tonitom Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Poszukuję porad na temat nierównomiernego zużycia opon przednich w Nissanie Terrano III 2,7 tdi. Po zakupie nissanka wymieniłem kpl opon na nowe, oczywiście z dokładnym wyważeniem kół, ustawieniem karosażu i zbieżności oraz wymianą końcówek stabilizatorów. Po przejechaniu ok. 12 t. km zauważyłem, że opony przednie od strony wewnętrznej są jakby więcej zużyte (ścięte). Ponownie sprawdziłem karosaż i zbieżność, wszystko jest O.K. Może ktoś miał podobny problem i może się podzielić swoim doświadczeniem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Witam, Wg instrukcji obsługi powinno się przeprowadzać tzw. rotację opon, czyli okresowo co 5000km przekładać opony z osi przedniej na oś tylną. To tyle jeśli chodzi o zalecenia, tak naprawdę to tyle ilu jest posiadaczy Terrano to tyle samo jest teorii na ten temat. Może tu jest rozwiązanie? A poza tym jak duża jest ta różnica. Może masz przednie zawieszenie maksymalnie podkręcone do góry. Przy niewłaściwej geometrii zawieszenia problem by się pojawił dużo wcześniej. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terranosaur Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 karosaż i zbieżność, a co to jest karosaż ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 a co to jest karosaż ? Witam, Ten karosaż to jest ustawienie kół samochodowych w pozycji ukośnej względem osi - tyle znalazłem, w sumie to ciekawe co pod tym pojęciem się kryje w stosunku do konkretnie Terrano. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drewniany Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Kolego tonitom my też Cię bardzo witamy Kolego a co bło sprawdzane w tym nieszczęstym karosażu????????? Bo po mojemu na stacji diagnostycznej ustawia się kąt pochylenia i wyprzedzenia koła i to jest tak zawana zbieżność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slayer17 Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Tak to już z Terranami jest. Czymś trzeba okupić nawet dobrą charakterystykę jazdy w zakrętach (przynajmniej w T1). Zewnętrzne krawędzie opon dostają mocno w kość na zakrętach i dlatego się zużywają mocniej. Tak jak kolega Piotr odpowiedział - pomaga tylko rotacja opon co jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.