Gość Butryn Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Jak Sprwadzic Kody (Check Engine **Service Engine Soon**) Maxima 97-99 1. Zgaszony samochod. 2. Komputer jest umieszczony kolo pedala gazu i jest zabezpieczony plytka plastikowa na dwoch naciskach. Pociag za plastik i naciski puszcza plytke. 3. Po sciagnieciu plastikowej plytki zobaczysz komputer. Ponizej, zaznaczylem szczalka srubke ktora pomoze wam odczytac kody. 4. Tutaj jeszcze raz ta srubeczka w zblizeniu. Jest przyklejona zabezpieczajaca naklejka. . . mozna spokojnie ja odkleic. 5. Wloz klucz w stacyjke. Przekrec klucz do pozycji ?ON? (nie zapalaj). Wszystkie stacyjki powinny sie wlaczyc. 6. Plaskim srubokretem, przekrecaj srubke w prawo (jak zegara skazowki) **powoli nie za mocno** poczujesz ze srubka sie zatrzymala. 7. Po 2 sekundach, przekrecaj ja w odwrotna strone (do pozycji w ktorej byla) po raz kolejny poczujesz ze srubka sie zatrzymala. 8. Teraz patrz na kontrolke Check Engine. Powinna migac. Bedziesz widzial serie wolnych pulsow I nastepujaca bedzie seria szybkich pulsow. NOTATKA: Jesli jest wiecej jak jeden kod, bedzie to w serii jednej po drugiej. PRZYKLAD: (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) (krutkie migniecie) = KOD 03 02 (3 dlugie migniecia, 2 krutkie migniecia) NASTEPNY PRZYKLAD: (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) (krutkie migniecie) (dlugie migniecie) (dlugie migniecie) (krutkie migniecie) ?.. znaczy ze sa 2 kody: 01 02 & 02 01 9. Masz kody? Dobrze! Teraz napisz tutaj jaki masz kod a ja ci powiem co on oznacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Jesli czegos nie rozumiecie, prosze pisac. Pozdrawiam, Slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 wyszło mi cos takiego - 2długie,3krotkie,4krotkie,5krotkich,1dlugie-co to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 cos zle odczytales...sprubuj jeszcze raz... 2 dlugie, 3 krutkie to powinien byc jeden kod 02 03 czyli "closed throttle position switch" . . . teraz tylko sie dowiem jak to po naszemu (chyba ze wiesz co to jest throttle body) ale po 2 dlugich i 3 krutkich powinien byc nastepny dlugi albo kilka dlugich. . . odczytaj jeszcze kilka razy zeby sie upewnic co i jak naprawde i wszystko ci wytlumacze...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 sprawdzałem wychodzi tak 1 długi,2długie,3 krótkie,4krótkie,5krótkich i nie wiem czy ten 1 długi (przed 2)jest na poczatku cyklu czy na koncu(po 5) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson1 Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 ja sam niewiem dokładnie gdzie jest poczatek cyklu,bo to zapala w kołko nonstop i jak wyłacze stacyjke i włacze to zaczyna od miejsc w ktorym przerwałem(tak mi sie zdaje),ale chyba po 1 była dłuzsza przerwa i zaczynały sie 2 długie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 tak..to sie ciagnie w kolo... musisz miec kartke i dlugopis i pisac kazde migniecie... pozniej to rozszyfrujesz... pisz sobie D D K K K D K D D K czy tam cos takiego (dlugie, krutkie) . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 DD,KKK,KKKK,KKKKK,D I CO TO MOZE OZNACZAC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 nie rozumie tylko jak mozesz odczytac dd,kkk,kkkk,kkkkk ... skad wiesz ze jest 3 krutkie pozniej 4 i pozniej 5? i na koncu jeden dlugi? cos jest nie tak.. prubowales kilka razy? jesli jest tak jak mowisz to jest dd kkk,kkkk,kkkkk to tak naprawde masz 2 dlugie i 12 krutkich... czyli 02 12 a niestety 02 12 nie istnieje... 02 10 istnieje (najblizszy do twojego czytania) a 02 10 to jest problem z wtryskami.... skad wiesz kiedy sie dziela krutkie pulsy? Sorry ale prubuje jakos zrozumiec... jak zrobisz to wszystko ze srubka to masz 2 dlugie pulsy pozniej masz 3 krutkie pozniej co sie dzieje? powinno sie powtarzac albo jesli masz wiecej jak jeden kod powinien byc nastepny dlugi (albo kilka dlugich) . