Gość HAL-9000 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Cześć. Ostatnio tańczyłem z multimetrem pod maską i wyszło mi że grzałka na jednej lambdzie jest rozwarta. Zabiegu tegowoż dokonywałem ponieważ mam problem z zimnym silnikiem. Mianowicie nim się nie nagrzeje (nim wskazówka temperatury nie zacznie wchodzić na skale) to szarpie od 1500-1800 wzwyż. W miare jak silnik osiąga temperature pracy wszystko się uspokaja aż do calkowitego braku problemu. I mam teraz pytanie. Czy jest to możliwe z powodu uwalonej grzałki w lambdzie? Zmyla strasznie to że jak odepne lambde całkowicie to jest bez zmian. Czyli musze rozgrzać auto żeby normalnie jechać. Nie ma znaczenia paliwo (Eruo95, Vpower95 z Shella, Pb98 z orlenu...). Przepływka jest nowa i oryginalna bosha za słone pieniądze, podobnie filtr powietrza. Przepustnica czyszczona w środku lata (totalnie rozebrana, roznitowana i złożona, poskręcana na śruby z klejem do kupy, wymyty izopropanolem potencjometr...). Czy to możliwe że lambda? Ostatnio doszły mnie pogłoski że któryś wtrysk może padać no ale osiągi i spalanie po wymianie przepływki z filtrem mam rewelacyjne (na dobrym paliwie na 100km @ 80km/h komputer pokazuje mi spalanie rzędu 6.1L jak jest cieplo to i 5.9) Ostatnia sprawa. Miał ktoś do czynienia z lambdami NGK w nissanach? Podobno do QG18DE jest dostępna z NGK i jest przy tym tańsza a skłania mnie do niej tymbardziej fakt że jak do tej pory, to wszystkie podzespoły Boscha okazały się w tym aucie gówno warte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bpiskorski Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 cześć. podepne się pod temat. mam ten sam motor tylko w p11.144. na pb jest ok ale po przełączeniu na lpg jak by go zalewało. wymieniłem nawet całą instalację pod maską ale nic to nie dało, regulacja na niewiele się zdała. byłem na kompie i fachowiec mówił że czujnik temp. jest ok, pierwsza sonda ok, druga trochę gorsza i tak się zastanawiam czy to może być jej wina. u mnie spalanie na kompie jest w granicach 13 litrów średnio, jak wykasuję w trakcie jazdy jak ciepły to spada do 7,8. na gazie kotłuje mi ok 12 i to mnie dziwi. może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł co to może być?a może sonda pasuje z 2.0 do 1.8??? czekam na jakąś odpowiedź!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.