Gość zanew Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 (zmodyfikowano 2010-08-27) Witam, Kupiem uywaną Tiidę 2007r. przebieg 100tys. i borykam sie w niej z paroma problemami. Narazie wymieniłem amorki z tyłu (2x250zł + robocizna 120zł), łączniki stabilizatora przód (2x70zł + robocizna 60zł). Dzięki czemu auto przestało pływać po drodze i drgać przy 100km/h. (jeden amorek miał 12% sprawności!!!) Jednak nadal występują stuki i przeważnie w przednim prawym kole. Np. przy zjeżdzaniu z nowo położonej warstwy asfaltu na starą położoną niżej. Odwrotna sytuacja czyli najeżdzanie na nowo ułożony asfalt (wyższy) = zero stuków. W dwóch DOBRYCH serwisach nie stwierdzono żadnych problemów z zwaieszeniem. Ale jeden serwisant stwierdził że może to być amortyzator. Co o tym myślicie? Minimalne drgania pedału przy jeżdzie na gazie, hamowaniu silnikiem. Nie wiem co o tym sądzić. Przy dłuższej jezdzie denerwujace. Dodane: Kolejny objaw... czasami przy ruszaniu koło boksuje. Po wymianie amorków zdam relacje czy problemy znikły. Pomimo wykazania na diagnostyce sprawność amortyzatorów z przodu 75 i 78% ....wymieniłem. Teraz auto zupełnie inaczej zachowuje się na drodze, i nic już nie stuka :-). Koła boksują nadal ale dopiero jak porządnie drępnę w pedał gazu. Pewnie by nie boksowały jakbym miał łyse opony :-) Jednak nadal występuje delikatne drżenie pedału gazu przy 3tys obrotów, zwłaszcza wyczuwalne w trasie na wyższych biegach 4-5. I gdy jest deszczowo piszczy pasek pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość md110 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (zmodyfikowano 2010-08-27) Stuki mogą być spowodowane przez zużyte tuleje metalowo-gumowe w belce (ławie) przedniego zawieszenia. Witam, Kupiem uywaną Tiidę 2007r. przebieg 100tys. i borykam sie w niej z paroma problemami. Narazie wymieniłem amorki z tyłu (2x250zł + robocizna 120zł), łączniki stabilizatora przód (2x70zł + robocizna 60zł). Dzięki czemu auto przestało pływać po drodze i drgać przy 100km/h. (jeden amorek miał 12% sprawności!!!) Jednak nadal występują stuki i przeważnie w przednim prawym kole. Np. przy zjeżdzaniu z nowo położonej warstwy asfaltu na starą położoną niżej. Odwrotna sytuacja czyli najeżdzanie na nowo ułożony asfalt (wyższy) = zero stuków. W dwóch DOBRYCH serwisach nie stwierdzono żadnych problemów z zwaieszeniem. Ale jeden serwisant stwierdził że może to być amortyzator. Co o tym myślicie? Minimalne drgania pedału przy jeżdzie na gazie, hamowaniu silnikiem. Nie wiem co o tym sądzić. Przy dłuższej jezdzie denerwujace. Dodane: Kolejny objaw... czasami przy ruszaniu koło boksuje. Po wymianie amorków zdam relacje czy problemy znikły. Pomimo wykazania na diagnostyce sprawność amortyzatorów z przodu 75 i 78% ....wymieniłem. Teraz auto zupełnie inaczej zachowuje się na drodze, i nic już nie stuka :-). Koła boksują nadal ale dopiero jak porządnie drępnę w pedał gazu. Pewnie by nie boksowały jakbym miał łyse opony :-) Jednak nadal występuje delikatne drżenie pedału gazu przy 3tys obrotów, zwłaszcza wyczuwalne w trasie na wyższych biegach 4-5. I gdy jest deszczowo piszczy pasek pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.