Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[B13] 100NX GTI SR20DE by Don Kowal


Gość Don Kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jest to już mój trzeci NX GTI w życiu.

Pierwszy był biały, ze sprawną klimą, a drugi bordowy perłowy - dobrze mi zapłacili z ubezpieczenia za niego...

Teraz jest trzeci, pewnie ostatni i oto on (jeszcze na ori felgach):

 

0ed97c9e0926.jpg

 

b9d3f6c940ea.jpg

 

 

Marka: NISSAN

Model: 100NX GTI

Silnik: SR20DE

Rok produkcji: 1991

Kolor: czerwony

Przebieg: ok 160 000

Olej Caastrol EDGE sport 10W60 Fully Synthetic (zmieniany co 7000km)

 

Wyposażenie:

 

- ABS

- wspomaganie kierownicy

- elektryczne szyby

- elektryczne lusterka

- elektryczna regulacja wysokości świateł

- centralny zamek + alarm

- regulacja wysokości kierownicy

- regulacja jasności oświetlenia deski

- czarna tapicerka

- cztery głośniki

- ori torby do chowania dachu i podsufitki

- ori trzecie światło stopu

- dach typu TARGA

- fabryczne dokładki progów, zderzaka oraz spoiler tylnej klapy

- ori kołpaki + felgi stalowe NISSAN + zimowe opony Good Year 185/60R14

 

Przy aucie zrobiłem:

- montaż dodatkowych wskaźników marki EUFAB + czujniki auto gauge w podkładce pod filtr oleju auto gauge:

 

wskaźnik ciśnienia oleju

wskaźnik temperatury oleju

woltomierz

 

- montaż lampy shift light z regulacją AUTO GAUGE

- zamontowałem ori trzecie światło stopu

- zdemontowałem tylną wycieraczkę + jest zaślepka

- ori halogeny - renowacja + przeróbka na żółte "fogi"

- zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono

- założyłem lakierowane na biało felgi ARTEC made in germany w rozmiarze 15" szer 7", a do tego opony TOYO PROXES T1R 195/50

- czerwone nakrętki do kół ala MUTEK i czerwone nakretki na wentyle

- ładna, okrągła końcówka wydechu wspawana na fabryczny tłumik

- obniżenie poprzez czerwone sprężyny H&R

- wypolerowałem 19sto letni lakier

- włożyłem ładne welurowe dywaniki

- kilka naklejek w stylu JDM

 

AUDIO:

 

- jednostka sterująca : ALPINE CDE-101RM

- fabryczne cztery głośniki

- subwoofer MAC AUDIO MP BOX 300 - 30CM 150/500Wat

- wzmacniacz MAC AUDIO MPX-200

- okablowanie Caliber

- na trasy wrzucam CB TTI TCB-770 + coś co wygląda jak antena i jest marki HUSTLER

 

Zdjęcia:

 

0596476e6cbd.jpg25a53bb5a3b2.jpg55936fa32435.jpg

 

ac007f2b5cf5.jpg5419ccf7d821.jpg27ebf3de9947.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko dopieszczone tak trzymaj

a jakies mody jeszcze się szykuja ?

 

Oczywiście, jak najbardziej.

 

Przy silniku może nie bardzo grube, ale dające wymierne przyrosty.

W najbliższym czasie to uwolnimy wydech, wjeżdża 2,25" albo 2,5".

kolektor wydechowy --> gruba rura --> tłumik końcowy komorowy sebring

w następnej kolejności dolot (odizolowany filtr i rura doprowadzająca powietrze)

przyspieszenie zapłonu aparatem

W trochę dalszej przyszłości wjedzie SSAC 2,5" i wtedy pewnie będę musiał wymienić końcowy,

później tylko przepływomierz P11, regulowane kółko rozrządu i strojenie.

 

Z zewnątrz nie ma już co kombinować.

Pewnie tylko w zimę zmienię kolor felg. Będzie proszkowo środek na czrny mat, a rant z kompresora na czerwony połysk.

Przeróbka tylnych lamp na tzw. kocie oczka- po dwie pozycje i po dwa kierunki na lampę.

 

A we wnętrzu marzą mi się jakieś czarne regulowane kubełki, albo fotele z Toyota Celica (z czarno czerwoną tapicerką), a do tego szelki.

