Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paski klinowe


Gość kraqsek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o szybką radę.

 

Wymieniłem dwa paski klinowe. Pierwszy od pompy wspomagania a drugi od alternatora. Z trzecim jest problem. co trzeba odkręcić? Pompe klimy czy małe kółko (napinacz)? Odkręciłem śrubę nad napinaczem i nic nie drgnęło.

Posiadam silnik 2,7 tdi 125 km

 

Co poradzicie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Proszę o szybką radę.

 

Wymieniłem dwa paski klinowe. Pierwszy od pompy wspomagania a drugi od alternatora. Z trzecim jest problem. co trzeba odkręcić? Pompe klimy czy małe kółko (napinacz)? Odkręciłem śrubę nad napinaczem i nic nie drgnęło.

Posiadam silnik 2,7 tdi 125 km

 

Co poradzicie?

Pozdrawiam.

 

Witam,

 

 

Przy okazji wymiany pompy cieczy zrobiłem zdjęcie tego napinacza i jestem pewien, że tylko on reguluje naciąg paska. Problemem może być ta śruba po prawej na zdjęciu (widać jej łeb) która mocuje cały element napinacza do bloku silnika. Albo spróbuj sie do niej dostać albo po poluzowaniu tej pionowej długiej śruby spróbuj podważając przesunąć napinacz w dół.

 

Zdjęcie poniżej jest wykonane po wyjęciu pompy cieczy i chłodnicy, więc nim się nie sugeruj, że musi być w tamto miejsce taki dobry dostęp.

 

post-30881-1280564994,8022_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Przy okazji wymiany pompy cieczy zrobiłem zdjęcie tego napinacza i jestem pewien, że tylko on reguluje naciąg paska. Problemem może być ta śruba po prawej na zdjęciu (widać jej łeb) która mocuje cały element napinacza do bloku silnika. Albo spróbuj sie do niej dostać albo po poluzowaniu tej pionowej długiej śruby spróbuj podważając przesunąć napinacz w dół.

 

Zdjęcie poniżej jest wykonane po wyjęciu pompy cieczy i chłodnicy, więc nim się nie sugeruj, że musi być w tamto miejsce taki dobry dostęp.

 

post-30881-1280564994,8022_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Witam.

Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek.

 

Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20)

 

Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? :)

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Witam.

Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek.

 

Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20) Dodam jeszcze że łożysko na pompie kręci się bez problemu (bez oporu).

 

Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? :)

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek.

 

Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20)

 

Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? :)

 

Pozdrawiam

Marcin

 

 

 

Witam ponownie,

 

 

Dobrze, że Ci się udało ruszyć ten napinacz. Jakby to nie było problemem to napisz przy okazji jaki jest rozmiar tego paska. Niestety w sprawie klimatyzacji Ci nie pomogę.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzowanie paska nic nie dało :(

 

Ale jest chyba coraz gorzej :(

Opisze co jest grane

 

1. Wentylator od klimy włącza się nawet rano po odpaleniu samochodu.

2. Po przejechaniu kilku kilometrów pompa klimy jest tak gorąca że nie można jej dotknąć.

3. Po włączeniu klimy obroty trochę wzrastają ale gdy włączy się wentylator obroty spadają aż telepie cała budą :)

4. Byłem wymienić środek chłodzący i olej ( to było ok 10 dni temu).

 

Co sugerujecie? Czy to już znak że pompa do wymiany? Dziwi mnie tylko to że to stało się po wymianie paska. Czy mogłem coś poknocić przy pompie? Jest tam jakaś regulacja?

 

Moje dłubanie przy klimie nic nie dało więc trzeba jechać do "klikmatologa" :) Ciekawe czy pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...