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 jeszcze zebys bardziej zrozumial... kody powinny byc tak ze... jak ze srubka wszystko zrobisz, zaczyna migac check engine DD,KKK jesli tak by bylo to masz kod 02 03 jesli jest naprzyklad DD,KKK,DDD,KKKKK masz 2 kody 02 03 & 03 05 musi sie zaczac na dlugim i skonczyc na krutkim... sprubuj jeszcze 3 razy to zrobic za jednym podejsciem i dokladnie zapisz wszystkie migniecia.... one sie beda powtarzac to pisz ile mozesz i rozgryziemy... pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 probowałem pare razy,u mnie jest tak ze jak przekrecisz srobke to nie wolno jej cofac bo nie działa wtedy, po dwoch mignieciach jest krotka przerwa,potem trzy szybkie i krotka przerwa,potem 4 szybkie i przerwa itd.,moze byc tak ze do mojej maximy sa troche inne kody, bo to starszy od twojego komputer i silnik,ty masz 24v chyba a ja 12v,moze dlatego cos nie mozemy sie dogadac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 Ten nasz mechanik klubowy z Broniszy k/Wa-wy mówił, że ma komputer i można podłączyć Nissanka i je zczytać - jakby co to może u niego znajdziesz pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 Erikson, a ktory masz rok samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 maxima J30,rok 89r,3.0L 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 oj, kolego... te kody sa do 97-99 tak jak jest w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 dobra...kody do roku 89 krec srubke w prawo i czekaj az kontrolka mignie 3 razy, pozniej przekrec w odwrotna strone....teraz powinno wykazywac kody... teraz kontrolki beda migac osobno.... czerwona kontrolka i zielona kontrolka... kazde migniecie czerwonej kontrolki oznacza 10 a kazde migniecie zielonej oznacza 1. . . czyli: czerwona kontrolka mignie 2 razy a zielona 3 razy to masz kod 23. . . jesli czerwona mignie 3 razy a zielona 4 razy to masz kod 34 . . . mam nadzieje ze rozumiesz.... Teraz tylko nie wiem czy twoj model to ma. . . to jest z amerykanskiego modelu. . . .sprubuj i mi powiedz a jesli tak jest to ja ci powiem co kody oznaczaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 wyszło tak 5-czerwona i 5 zielona,czyli 55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 ok, to ma sens.....szukam odpowiedzi na ten kod. . .ale z tego co wiem to chyba jest wszystko OK tylko trzeba z resetowac komputer.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 a jest jeszcze jakis sposób na kasowanie błedów,podobno jakoś to sie robi(oczywiscie po wyeliminowaniu usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 szefie z tego co sie dowiedzialem to kod 55 znaczy ze jest wszystko ok. . . czy check engine sie dalej swieci? jesli tak to sprawdz ta srubeczke. . .jesle nie jest w pozycji jakiej byla to bedziesz mial kod 55. . . zobacz i sie odezwij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość erikson Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 dzis kupiłem za 50zl rozpiskie i złacze do kasowania błedów,jest tam opis do wszystkich modeli benzynowych nissana,jak sprawdzac,co jak oznacza,do mojego jest 5 trybów sprawdzania i poto były te migniecia 1,2,3,4,5 1-to spr sady lamda,2 to sprezania zwrotnego i mieszanki.3 kody usterek-55 oznacza OK,,4spr wyłaczania i właczania,5spr dynamiczne spr elementów.Do kazdych 5 faz jest odpowiednia procedura wejscia i spr.Cos takiego jak ty opisałes przy sprawdzeniu po 3 mignieciach.Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psujaut Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 witam a czy ktoś wie jak skasować świecącą kontrolkę błędów bez wizyty w servisie i bez wyciągania żaróweczki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Butryn Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 witama czy ktoś wie jak skasować świecącą kontrolkę błędów bez wizyty w servisie i bez wyciągania żaróweczki ?? Tak, ale powinno sie to naprawic...po to daje kod zeby to zrobic. No ale tak jak pytales. Jest prosta sprawa. 1. Krec srubke w prawa strone (tak jak zegar idzie) do momentu kiedy sie zatrzyma. 2. Czekaj 2 sekundy 3. Krec srubke w lewa strone do momentu kiedy sie zatrzyma. 4. Krec srubke w prawa strone (tak jak zegar idzie) do momentu kiedy sie zatrzyma. 5. Czekaj 2 sekundy 6. Krec srubke w lewa strone do momentu kiedy sie zatrzyma. CZYLI: krecisz w prawo do stopu, 2 sekundy, w lewo do stopu, odrazu w prawo do stopu, 2 sekundy, w lewo do stopu Jak zapalisz samochod to swiatelko "Check Engine" sie juz nie powinno swiecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 =D> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psujaut Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 ogromne dziękuję i zapewniam ,że właśnie dopiero po naprawie chcę kasować i dzięki temu sprawdzę efekty naprawy 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.