 

Ogólnie planuję na zimę umieścić Nysę w ciepłym garażu i trochę czasu poświęcić na to, żeby w następnym sezonie była to jedna z naj... setek w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor taki soczysty że aż cukierkowy :D zadbana sztuka ;)

 

co do kolektora to proponuje Ci nasz rodzimy wyrób czyli polski :D A co do kółek regulowanych to też mam jeszcze 3 szt na stanie, jak coś to PW ;)

 

tu masz odpowiedni temat ;)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67041-customowy-kolektor-sr20-by-macg/

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Czerwonego bardzo fajnie pasują białe akcenty...

Ps. koncowy tłumik Sebringa jak chesz zakładać to najlepiej dydykowany do jakiegoś dużego auta żeby był pod średnicę tych 2,5 cala... Albo zrobić cały wydech w M-techu, będzie solidnie, z kwasa i poziom głośności akceptowalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Czerwonego bardzo fajnie pasują białe akcenty...

Ps. koncowy tłumik Sebringa jak chesz zakładać to najlepiej dydykowany do jakiegoś dużego auta żeby był pod średnicę tych 2,5 cala... Albo zrobić cały wydech w M-techu, będzie solidnie, z kwasa i poziom głośności akceptowalny...

 

Wiem właśnie, że przy wydechu 2,5" końcowy tłumik z cienkim "wejściem" będzie dławił cały wydech.

Poprzedniemu właścicielowi w jednej z hurtowni motoryzacyjnych powiedziano, że 1,6 i GTI maja ten sam układ wydechowy i miałem zamontowany nowy układ od kolektora z cieniutkiej rurki oraz 3 tłumiki z 1,6. Wywaliłem wszystkie tłumiki montując zamiast nich prosta rurę, a na koniec zamontowałem dedykowany do 100NX'a tłumik Sebring'a (niestety z cienkim "wlotem"). Tak, że puki co mam do sprzedania 3 tłumiki do 1,6 prawie nowe, a u siebie kolektor a następnie od razu tłumik końcowy. Nie zauważyłem żadnej znacznej poprawy osiągów, ale za to dźwięk jest piękny. O dziwo nie jest głośny. Do 3k obrotów w ogóle go nie słychać, a później... no cóż - mi to przypomina rozpędzający się motocykl. Jestem bardzo zadowolony.

 

c3afd2b7bf78.jpg 17ef8fe4d12a.jpg d1d643cce059.jpg

 

42ae92a2d940.jpg 21a4b0a6b7fc.jpg 28ee2b4c2560.jpg

 

Gdy nadejdzie pora (kasa i czas) na "mój wydech stage 3" to zastanawiam się nad:

 

kolektor 2,5" --> katalizator --> środkowy przelot --> końcowy przelot ala APEXI N1

czy

kolektor 2,5" --> środkowy przelot --> końcowy komorowy dedykowany do dużego silnika

 

Przyznam szczerze, że przy budowie wydechu nie zależy mi na wyduszeniu każdego z możliwych KM (choć KM i Nm nigdy nie za wiele), a na zachowaniu znośnego poziomu głośności.

 

 

 

 

A teraz z innej beczki:

 

Byłem przedwczoraj w warsztacie blacharsko lakierniczym na pomiarze grubości lakieru by wyeliminować myśli o ewentualnej powypadkowej lub kolizyjnej przeszłości auta.

Okazało się, że nic nigdy nie było malowane czy, nie daj boże, szpachlowane. Mam bezwypadkowe auto.

Pomiaru dokonano profesjonalnym sprzętem w Markach k.Warszawy w serwisie http://www.asochwalibog.pl/.

Wyniki pomiarów na poszczególnych elementach podane w um - mikrometrach.

 

Maska --> 100-130 um

Błotnik --> PP 80-100 um

Drzwi prawe --> 80-110 um

Błotni PT --> 80-110 um

Klata tył --> 90-120 um

Błotnik LT --> 90-100 um

Drzwi lewe --> 80-110 um

Błotnik LP --> 80-100 um

Dach --> 110-120 um

 

Przy okazji drzwi kierowcy zostały wyregulowane i teraz zamykają się elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko Ci pozazdrościć stanu blacharskiego.Dbaj o blachy ,szczegolnie przed zima nalezy pomyslec o jakims zabezpieczeniu, bo nowy lakier to juz nie jest to samo co ori. Gratuluje zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...