Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak odczytac Kody Migowe (maxima 97-99)!!!


Gość Butryn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Sprwadzic Kody (Check Engine **Service Engine Soon**) Maxima 97-99

 

1. Zgaszony samochod.

2. Komputer jest umieszczony kolo pedala gazu i jest zabezpieczony plytka plastikowa na dwoch naciskach.

 

Pociag za plastik i naciski puszcza plytke.

ecucover.jpg

 

3. Po sciagnieciu plastikowej plytki zobaczysz komputer. Ponizej, zaznaczylem szczalka srubke ktora pomoze wam odczytac kody.

ecu.jpg

 

4. Tutaj jeszcze raz ta srubeczka w zblizeniu. Jest przyklejona zabezpieczajaca naklejka. . . mozna spokojnie ja odkleic.

ecuscrew.jpg

 

5. Wloz klucz w stacyjke. Przekrec klucz do pozycji ?ON? (nie zapalaj). Wszystkie stacyjki powinny sie wlaczyc.

 

6. Plaskim srubokretem, przekrecaj srubke w prawo (jak zegara skazowki) **powoli nie za mocno** poczujesz ze srubka sie zatrzymala.

 

7. Po 2 sekundach, przekrecaj ja w odwrotna strone (do pozycji w ktorej byla) po raz kolejny poczujesz ze srubka sie zatrzymala.

 

8. Teraz patrz na kontrolke Check Engine. Powinna migac. Bedziesz widzial serie wolnych pulsow I nastepujaca bedzie seria szybkich pulsow.

 

NOTATKA: Jesli jest wiecej jak jeden kod, bedzie to w serii jednej po drugiej.

 

PRZYKLAD: (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) (krutkie migniecie) = KOD 03 02 (3 dlugie migniecia, 2 krutkie migniecia)

 

NASTEPNY PRZYKLAD: (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) (krutkie migniecie) (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) ?.. znaczy ze sa 2 kody: 01 02 & 02 01

 

9. Masz kody? Dobrze! Teraz napisz tutaj jaki masz kod a ja ci powiem co on oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos zle odczytales...sprubuj jeszcze raz...

 

2 dlugie, 3 krutkie to powinien byc jeden kod 02 03 czyli "closed throttle position switch" . . . teraz tylko sie dowiem jak to po naszemu (chyba ze wiesz co to jest throttle body)

 

ale po 2 dlugich i 3 krutkich powinien byc nastepny dlugi albo kilka dlugich. . .

 

odczytaj jeszcze kilka razy zeby sie upewnic co i jak naprawde i wszystko ci wytlumacze......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sam niewiem dokładnie gdzie jest poczatek cyklu,bo to zapala w kołko nonstop i jak wyłacze stacyjke i włacze to zaczyna od miejsc w ktorym przerwałem(tak mi sie zdaje),ale chyba po 1 była dłuzsza przerwa i zaczynały sie 2 długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak..to sie ciagnie w kolo... musisz miec kartke i dlugopis i pisac kazde migniecie... pozniej to rozszyfrujesz... pisz sobie D D K K K D K D D K czy tam cos takiego (dlugie, krutkie) . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumie tylko jak mozesz odczytac dd,kkk,kkkk,kkkkk ... skad wiesz ze jest 3 krutkie pozniej 4 i pozniej 5? i na koncu jeden dlugi?

 

cos jest nie tak.. prubowales kilka razy?

 

jesli jest tak jak mowisz to jest dd kkk,kkkk,kkkkk to tak naprawde masz 2 dlugie i 12 krutkich... czyli 02 12 a niestety 02 12 nie istnieje...

 

02 10 istnieje (najblizszy do twojego czytania) a 02 10 to jest problem z wtryskami....

 

skad wiesz kiedy sie dziela krutkie pulsy?

 

Sorry ale prubuje jakos zrozumiec...

 

jak zrobisz to wszystko ze srubka to masz 2 dlugie pulsy pozniej masz 3 krutkie pozniej co sie dzieje? powinno sie powtarzac albo jesli masz wiecej jak jeden kod powinien byc nastepny dlugi (albo kilka dlugich) . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zebys bardziej zrozumial...

