Gość cyklonit Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ? Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe. 2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Ja sobie ostatnio wymieniłem pompę, ale w benzyniaku, czy się "kończyła" to nie wiem, ale nie chciałem ryzykować. Ostatnio buczała niemiłosiernie (a w ogóle to buczało od roku), ale na jazdę to nie miało wpływu. Czekałem na jakiś dodatkowy objaw...i pojawiły się problemy z odpaleniem. Dwukrotnie, na zimnym. Ponieważ buczała podczas jazdy to i przy przekręcaniu kluczyka na pozycję przed odpaleniem buczała przez ~1 sekundę. Po tym jak nie chciała na przestrzeni kilku dni odpalić pojawił się (następny) objaw. Nie było charakterystycznego "zabuczenia" przed odpaleniem, czyli nie było podawania paliwa, czyli nie chciało auto odpalić 3 raz Wkurzyłem się, kupiłem na allegro za 100 zł używkę i wymieniłem. No i hula i jest git Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Nie wiem na ile różnią się budową pompy w 1.5 i 2.2 Di ale z wyglądu wydają mi się bardzo podobne (może nawet identyczne) choć mają trochę inny numer OEM. Widzę, że nie masz buczenia, mi z kolei nie zdarzało się by silnik gasł. Różnią się diametralnie. W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Jeżeli mówimy o pompie paliwa w silniku DI to mamy na myśli pompę wysokiego ciśnienia VP-44 a jeżeli o tej z benzyniaka to mamy na myśli pompeczkę umiejscowioną gdzieś w okolicach zbiornika. Z tego co wiem są to zupełnie inne konstrukcje. Poprawić jeżeli się mylę...Ja bym sprawdził najpierw czy nie ma żadnych błędów z komputera po takim nagłym zgaśnięciu. Jako przyczynę padania vacuum pump podaje się również brak reakcji na pedał gazu podczas wkręcania się na obroty (wręcz mulenie po wciśnięciu do dechy) i powrót przyśpieszenia po jego częściowym odciśnięciu. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) 1. Mógłby ktoś wymienić wszystkie objawy "kończącej się" pompy ? Od jakiegoś czasu (od roku) mam problemy z zapalaniem, tzn. na zimnym silniku ciężko pali a na ciepłym na dotyk. Mechanik powiedział mi, że to są właśnie objawy "kończącej się" pompy. Dodam, że obroty na biegu jałowym są stałe. 2. Ostatnio dwa razy zdarzyło mi się, że zaraz po odpaleniu samochód zgasł. Po ponownym zapaleniu chodził normalnie. A tego co może być przyczyną ? A jak spaliny? silnik kopci w jakikolwiek sposób? Zwyle jak pompa się kończy, to silnik nie chce odpalać na ciepłym i wolne obroty falują. A cieżkie odpalanie na zimnym- też może świadczyć o padającej pompie wtryskowej, jednak występuje stosunkowo rzadko. Co do woich problemów z zapalaniem- ja bym szukał gdzieś nieszczelności na wężach, filtrze paliwa etc. Układ łapie tam powietrze i potem wymaga dłuższego kręcenia, żeby je przetłoczyć i zanim pójdzie paliwo, trzeba odpalać dobre kilka sekund. Możliwość tym bardziej prawdopodobna, o ile nie masz żadnych innych objawów poza wyżej przez siebie opisanymi. A i to zgaśniećie po odpaleniu też by świadczyło o powietrzu w paliwie. TAkże radze CI dobrze- zanim dasz się przekonać na regenerację pompy za grubą kasę- sprawdź dobrze układ, czy gdzieś nie łapie lewego powietrza. Możesz mieć gdzieś lekko przetarty jakis wężyk (o czym nie masz pojęcia, bo tam panuje podciśnienie i nie będzie widać sladów przecieku) i przez to cały ten cyrk Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny? Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Różnią się diametralnie. W diesli jest pompa wtryskowa za kilka kafli, a w benzyniaku mała pompka tylko od wytwarzania cisnienia. Dwa niemal zupełnie różne urządzenia. Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez tomkek1912 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Ale ja właśnie pisałem o tej pompce i z informacji które posiadam oraz zdjęć, które mam gdzieś na kompie jasno wynika, że taka pompka jest zarówno w benzyniaku i w tym dieslu też. Ja wiem, że w dieslach są pompy wtryskowe za kilka kafli. Natomiast jestem bardzo ciekawy jak sobie radzi pompa wtryskowa jeśli szwankuje bądź padnie ta mała pompka (aż tak mała to ona nie jest) do wytwarzania ciśnienia. Skoro ona tam jest to znaczy, że jakąś funkcje pełni. Natomiast przy niczym się nie upieram, dlatego często piszę "nie wiem". Nie pomyślałem, że może autorowi chodzić o pompę wtryskową konkretnie. W dieslu jest sam czujnik ilości ON w baku, pompki brak. ; Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 No fakt, moja wtopa. Nie przyjrzałem się wcześniej dokładnie opisowi. Zbłaźniłem się. Bywa i tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Objawy konczacej sie pompy to sa chyba odwrotne wtedy jak ciezko pali na rozgrzanym, trzeba dlugo krecic bo juz nie daje cisnienia. A na zimnym jak ciezko pali to raczej nie jest spowodowane zyzyciem pompy tylko czyms innym ale to tylko moje zdanie. Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje? To jest napewno zwiazane z doplywem paliwa bo jak na cieplym pali na dotyk zaraz po zgaszeniu to napewno pompa wtryskowa jest ok. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez jacek_178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklonit Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Jeszcze mi wpadła jedna myśl do głowy. Czy pdczs tego dłuższego odpalania z rury lecą jakieś spaliny?Jeżeli białe/ czarne to przyczyna leży gdzieś po stronie pompy lub zużycia silnika. Jeśłi nic nie widać, to na 100% zapowietrzanie sie układu paliwowego. Im dłużej kręcę, tym więcej białego dymu. Wygląda to na niespalone paliwo. Sprawdz dokladnie doplyw paliwa czy czasem sie nie cofa po postoju albo powietrza skads nie lapie w tym dieslu jest pewnie dodatkowa pompka w baku moze ona szwankuje? Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Przed filtrem paliwa mam zawór zwrotny, który to kiedyś sobie wstawiłem. Za przeproszeniem g**** daje ten zawór Też mi się kiedyś diesel zapowietrzał i myslalem, ze zaworem rozwiązę problem- nie rozwiązałem. Doopiero wymiana przewodu filtr-pompa i przewodów przelewowych zakończyła moje zmagania z ciężkim odpalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam.Nie ma żadnej dodatkowej pompki,pompa wtryskowa sama zaciąga paliwo i jeżeli jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym,czyli pompa wtryskowa-zbiornik paliwa,to tak będzie jak piszesz.Problem masz z przewodami lub pompką ręczną na filtrze paliwa.Aaaaaaaaaaaaaa Diesel i Benzyna różnią się diametralnie. Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklonit Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Oprócz opisanego wyżej nagłego zgaśnięcia zaraz po odpaleniu i problemu z odpaleniem na zimnym, dziś doszedł kolejny problem. Po odpaleniu samochodu usłyszałem, że coś stuka od strony kierowcy. Wyłączyłem silnik, a nawet wyjąłem kluczyk, lecz stukanie nie przestało. Doszedłem, że to stukanie, to ciągle załączający-wyłączający się przekaźnik świec. Kolega powiedział mi, że jest to wina źle działającego (sypiącego się) elektrozaworu przy pompie. Czy należy go jak najszybciej wymienić w ciemno ? Czy może to być też wina sypiącej się elektroniki pompy ? (ale czy pompa ma prąd po wyjęciu kluczyka ? Bo elektrozawór z tego co widać, to chyba ma). Aha, ile taki elektrozawór kosztuje i czy jest dużo roboty przy jego wymianie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Osobiście, to sprawdziłbym czy sam przekaźnik nie jest walnięty no i czy czujnik temperatury wody podaje prawdziwe informacje (to chyba na jego podstawie komputer decyduje o włączeniu świec). Pompa nie ma raczej z tym nic wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyklonit Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) No dobra, ale skąd prąd na przekaźniku po wyjęciu kluczyka ? A w zasadzie następne pytanie, to jakie elementy są ciągle pod napięciem ? Poza tym, kolega mówił, że widział już takie objawy i winny był elektrozawór. Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez cyklonit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Kolego.przekazniki najczęściej mają stały plus,a sterowanie jest minusem.A pompa wtryskowa ze świecami to nie ma nic wspólnego,świece mają oddzielny układ i przekaznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.