Gość kraqsek Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Witam. Proszę o szybką radę. Wymieniłem dwa paski klinowe. Pierwszy od pompy wspomagania a drugi od alternatora. Z trzecim jest problem. co trzeba odkręcić? Pompe klimy czy małe kółko (napinacz)? Odkręciłem śrubę nad napinaczem i nic nie drgnęło. Posiadam silnik 2,7 tdi 125 km Co poradzicie? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Witam. Proszę o szybką radę. Wymieniłem dwa paski klinowe. Pierwszy od pompy wspomagania a drugi od alternatora. Z trzecim jest problem. co trzeba odkręcić? Pompe klimy czy małe kółko (napinacz)? Odkręciłem śrubę nad napinaczem i nic nie drgnęło. Posiadam silnik 2,7 tdi 125 km Co poradzicie? Pozdrawiam. Witam, Przy okazji wymiany pompy cieczy zrobiłem zdjęcie tego napinacza i jestem pewien, że tylko on reguluje naciąg paska. Problemem może być ta śruba po prawej na zdjęciu (widać jej łeb) która mocuje cały element napinacza do bloku silnika. Albo spróbuj sie do niej dostać albo po poluzowaniu tej pionowej długiej śruby spróbuj podważając przesunąć napinacz w dół. Zdjęcie poniżej jest wykonane po wyjęciu pompy cieczy i chłodnicy, więc nim się nie sugeruj, że musi być w tamto miejsce taki dobry dostęp. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Witam, Przy okazji wymiany pompy cieczy zrobiłem zdjęcie tego napinacza i jestem pewien, że tylko on reguluje naciąg paska. Problemem może być ta śruba po prawej na zdjęciu (widać jej łeb) która mocuje cały element napinacza do bloku silnika. Albo spróbuj sie do niej dostać albo po poluzowaniu tej pionowej długiej śruby spróbuj podważając przesunąć napinacz w dół. Zdjęcie poniżej jest wykonane po wyjęciu pompy cieczy i chłodnicy, więc nim się nie sugeruj, że musi być w tamto miejsce taki dobry dostęp. Pozdrawiam Piotr Witam. Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek. Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20) Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? Pozdrawiam Marcin Witam. Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek. Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20) Dodam jeszcze że łożysko na pompie kręci się bez problemu (bez oporu). Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Witam. Ufff udało się. Pasek wymieniony. Dzięki za radę Piotrek. Ale teraz "wylazło" co innego. Po wymienieniu pasków mam problem z klimą. Na luzie klima działa bez problemowo ale jak już jadę klima włącza i wyłącza się co 2-3 sek. Na dodatek wentylator włącza się zaraz po włączeniu klimy a taka sytuacja była tylko wtedy gdy były upały powyżej 30 stopni ( dziś było ok 20) Czy jest możliwość że za mocno naciągnąłem pasek i blokuje łożysko na pompie? Pozdrawiam Marcin Witam ponownie, Dobrze, że Ci się udało ruszyć ten napinacz. Jakby to nie było problemem to napisz przy okazji jaki jest rozmiar tego paska. Niestety w sprawie klimatyzacji Ci nie pomogę. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Poluzowanie paska nic nie dało Ale jest chyba coraz gorzej Opisze co jest grane 1. Wentylator od klimy włącza się nawet rano po odpaleniu samochodu. 2. Po przejechaniu kilku kilometrów pompa klimy jest tak gorąca że nie można jej dotknąć. 3. Po włączeniu klimy obroty trochę wzrastają ale gdy włączy się wentylator obroty spadają aż telepie cała budą 4. Byłem wymienić środek chłodzący i olej ( to było ok 10 dni temu). Co sugerujecie? Czy to już znak że pompa do wymiany? Dziwi mnie tylko to że to stało się po wymianie paska. Czy mogłem coś poknocić przy pompie? Jest tam jakaś regulacja? Moje dłubanie przy klimie nic nie dało więc trzeba jechać do "klikmatologa" Ciekawe czy pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.