 

kody powinny byc tak ze...

jak ze srubka wszystko zrobisz, zaczyna migac check engine

 

DD,KKK

jesli tak by bylo to masz kod 02 03

 

jesli jest naprzyklad

DD,KKK,DDD,KKKKK

masz 2 kody 02 03 & 03 05

 

musi sie zaczac na dlugim i skonczyc na krutkim...

 

sprubuj jeszcze 3 razy to zrobic za jednym podejsciem i dokladnie zapisz wszystkie migniecia.... one sie beda powtarzac to pisz ile mozesz i rozgryziemy...

 

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowałem pare razy,u mnie jest tak ze jak przekrecisz srobke to nie wolno jej cofac bo nie działa wtedy, po dwoch mignieciach jest krotka przerwa,potem trzy szybkie i krotka przerwa,potem 4 szybkie i przerwa itd.,moze byc tak ze do mojej maximy sa troche inne kody, bo to starszy od twojego komputer i silnik,ty masz 24v chyba a ja 12v,moze dlatego cos nie mozemy sie dogadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nasz mechanik klubowy z Broniszy k/Wa-wy mówił, że ma komputer i można podłączyć Nissanka i je zczytać - jakby co to może u niego znajdziesz pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra...kody do roku 89 :)

 

krec srubke w prawo i czekaj az kontrolka mignie 3 razy, pozniej przekrec w odwrotna strone....teraz powinno wykazywac kody... teraz kontrolki beda migac osobno.... czerwona kontrolka i zielona kontrolka... kazde migniecie czerwonej kontrolki oznacza 10 a kazde migniecie zielonej

oznacza 1. . . czyli: czerwona kontrolka mignie 2 razy a zielona 3 razy to masz kod 23. . . jesli czerwona mignie 3 razy a zielona 4 razy to masz kod 34 . . . mam nadzieje ze rozumiesz....

 

Teraz tylko nie wiem czy twoj model to ma. . . to jest z amerykanskiego modelu. . . .sprubuj i mi powiedz a jesli tak jest to ja ci powiem co kody oznaczaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szefie z tego co sie dowiedzialem to kod 55 znaczy ze jest wszystko ok. . .

 

czy check engine sie dalej swieci?

 

jesli tak to sprawdz ta srubeczke. . .jesle nie jest w pozycji jakiej byla to bedziesz mial kod 55. . .

 

zobacz i sie odezwij :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis kupiłem za 50zl rozpiskie i złacze do kasowania błedów,jest tam opis do wszystkich modeli benzynowych nissana,jak sprawdzac,co jak oznacza,do mojego jest 5 trybów sprawdzania i poto były te migniecia 1,2,3,4,5 1-to spr sady lamda,2 to sprezania zwrotnego i mieszanki.3 kody usterek-55 oznacza OK,,4spr wyłaczania i właczania,5spr dynamiczne spr elementów.Do kazdych 5 faz jest odpowiednia procedura wejscia i spr.Cos takiego jak ty opisałes przy sprawdzeniu po 3 mignieciach.Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
witam

a czy ktoś wie jak skasować świecącą kontrolkę błędów bez wizyty w servisie i bez wyciągania żaróweczki ?? :o

 

Tak, ale powinno sie to naprawic...po to daje kod zeby to zrobic.

 

No ale tak jak pytales.

 

Jest prosta sprawa.

 

1. Krec srubke w prawa strone (tak jak zegar idzie) do momentu kiedy sie zatrzyma.

 

2. Czekaj 2 sekundy

 

3. Krec srubke w lewa strone do momentu kiedy sie zatrzyma.

 

4. Krec srubke w prawa strone (tak jak zegar idzie) do momentu kiedy sie zatrzyma.

 

5. Czekaj 2 sekundy

 

6. Krec srubke w lewa strone do momentu kiedy sie zatrzyma.

 

CZYLI: krecisz w prawo do stopu, 2 sekundy, w lewo do stopu, odrazu w prawo do stopu, 2 sekundy, w lewo do stopu

Jak zapalisz samochod to swiatelko "Check Engine" sie juz nie powinno swiecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...