Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd lambdy w QG18DE a szarpanie...?


Gość HAL-9000

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Ostatnio tańczyłem z multimetrem pod maską i wyszło mi że grzałka na jednej lambdzie jest rozwarta. Zabiegu tegowoż dokonywałem ponieważ mam problem z zimnym silnikiem. Mianowicie nim się nie nagrzeje (nim wskazówka temperatury nie zacznie wchodzić na skale) to szarpie od 1500-1800 wzwyż. W miare jak silnik osiąga temperature pracy wszystko się uspokaja aż do calkowitego braku problemu. I mam teraz pytanie. Czy jest to możliwe z powodu uwalonej grzałki w lambdzie? Zmyla strasznie to że jak odepne lambde całkowicie to jest bez zmian. Czyli musze rozgrzać auto żeby normalnie jechać. Nie ma znaczenia paliwo (Eruo95, Vpower95 z Shella, Pb98 z orlenu...). Przepływka jest nowa i oryginalna bosha za słone pieniądze, podobnie filtr powietrza. Przepustnica czyszczona w środku lata (totalnie rozebrana, roznitowana i złożona, poskręcana na śruby z klejem do kupy, wymyty izopropanolem potencjometr...).

 

Czy to możliwe że lambda? Ostatnio doszły mnie pogłoski że któryś wtrysk może padać no ale osiągi i spalanie po wymianie przepływki z filtrem mam rewelacyjne (na dobrym paliwie na 100km @ 80km/h komputer pokazuje mi spalanie rzędu 6.1L jak jest cieplo to i 5.9)

 

Ostatnia sprawa. Miał ktoś do czynienia z lambdami NGK w nissanach? Podobno do QG18DE jest dostępna z NGK i jest przy tym tańsza a skłania mnie do niej tymbardziej fakt że jak do tej pory, to wszystkie podzespoły Boscha okazały się w tym aucie gówno warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

cześć. podepne się pod temat. mam ten sam motor tylko w p11.144. na pb jest ok ale po przełączeniu na lpg jak by go zalewało. wymieniłem nawet całą instalację pod maską ale nic to nie dało, regulacja na niewiele się zdała. byłem na kompie i fachowiec mówił że czujnik temp. jest ok, pierwsza sonda ok, druga trochę gorsza i tak się zastanawiam czy to może być jej wina. u mnie spalanie na kompie jest w granicach 13 litrów średnio, jak wykasuję w trakcie jazdy jak ciepły to spada do 7,8. na gazie kotłuje mi ok 12 i to mnie dziwi. może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł co to może być?a może sonda pasuje z 2.0 do 1.8??? czekam na jakąś odpowiedź!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...