Guest heva Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Witajcie Panie i Panowie. Jak w temacie - wymieniam klocki - tył. Jeśli ktoś z Was pomyślnie tego dokonał, to napiszcie mi proszę jak wcisnąć klocek wewnętrzny, który na odwrocie ma sprężynki? Za nic nie pasuje. Można go wsadzić bez problemu w sam zacisk, ale jak przyjdzie ten dodatkowy element żeliwny (nie wiem jak sie nazywa), to nie mogę nic zrobić. Pewnie robię coś nie po kolei - stąd moje problemy. Jak już wcisnąłem klocei i ZACZEPIŁEM SPRĘŻYNKI NA TŁOCZEK to nie mogę wcisnąć drugiego, zewnętrznego klocka, bo jest za gruby, uffffffffffff - strasznie się nawalczyłe z tym i nie zrobiłem do końca.... Jakieś sugestie? Dzieki wielkie i pozdrowienia serdeczne!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 tylne tłoczki zazwyczaj się wkręca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heva Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 (edited) tylne tłoczki zazwyczaj się wkręca Tłoczki wcisnąłem (wkręciłem) na maska i są płasko z zaciskiem. I nadal nie ma tam miejsca na klocki.... Aaaa, a generalnie dodam, ze najwiekszy problem jest - JAK podczepic te sprezynki, które są z tyłu klocka. Aż strach tam śrubokretem dłubać, by nie uszkodzić tej membranki gumowej na tłoczku... Edited August 2, 2010 by heva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Jakos nigdy nie było problemu żeby wstawic lub zmienic klocki hamulcowe z przodu czy z tyłu. Moze wstaw normalne zdj klocków to ktos pomoże. Bo klocki sa te same nowe i stare?Pewnie tak. podejdz na spokojnie ,bo jak cos nie idzie i nerwy puszczaja to najlepiej zostawic i podejsc pozniej albo jutro to zaraz wszystko pasuje:D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heva Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 RAAAD, dokladnie, tak jak mowisz. Na spokojnie zrobilem to nastepnego dnia i calosc OD NOWA zajela mi godzine. Generalnie to robilem, to nieprawidlowo i stad moje frustracje. Znajde chwilke czasu i opisze, jak to sie robi - przyda sie dla potomnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boom-er Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Tłoczki wcisnąłem (wkręciłem) na maska i są płasko z zaciskiem. I nadal nie ma tam miejsca na klocki.... Aaaa, a generalnie dodam, ze najwiekszy problem jest - JAK podczepic te sprezynki, które są z tyłu klocka. Aż strach tam śrubokretem dłubać, by nie uszkodzić tej membranki gumowej na tłoczku... Witam.Powiedz mi bo zakupiłem klocki bez tych drucików(nie było na klockach)i załozyłem i przy hamowaniu jest odgłos nieprzyjemny taki.Czy to moze byc przyczyna ze klocek jest bez tych drucików.I jeszcze jedno-od wewnetrznej strony czy zewnetrznej ma byc ten klocek w zacisku z tymni drucikami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej.C Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Powoli Panowie te wszystkie odpowiedzi BŁĄDZĄ i pokazują jakąś dziwną amatorszczyznę , łącznie z tym wkręcaniem tłoczka chć to jest w pewny stopniu zasadne !!!!! Tylny zacisk mocowany jest na jednej śrubie od tyłu zacisku. Przed wymianą klocków musisz tą śrubę odkręcić wowczas wkładasz koocki do zacisku na zewnatrz tarczy która w innym układzie przeszkadza w zamocowaniu klocków. Czyloi tak ; 1.odkręcamy śrubę z tyłu zacisku 2.Zdejmujemy zacisk 3.Wyciągamy klocki, wsadzamy nowe (nie pomylić!!!!!) 4.Zakładamy zacisk z nowymi klockami i przykręcamy śubę. Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chemmist Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Witam.Powiedz mi bo zakupiłem klocki bez tych drucików(nie było na klockach)i załozyłem i przy hamowaniu jest odgłos nieprzyjemny taki.Czy to moze byc przyczyna ze klocek jest bez tych drucików.I jeszcze jedno-od wewnetrznej strony czy zewnetrznej ma byc ten klocek w zacisku z tymni drucikami? Panowie! co do klocka z drutami... służą one do tego żeby zapiąć klocek na tłoczku, żeby przy hamowaniu nie dzwonił, tak jak kolega pisał... klocek z drucikami zakładamy na tłoczek poprzez wsunięcie go na rant tłoczka od boku, nic nie gmeramy śrubokrętem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kaliblunt Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Powoli Panowie te wszystkie odpowiedzi BŁĄDZĄ i pokazują jakąś dziwną amatorszczyznę , łącznie z tym wkręcaniem tłoczka chć to jest w pewny stopniu zasadne !!!!! Tylny zacisk mocowany jest na jednej śrubie od tyłu zacisku. Przed wymianą klocków musisz tą śrubę odkręcić wowczas wkładasz koocki do zacisku na zewnatrz tarczy która w innym układzie przeszkadza w zamocowaniu klocków. Czyloi tak ; 1.odkręcamy śrubę z tyłu zacisku 2.Zdejmujemy zacisk 3.Wyciągamy klocki, wsadzamy nowe (nie pomylić!!!!!) 4.Zakładamy zacisk z nowymi klockami i przykręcamy śubę. Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu! Wiec jak włożyć nowe klocki nie cofając tłoczka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest laszlo Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu! Kolego pomyliłeś chyba zacisk przedni z tylnym. Jeśli zacisk jest zespolony z hamulcem ręcznym tłoczek musi być wkręcany. Polecam schematy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Kolego,temat tłoczków był maglowany wielo krotnie. Z przodu jest wciskany tłoczek a z tyłu jest wkrecany wciskajac.Bo wciskajac nie w wcisniesz go.Musisz go wkrecac. I klocki żeby lekko pracowału czyszczac zacisk i klocki troche z farby wyczyscic. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz6 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Witam. ostatnio wymieniałem klocki z tyłu. Tłoczek wkręcałem i jednocześnie go wciskałem bo samo wkręcanie nic nie daje. Żeby łatwo włożyć klocek z drucikami i ten drugi to najlepiej odkręcić tą całą uprzęż. Śruby są za osłoną plastikową. Wtedy wszystko idzie bez problemu. Wtedy przeszkadza tylko sprężyna która jest na zacisku ale tam trochę siły i wszystko wchodzi. Jak włoży się to aby koło się kręciło i wszystko wraca do normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.