Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kończąca się pompa ?


Guest cyklonit
 Share

Recommended Posts

Guest cyklonit

1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ?

 

Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe.

 

2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ?

Link to comment
Share on other sites

Ja sobie ostatnio wymieniłem pompę, ale w benzyniaku, czy się "kończyła" to nie wiem, ale nie chciałem ryzykować. Ostatnio buczała niemiłosiernie (a w ogóle to buczało od roku), ale na jazdę to nie miało wpływu. Czekałem na jakiś dodatkowy objaw...i pojawiły się problemy z odpaleniem. Dwukrotnie, na zimnym. Ponieważ buczała podczas jazdy to i przy przekręcaniu kluczyka na pozycję przed odpaleniem buczała przez ~1 sekundę. Po tym jak nie chciała na przestrzeni kilku dni odpalić pojawił się (następny) objaw. Nie było charakterystycznego "zabuczenia" przed odpaleniem, czyli nie było podawania paliwa, czyli nie chciało auto odpalić 3 raz :) Wkurzyłem się, kupiłem na allegro za 100 zł używkę i wymieniłem. No i hula i jest git :) Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł.

 

 

Różnią się diametralnie.

W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli mówimy o pompie paliwa w silniku DI to mamy na myśli pompę wysokiego ciśnienia VP-44 a jeżeli o tej z benzyniaka to mamy na myśli pompeczkę umiejscowioną gdzieś w okolicach zbiornika. Z tego co wiem są to zupełnie inne konstrukcje. Poprawić jeżeli się mylę...Ja bym sprawdził najpierw czy nie ma żadnych błędów z komputera po takim nagłym zgaśnięciu.

 

Jako przyczynę padania vacuum pump podaje się również brak reakcji na pedał gazu podczas wkręcania się na obroty (wręcz mulenie po wciśnięciu do dechy) i powrót przyśpieszenia po jego częściowym odciśnięciu.

Edited by jasio
Link to comment
Share on other sites

1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ?

 

Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe.

 

2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ?

 

 

A jak spaliny? silnik kopci w jakikolwiek sposób?

Zwyle jak pompa się kończy, to silnik nie chce odpalać na ciepłym i wolne obroty falują.

A cieżkie odpalanie na zimnym- też może świadczyć o padającej pompie wtryskowej, jednak występuje stosunkowo rzadko.

 

Co do woich problemów z zapalaniem- ja bym szukał gdzieś nieszczelności na wężach, filtrze paliwa etc. Układ łapie tam powietrze i potem wymaga dłuższego kręcenia, żeby je przetłoczyć i zanim pójdzie paliwo, trzeba odpalać dobre kilka sekund.

 

Możliwość tym bardziej prawdopodobna, o ile nie masz żadnych innych objawów poza wyżej przez siebie opisanymi.

 

A i to zgaśniećie po odpaleniu też by świadczyło o powietrzu w paliwie.

 

 

TAkże radze CI dobrze- zanim dasz się przekonać na regenerację pompy za grubą kasę- sprawdź dobrze układ, czy gdzieś nie łapie lewego powietrza. Możesz mieć gdzieś lekko przetarty jakis wężyk (o czym nie masz pojęcia, bo tam panuje podciśnienie i nie będzie widać sladów przecieku) i przez to cały ten cyrk

 

Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny?

Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego.

Edited by nunu85
Link to comment
Share on other sites

Różnią się diametralnie.

W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia.

 

Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie.

Edited by tomkek1912
Link to comment
Share on other sites

Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie.

 

W dieslu jest sam czujnik ilości ON w baku, pompki brak.

80729376.th.jpg;39143106.th.jpg

Edited by jasio
Link to comment
Share on other sites

No fakt, moja wtopa. Nie przyjrzałem się wcześniej dokładnie opisowi. Zbłaźniłem się. Bywa i tak :(

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek_178

Objawy konczacej sie pompy to sa chyba odwrotne wtedy jak ciezko pali na rozgrzanym, trzeba dlugo krecic bo juz nie daje cisnienia.

A na zimnym jak ciezko pali to raczej nie jest spowodowane zyzyciem pompy tylko czyms innym

ale to tylko moje zdanie.

 

Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje?

To jest napewno zwiazane z doplywem paliwa bo jak na cieplym pali na dotyk zaraz po zgaszeniu to napewno pompa wtryskowa jest ok.

Edited by jacek_178
Link to comment
Share on other sites

Guest cyklonit
Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny?

Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego.

Im dłużej kręcę, tym więcej białego dymu. Wygląda to na niespalone paliwo.

 

Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje?

Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem.

 

 

Za przeproszeniem g**** daje ten zawór

 

Też mi się kiedyś diesel zapowietrzał i myslalem, ze zaworem rozwiązę problem- nie rozwiązałem. Doopiero wymiana przewodu filtr-pompa i przewodów przelewowych zakończyła moje zmagania z ciężkim odpalaniem.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Nie ma żadnej dodatkowej pompki,pompa wtryskowa sama zaciąga paliwo i jeżeli jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym,czyli pompa wtryskowa-zbiornik paliwa,to tak będzie jak piszesz.Problem masz z przewodami lub pompką ręczną na filtrze paliwa.Aaaaaaaaaaaaaa Diesel i Benzyna różnią się diametralnie.

Edited by Jacek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest cyklonit

Oprócz opisanego wyżej nagłego zgaśnięcia zaraz po odpaleniu i problemu z odpaleniem na zimnym, dziś doszedł kolejny problem.

Po odpaleniu samochodu usłyszałem, że coś stuka od strony kierowcy. Wyłączyłem silnik, a nawet wyjąłem kluczyk, lecz stukanie nie przestało. Doszedłem, że to stukanie, to ciągle załączający-wyłączający się przekaźnik świec. Kolega powiedział mi, że jest to wina źle działającego (sypiącego się) elektrozaworu przy pompie. Czy należy go jak najszybciej wymienić w ciemno ? Czy może to być też wina sypiącej się elektroniki pompy ? (ale czy pompa ma prąd po wyjęciu kluczyka ? Bo elektrozawór z tego co widać, to chyba ma).

Aha, ile taki elektrozawór kosztuje i czy jest dużo roboty przy jego wymianie ?

Link to comment
Share on other sites

Osobiście, to sprawdziłbym czy sam przekaźnik nie jest walnięty no i czy czujnik temperatury wody podaje prawdziwe informacje (to chyba na jego podstawie komputer decyduje o włączeniu świec). Pompa nie ma raczej z tym nic wspólnego.

Link to comment
Share on other sites

Guest cyklonit

No dobra, ale skąd prąd na przekaźniku po wyjęciu kluczyka ? A w zasadzie następne pytanie, to jakie elementy są ciągle pod napięciem ? Poza tym, kolega mówił, że widział już takie objawy i winny był elektrozawór.

Edited by cyklonit
Link to comment
Share on other sites

Kolego.przekazniki najczęściej mają stały plus,a sterowanie jest minusem.A pompa wtryskowa ze świecami to nie ma nic wspólnego,świece mają oddzielny układ i przekaznik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...