tonitom Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Poszukuję porad na temat nierównomiernego zużycia opon przednich w Nissanie Terrano III 2,7 tdi. Po zakupie nissanka wymieniłem kpl opon na nowe, oczywiście z dokładnym wyważeniem kół, ustawieniem karosażu i zbieżności oraz wymianą końcówek stabilizatorów. Po przejechaniu ok. 12 t. km zauważyłem, że opony przednie od strony wewnętrznej są jakby więcej zużyte (ścięte). Ponownie sprawdziłem karosaż i zbieżność, wszystko jest O.K. Może ktoś miał podobny problem i może się podzielić swoim doświadczeniem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Witam, Wg instrukcji obsługi powinno się przeprowadzać tzw. rotację opon, czyli okresowo co 5000km przekładać opony z osi przedniej na oś tylną. To tyle jeśli chodzi o zalecenia, tak naprawdę to tyle ilu jest posiadaczy Terrano to tyle samo jest teorii na ten temat. Może tu jest rozwiązanie? A poza tym jak duża jest ta różnica. Może masz przednie zawieszenie maksymalnie podkręcone do góry. Przy niewłaściwej geometrii zawieszenia problem by się pojawił dużo wcześniej. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 karosaż i zbieżność, a co to jest karosaż ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 a co to jest karosaż ? Witam, Ten karosaż to jest ustawienie kół samochodowych w pozycji ukośnej względem osi - tyle znalazłem, w sumie to ciekawe co pod tym pojęciem się kryje w stosunku do konkretnie Terrano. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Kolego tonitom my też Cię bardzo witamy Kolego a co bło sprawdzane w tym nieszczęstym karosażu????????? Bo po mojemu na stacji diagnostycznej ustawia się kąt pochylenia i wyprzedzenia koła i to jest tak zawana zbieżność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Tak to już z Terranami jest. Czymś trzeba okupić nawet dobrą charakterystykę jazdy w zakrętach (przynajmniej w T1). Zewnętrzne krawędzie opon dostają mocno w kość na zakrętach i dlatego się zużywają mocniej. Tak jak kolega Piotr odpowiedział - pomaga tylko rotacja opon co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.