Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

D40 - 77.000km - dymienie na czarno???


Gość PTY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Może ktoś z Was miał taki przypadek z NAVARA D40?

 

moje auto ma 2,5 roku i przejechane 77.000km ostatnio zauważyłem niepokojące objawy tzn

 

podczas przyspieszania na wysokich biegach a obroty są poniżej 2.000 - z rury wydechowej idzie czarny dym - jak ze "stara"!

 

jak dodaje gazu na max-a redukując bieg na niższy a obroty są powyżej 2.000 wszystko jest OK!

 

dzwoniłem do serwisu ale żeby dokładnie sprawdzić łącznie z wtryskami muszę zostawić auto w serwisie na kilka dni...

 

Skrzynia manualna, bez bez filtra DPF - jeżdżę głownie trasy

 

AHA i chyba "przybywa mi oleju w silniku" czyli tak jakby dostawało się paliwo do miski olejowej???

 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AHA i chyba "przybywa mi oleju w silniku" czyli tak jakby dostawało się paliwo do miski olejowej???

Przybywa paliwa ... YD25 to nie zbyt trwałe jednostki napędowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No i sprawa się wyjaśniła...

Uszkodzone wtryskiwacze - wszystkie 4 szt. - dobrze ze jeszcze na gwarancji to się stało bo sprawa bardzo kosztowna!:(

Procedura utrudniona bo serwis nie może sam podjąć decyzji tylko wymontowuje i wysyła do producenta (DENSO) do Warszawy - tamci sprawdzają oraz opiniują czy podlega wymianie?!

Auto tydzień w serwisie ale wszystko OK!

No i spalanie spadło o 1-2 litrów!:)

Dziwne bo tankowałem zawsze Verve na ORLENIE - czyli niby lepszy ON.

I co 20-30 tys. dolewałem uszlachetniacza do common-rail'a zapobiegającego osadom-niby nie powinno to spowodować uszkodzenia wtryskiwaczy ale na wszelki wypadek przestrzegam przed dolewaniem jakichkolwiek dodatków do paliwa!

teraz tankuje na shell-u.

zobaczę jak teraz będzie...

Edytowane przez PTY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Polecam Ci, aby zanaczyli Ci wszystko w książce serwisowej - tą wymianę. Czeka Cię pewnie za pareset km znowu. Denso tak ma. Mam mondeo salonowe i już 2 razy wymieniane na gwarancj przebieg 180 tkm. Podobno trzeba latać na oryginalnym filtrze paliwa, ale to guzik prawda. Poprostu wtryski są do dopy. Testowali mi paliwo i powyżej normy i mam faktury z 2-3 stacji gdzie tankowałem, bo ostatniej reklamacji nie do końca chcieli przyznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski są obliczone na ok 200tk więc z wymianą nie powinno być problemu powinni sprawdzić ci również pompę bo jeśli zaczeła się przycierać to za jakiś czas znowu będą ci je wymieniać

a tak na marginesie to ja też tankuję na orlenie i nie sądzę że to wina paliwa bo przecież wszystkie stacje nie zależnie od marki mają paliwo z polskich rafinerji np z Gdańska tylko dodają swoje dodatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Wiele historii już słyszałem o paliwie i wtryskach, dlatego zakupiłem benzynkę i zagazowałem i mam spokój. Obliczone to może są na 200 ale nie te firmy denso. Kicha straszna przynajmniej w fordzie mondeo 2.0 tdci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W woli wyjasnienie diler nie pyta sie poprzez warszawe producenta tylo chce miec autoryzacje naprawy od NCEE bo jak sie ktos wyzej przyczepi to nie uzna gwarancji itp itd.

YD25 to kiepska jednostka napedowa i wtryski jak i pompa pada od czasu do czasu. Wpisanie w ksiazke serwisowa nie wiem co ma dac bo gwarancja na ta czesc konczy sie wraz z gwarancja na samochod , a jesli naprawa po gwarancyjna bedzie wykonana w ASO to i tak historia bedzie dla nich dostepna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum mondeo jest namiar na firmę która regeneruje DENSO - koszt sporo mniejszy - ważne jeżeli komuś się przytrafiło po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, ja też mam Mondeo TDCI, ale z tego co wyczytałem na forum mondka, problem występował do rocznika 2003 - łuszczyło się coś w pompie i wtryski do wymiany. Od 2004 jest ok i spokój. Mój jest nowszy, ma prawie 160 tys km przejechane ale się trzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Co do wpisu to jak może kończyć Ci się gwarancja za miesiąc wraz z zakończeniem gwarancji na auto. Ja w fordzie miałem przedłużoną gwarancję na kolejne 2 lata na tą część. Forda mam 2004 rok już po lifcie. Wtryski wymieniane 2 razy, czyszczony bak, pompa coś tam robione było i nic nie daje. Auto było garażowane, teraz od 2 lat pod chmurką, bo szkoda garażu na takie auto. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wpisu to jak może kończyć Ci się gwarancja za miesiąc wraz z zakończeniem gwarancji na auto. Ja w fordzie miałem przedłużoną gwarancję na kolejne 2 lata na tą część. Forda mam 2004 rok już po lifcie. Wtryski wymieniane 2 razy, czyszczony bak, pompa coś tam robione było i nic nie daje. Auto było garażowane, teraz od 2 lat pod chmurką, bo szkoda garażu na takie auto. :whistle:

 

Dwa razy?? No to faktycznie kiepsko... mój jest z 2005, ale nie mam go od nowości więc nie wiem czy wymieniali. Wg ASO to nie było to robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...