Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

4x4 kontrolka sie swieci ,naped problem z jazda


Gość jakubart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

 

Jestem walscicielem Nissana Navary 07 D40 i mam problemn z kontrolka 4x4, ktora sie swieci i gasnie. Pojechalem do serwisu i powiedzieli mi ,ze musze wymienic 3 czyjniki na skrzyni biegow i olej w skrzyni. Czytajac wiecej o tym problemie dowiedzialem sie, ze jest to wada Nissana i, ze czyjniki przepuszczaja wode ,ktora powoduje zle ich dzialanie. Moja Navara jest po gwarancji wiec musze zabulic 300 pounds .Oprocz tego przelaczajac 2wd w 4wd kontrolka gasie, czasmi zmiany napedu wogole nie zalacza.

 

Moje pytanie to kiedy juz mi sie uda zalaczyc 4wd na parkingu to czuje, ze wszyskie kola sa zablokowane przez hamulec i nie da rady sie ja ruszyc. Wiem ,ze powinnienem najpierw wymienic czujniki i zobaczyc czy to nie jest przyczyna , ale zastanawialem sie dlaczego ta blokada na kola sie zalacza.W trybie 2wd nie ma takiego problemu.Moze macie jakies wytlumaczenie?

 

Na moj chlopski rozum to blokada jest zalczana w momencie jakiegos problemu z 4x4 , ale to moje gdybanie.

 

Dzieki za pomoc,

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

 

Nie słyszałem, żeby były jakieś problemy z czujnikami i wodą, może po prostu u ciebie któryś nawalił a serwis, jak to serwis, zamiast poszukać woli wymienić wszystkie na raz.

 

A co do "blokady" na parkingu - to jest normalny objaw, że włączenie 4x4 i manewry kierunkowe na nawierzchni o dobrej przyczepności (asfalt) powodują naprężenia międzyosiowe, co przypomina zablokowane koła. W rzeczywistości przyczyną jest brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego w Navarze, przez co koła jednej osi mają inną prędkość obrotową niż koła drugiej osi - stąd efekt jaki obserwujesz. Zobacz czy jadąc na wprost masz też jakieś problemy w trybie 4x4, bo wtedy nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

 

Nie słyszałem, żeby były jakieś problemy z czujnikami i wodą, może po prostu u ciebie któryś nawalił a serwis, jak to serwis, zamiast poszukać woli wymienić wszystkie na raz.

 

A co do "blokady" na parkingu - to jest normalny objaw, że włączenie 4x4 i manewry kierunkowe na nawierzchni o dobrej przyczepności (asfalt) powodują naprężenia międzyosiowe, co przypomina zablokowane koła. W rzeczywistości przyczyną jest brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego w Navarze, przez co koła jednej osi mają inną prędkość obrotową niż koła drugiej osi - stąd efekt jaki obserwujesz. Zobacz czy jadąc na wprost masz też jakieś problemy w trybie 4x4, bo wtedy nie powinno być problemu.

 

W piatek mam serwis w Nissanie,wiec czujniki beda wymienione, ktore tu w Irlandii wymieniaja na gwarancji i mechanik powiedzial ,ze jestem pierwszy, ktory musi zaplacic.Czujniki to nie wszystko ,jeszcze zakladaja na nie jakies oslony . A wracjac do mojego problemu "blokady" to wlasnie sie tak dzieje na wprost przy bardzo niskiej predkosci i lakkich manewrach na parkingu. Musze to jeszcze raz sprawdzic podczas jazdy na wprost.

 

Dzieki za pomoc

 

W piatek mam serwis w Nissanie,wiec czujniki beda wymienione, ktore tu w Irlandii wymieniaja na gwarancji i mechanik powiedzial ,ze jestem pierwszy, ktory musi zaplacic.Czujniki to nie wszystko ,jeszcze zakladaja na nie jakies oslony . A wracjac do mojego problemu "blokady" to wlasnie sie tak dzieje na wprost przy bardzo niskiej predkosci i lakkich manewrach na parkingu. Musze to jeszcze raz sprawdzic podczas jazdy na wprost.

 

Dzieki za pomoc

A to moje foto :)

post-36086-1282168289,3679_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szymon GDMechnik z nissana

czasami wystarczy zaprogramować kompa chodzi mi o położenie kierownicy jest taka opcja i jest si :) 4WD juz sie nie świeci ale to oczywiście w wybranych przypadkach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość jakubart

czasami wystarczy zaprogramować kompa chodzi mi o położenie kierownicy jest taka opcja i jest si :) 4WD juz sie nie świeci ale to oczywiście w wybranych przypadkach ...

 

Slyszalem , ze mozna ten system zresetowac lub te sensory na skrzyni. W dalszym ciagu nie udalo mi sie tego naprawic. Bylem umowiony w serwisie przyjezdzam o oni mi mowia, ze czujnikow nie zamowili. A polozenie kierownicy ma wplyw na sensory 4x4? Mozesz mi to bardziej wyjasnic?

 

Szieki za pomoc.

 

A wymienilem 3 czujniki olej w skrzyni i teraz jest ok wszystko dziala jak powinno! Cena 450 EURO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...