dwa niezależne obwody. Pierwszy to "zwykły", typowy obwód zasilania: plus (akumulator) - przekaźnik - świece - masa. Drugi to zupełnie inna bajka (bardziej skomplikowany), sterowany przez komputer.

Chcesz, to zrób eksperyment: odłącz przewód zasilający od świec a zobaczysz, że kontrolka i tak będzie się na parę sekund zapalała tak, jakby wszystko było sprawne B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co Ci tern serwis Nissana pomoże. Nic. Jedynie kasę wydrą i wymienią połowę osprzętu za kosmiczną cenę, a ty placz i plać.

Tak jak Gusta napisał. Z kompa wychodzą dwa obwody

Jeden to przekaźnik i obwód świec

Drugi to kontrolka od swiec

 

Komp ustala czas grzania oraz czas świecenia kontrolki na podstawie czujnika położenia wału TDC oraz czujnika temperatury silnika. Skupiłbym się głównie na tym drugim. Jeśli silnik nie uzyskał temperatury 50*C to komp otrzymuje sygnał aby zacząć grzanie świec. Proces ten może trwać do 300 sekund (pomimo wyłączenia kontrolki), do momentu aż silnik uzyska temp 75*C

Jeśli twój czujnik jest uszkodzony lub obwód samego czujnika jest trefny to komp dostaje fałszywy sygnał i zaczyna grzanie. stąd też może występować to miganie kontrolki świec

 

Osobiście sprawdziłbym wszelkie połączenia czujnika z kompem (poruszał przewodami sprawdzając jednocześnie ich ciągłość) oraz sprawdził przewodzenie samego czujnika w różnym zakresie temperatur. Pamiętaj że rezystancja zmienia się w zależności od temperatury

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rafi1990, nie poddawaj się tak łatwo. Chyba, że o prądzie wiesz tylko tyle, że jest. Jeśli jest inaczej, pokombinuj.

Żarzenie kontrolki, załączanie wentylatorów.... A sprawdzałeś w końcu ten czujnik temperatury tak jak ci kolega and_pec pisał? Ktoś ci coś podpowiada a ty wbrew wszystkim wymieniasz świece żarowe na nowe?

Ponadto warto by było sprawdzić, czy żarzenie kontrolki ma związek z grzaniem świec tzn. czy wtedy kiedy się żarzy świece cały czas grzeją. W tym celu należało by sprawdzić miernikiem lub innym Faserem czy jest napięcie na szynie świec.

Jeśli coś wykombinujesz lub nie, daj znać.

 

Z wykresów z instrukcji wynika, że:

- czas świecenia kontrolki świec żarowych zależy od temperatury silnika i wynosi 20 s i mniej;

- czas podgrzewania (załączenia) świec przed uruchomienie silnika wynosi od 20 do 40 s., zależnie od temperatury silnika;

- świece po uruchomieniu silnika grzeją 300 s lub do osiągnięcia przez silnik 50 st. C.

Edytowane przez gusta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...