Zaag Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Witam! Padła mi mi w/w część- mam kombi, regulująca siłę hamowania w zależności od obciążenia tyłu. Mechanik powiedział mi, ze ja usunie. Jak wielki wpływ to będzie miało na jazdę i przegląd techniczny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Witam! Padła mi mi w/w część- mam kombi, regulująca siłę hamowania w zależności od obciążenia tyłu. Mechanik powiedział mi, ze ja usunie. Jak wielki wpływ to będzie miało na jazdę i przegląd techniczny? nie ma zadnego znaczenia wstawi trojnik zamiast regulatora, pozatym tyl i tak zawsze pozniej i slabeij hamuje zasada fizyki przewody sa dluzsze i plyn ma dalej do pompy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solaris Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 nie ma zadnego znaczenia wstawi trojnik zamiast regulatora, pozatym tyl i tak zawsze pozniej i slabeij hamuje zasada fizyki przewody sa dluzsze i plyn ma dalej do pompy wybacz że to napiszę , ale piszesz głupoty, przewód może miec kilometr długości. Jeśli zadana wartość ciśnienia będzie podana w punkcie A to w punkcie B ta watość pojawi się natychmiast. Pamiętaj że ciesz jest NIE ŚCIŚLIWA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 wybacz że to napiszę , ale piszesz głupoty, przewód może miec kilometr długości. Jeśli zadana wartość ciśnienia będzie podana w punkcie A to w punkcie B ta watość pojawi się natychmiast. Pamiętaj że ciesz jest NIE ŚCIŚLIWA. niestety mam swoje zdanie ;p. Pewne jest ze tyl slabiej i pozniej hamuje moze to kwestia budowy . Tym bardziej nie widac znacznej roznicy po wstawieniu trojnika zamiast korektora bynajmniej odczuwalnej wiem bo to akurat praktykowalem, jesli kogos stac niech sobie to wymieni na nowe albo regeneruje ale mozna to taniej zastapic i rownie skutecznie lepiej miec takie hamulce niz wogole a jednak ten tyl duzo daje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzesiek94 Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Kolega solaris ma racje bo w końcu płyn jest cały czas w hamulcach i nie ma, że napełniają się przewody od początku za każdym razem. Jakby się napełniały od początku to tak, długość miałaby znaczenie, ale to chyba niemożliwe bo cały czas by były hamulce zapowietrzone(dobrze myslę? ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Kolega solaris ma racje bo w końcu płyn jest cały czas w hamulcach i nie ma, że napełniają się przewody od początku za każdym razem. Jakby się napełniały od początku to tak, długość miałaby znaczenie, ale to chyba niemożliwe bo cały czas by były hamulce zapowietrzone(dobrze myslę? ). no tak to prawda ale chodzi o sam czas reakcji i o to ze przewody sa dpluzsze. Dajmy na to ze zrobil bys identyczny przewod o dlugosci 200 m i watpie zeby dawal ten sam efekt - moge sie mylic bynajmniej tak mi sie wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pioter Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Panowie pierwsze slysze zeby sunny mial korektory z tylu chyba ze to jakis sladak. Z pompy wychodza cztery przewody po jednym na każde kolo, wiec moze ten mechanik nie wie ze tam nie ma korektorów i cos ci tam zrobi a powie ze wymienil lub zrobil jakis patent.Radzilbym Ci zobaczyc pod maske i policzyc ile wychodzi przewodów z pompy 4 nie ma, 3 (cos dziwnego) powinien byc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Panowie pierwsze slysze zeby sunny mial korektory z tylu chyba ze to jakis sladak. Z pompy wychodza cztery przewody po jednym na każde kolo, wiec moze ten mechanik nie wie ze tam nie ma korektorów i cos ci tam zrobi a powie ze wymienil lub zrobil jakis patent.Radzilbym Ci zobaczyc pod maske i policzyc ile wychodzi przewodów z pompy 4 nie ma, 3 (cos dziwnego) powinien byc. Witam kolego jak najbardziej sunny Y10 kombi ma korektor z tyłu na belce skrętnej! i nie 4 ani 3 tylko 2 przewody wychodzące z pompy! co do kolegów wcześniej jest różnica w reakcji hamulców przednich i tylnych ma tu znaczenie nie tylko ciśnienie i długość, ale przede wszystkim gęstość cieczy i średnica przewodu. korektor w tej furze jest drogi, oryginał ok 600zł ale przy tej masie pojazdu jest on niezbędny gdy przód nurkuje a d*pa idzie do góry przy ostrym gwałtownym hamowaniu tył jest wyłączony z hamowania co pozwala przynajmniej zachować tor jazdy prosto, nie mówiąc jak brak korektora wpływa na hamowanie tylnych kół przy jednoczesnym gwałtownym skręcie... Załóżmy że nie mamy korektora który czuwałby nad naszą bezmyślnością.. gdy wóz bierze ostry zakręt i belka jest mocno wygięta korektor odpuszcza tył co nie dopuszcza do zablokowania kół szczególnie tego które jest po wewnętrznej zakrętu (chodzi oczywiście o tylne koła) i w tym momencie najsłabiej dociążone. Gdy brak korektora całe normalne ciśnienie pójdzie na to koło (zresztą jak i na wszystkie pójdzie takie samo) i spowoduje to zablokowanie go, potem poślizg i najczęściej !crasch! Jak ktoś jeździ spokojnie i zazwyczaj ma tył dociążony ok 200kg cementu lub 5 osób i 50kg cementu (bagażu);] to korektor jest niepotrzebny. ale jak ktoś lubi szaleć radzę zainwestować! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Panowie pierwsze slysze zeby sunny mial korektory z tylu chyba ze to jakis sladak. Z pompy wychodza cztery przewody po jednym na każde kolo, wiec moze ten mechanik nie wie ze tam nie ma korektorów i cos ci tam zrobi a powie ze wymienil lub zrobil jakis patent.Radzilbym Ci zobaczyc pod maske i policzyc ile wychodzi przewodów z pompy 4 nie ma, 3 (cos dziwnego) powinien byc. Sunny jak każde dobre auto ma korektor montowany fabrycznie.Niektórzy wywalaja go aby uskutecznic hamowanie.No ale wtedy trzeba się liczyc z blokowaniem przy hamowaniu tylnych kół.Nie zawsze to jest dobre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kroliqster Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Sunny jak każde dobre auto ma korektor montowany fabrycznie.Niektórzy wywalaja go aby uskutecznic hamowanie.No ale wtedy trzeba się liczyc z blokowaniem przy hamowaniu tylnych kół.Nie zawsze to jest dobre i korektory są z tylu dlatego z pompy wychodzą 3 przewody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bober Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 i korektory są z tylu dlatego z pompy wychodzą 3 przewody Przewody z pompy wychodzą dwa, ponieważ z założenia pompa jest dwu stopniowa, no i zbytnio nie ma sensu rozdzielania dróg w pompie, do tego są rozdzielacze a w nowszych wersjach sterowniki ABS. Chyba we wszystkich sunny jakimi miałem do czynienia czy sedany czy kombiaki, raczej zawsze były 2. owszem w jakiś poldkach czy innych badziewiach spotykało się 3 lub 4 przewody które prowadziły bezpośrednio do kół ale raczej nie tutaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ronnie441 Posted October 14, 2010 Share Posted October 14, 2010 u mnie w Y10 wlasnie padla pompa hamulcowa i chciałem zapytac czy od primery bedzie pasowac. Wychodza dwa przewody. moze ma ktos do sprzedania taka. Z góry dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.