Guest cyklonit Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ? Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe. 2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Ja sobie ostatnio wymieniłem pompę, ale w benzyniaku, czy się "kończyła" to nie wiem, ale nie chciałem ryzykować. Ostatnio buczała niemiłosiernie (a w ogóle to buczało od roku), ale na jazdę to nie miało wpływu. Czekałem na jakiś dodatkowy objaw...i pojawiły się problemy z odpaleniem. Dwukrotnie, na zimnym. Ponieważ buczała podczas jazdy to i przy przekręcaniu kluczyka na pozycję przed odpaleniem buczała przez ~1 sekundę. Po tym jak nie chciała na przestrzeni kilku dni odpalić pojawił się (następny) objaw. Nie było charakterystycznego "zabuczenia" przed odpaleniem, czyli nie było podawania paliwa, czyli nie chciało auto odpalić 3 raz Wkurzyłem się, kupiłem na allegro za 100 zł używkę i wymieniłem. No i hula i jest git Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł. Różnią się diametralnie. W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Jeżeli mówimy o pompie paliwa w silniku DI to mamy na myśli pompę wysokiego ciśnienia VP-44 a jeżeli o tej z benzyniaka to mamy na myśli pompeczkę umiejscowioną gdzieś w okolicach zbiornika. Z tego co wiem są to zupełnie inne konstrukcje. Poprawić jeżeli się mylę...Ja bym sprawdził najpierw czy nie ma żadnych błędów z komputera po takim nagłym zgaśnięciu. Jako przyczynę padania vacuum pump podaje się również brak reakcji na pedał gazu podczas wkręcania się na obroty (wręcz mulenie po wciśnięciu do dechy) i powrót przyśpieszenia po jego częściowym odciśnięciu. Edited August 3, 2010 by jasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) 1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ? Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe. 2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ? A jak spaliny? silnik kopci w jakikolwiek sposób? Zwyle jak pompa się kończy, to silnik nie chce odpalać na ciepłym i wolne obroty falują. A cieżkie odpalanie na zimnym- też może świadczyć o padającej pompie wtryskowej, jednak występuje stosunkowo rzadko. Co do woich problemów z zapalaniem- ja bym szukał gdzieś nieszczelności na wężach, filtrze paliwa etc. Układ łapie tam powietrze i potem wymaga dłuższego kręcenia, żeby je przetłoczyć i zanim pójdzie paliwo, trzeba odpalać dobre kilka sekund. Możliwość tym bardziej prawdopodobna, o ile nie masz żadnych innych objawów poza wyżej przez siebie opisanymi. A i to zgaśniećie po odpaleniu też by świadczyło o powietrzu w paliwie. TAkże radze CI dobrze- zanim dasz się przekonać na regenerację pompy za grubą kasę- sprawdź dobrze układ, czy gdzieś nie łapie lewego powietrza. Możesz mieć gdzieś lekko przetarty jakis wężyk (o czym nie masz pojęcia, bo tam panuje podciśnienie i nie będzie widać sladów przecieku) i przez to cały ten cyrk Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny? Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego. Edited August 3, 2010 by nunu85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Różnią się diametralnie. W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia. Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie. Edited August 3, 2010 by tomkek1912 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie. W dieslu jest sam czujnik ilości ON w baku, pompki brak. ; Edited August 3, 2010 by jasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 No fakt, moja wtopa. Nie przyjrzałem się wcześniej dokładnie opisowi. Zbłaźniłem się. Bywa i tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacek_178 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 (edited) Objawy konczacej sie pompy to sa chyba odwrotne wtedy jak ciezko pali na rozgrzanym, trzeba dlugo krecic bo juz nie daje cisnienia. A na zimnym jak ciezko pali to raczej nie jest spowodowane zyzyciem pompy tylko czyms innym ale to tylko moje zdanie. Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje? To jest napewno zwiazane z doplywem paliwa bo jak na cieplym pali na dotyk zaraz po zgaszeniu to napewno pompa wtryskowa jest ok. Edited August 3, 2010 by jacek_178 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cyklonit Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny?Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego. Im dłużej kręcę, tym więcej białego dymu. Wygląda to na niespalone paliwo. Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje? Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nunu85 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem. Za przeproszeniem g**** daje ten zawór Też mi się kiedyś diesel zapowietrzał i myslalem, ze zaworem rozwiązę problem- nie rozwiązałem. Doopiero wymiana przewodu filtr-pompa i przewodów przelewowych zakończyła moje zmagania z ciężkim odpalaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 (edited) Witam.Nie ma żadnej dodatkowej pompki,pompa wtryskowa sama zaciąga paliwo i jeżeli jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym,czyli pompa wtryskowa-zbiornik paliwa,to tak będzie jak piszesz.Problem masz z przewodami lub pompką ręczną na filtrze paliwa.Aaaaaaaaaaaaaa Diesel i Benzyna różnią się diametralnie. Edited August 7, 2010 by Jacek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cyklonit Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Oprócz opisanego wyżej nagłego zgaśnięcia zaraz po odpaleniu i problemu z odpaleniem na zimnym, dziś doszedł kolejny problem. Po odpaleniu samochodu usłyszałem, że coś stuka od strony kierowcy. Wyłączyłem silnik, a nawet wyjąłem kluczyk, lecz stukanie nie przestało. Doszedłem, że to stukanie, to ciągle załączający-wyłączający się przekaźnik świec. Kolega powiedział mi, że jest to wina źle działającego (sypiącego się) elektrozaworu przy pompie. Czy należy go jak najszybciej wymienić w ciemno ? Czy może to być też wina sypiącej się elektroniki pompy ? (ale czy pompa ma prąd po wyjęciu kluczyka ? Bo elektrozawór z tego co widać, to chyba ma). Aha, ile taki elektrozawór kosztuje i czy jest dużo roboty przy jego wymianie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teres Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Osobiście, to sprawdziłbym czy sam przekaźnik nie jest walnięty no i czy czujnik temperatury wody podaje prawdziwe informacje (to chyba na jego podstawie komputer decyduje o włączeniu świec). Pompa nie ma raczej z tym nic wspólnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cyklonit Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 (edited) No dobra, ale skąd prąd na przekaźniku po wyjęciu kluczyka ? A w zasadzie następne pytanie, to jakie elementy są ciągle pod napięciem ? Poza tym, kolega mówił, że widział już takie objawy i winny był elektrozawór. Edited August 28, 2010 by cyklonit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Kolego.przekazniki najczęściej mają stały plus,a sterowanie jest minusem.A pompa wtryskowa ze świecami to nie ma nic wspólnego,świece mają oddzielny układ i przekaznik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.