Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgiełka - stukają


Katrinka75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moje pytanko:

Czy to normalne, że podczas jazdy na samym tyle i sprzęgiełkach ustawionych na AUTO przy ciasnych skrętach słychać stuknięcie z okolicy przedniej piasty? Przy jeździe na wprost nic nie słychać. Stuknięcie jest pojedyńcze na początku skrętu zaraz po skręceniu kierownicy.

Edytowane przez Katrinka75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwa tematy ... sprzęgiełko lub przegub

Zblokuj sprzęgiełka no Lock i zobacz czy stuka ... jak nie to sprzęgiełka , jak stuka nadal to przegub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwa tematy ... sprzęgiełko lub przegub

Zblokuj sprzęgiełka no Lock i zobacz czy stuka ... jak nie to sprzęgiełka , jak stuka nadal to przegub

Przedtem były na LOCK i nie stukało, no może czasem...teraz jest stuk za każdym razem, z tego wynika że to sprzęgiełka i co z tym zrobić, czy to normalne? Pewnie będę musiała jeździć na stałe na Lock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OFF-ROADER, to ja dziś jechałem i stwierdziłem takie zjawisko... Wcześniej sprzęgiełka były na LOCK, żeby trochę pomieszać oleum w przednim moście ;) Teraz jest tak, że przy dosyć ciasnym skręcie, niezależnie od prędkości, słychać czasami pojedyncze, ciche stuknięcie z zewnętrznej piasty. Chodzi o to, czy to normalne? Bo dla mnie te sprzęgiełka to w ogóle od czapy wynalazek... :| Przecież i tak napęd na przód jest dopinany w reduktorze :rolleyes: Chyba że o czymś nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełka są po to żeby bebechy mostu się nie kręciły ... mniejsze spalanie , mniejsze zużywanie się elementów mostu

Musicie zmienić na manuale i będzie spokój ...

Ktoś musi Wam to zweryfikować , posłuchać ... może się zdarzyć że stuka przegub

 

... ale jak były na Lock i nie stukała to na 100 % sprzęgiełka ;)

Edytowane przez OFF-ROADER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie? A jaka to różnica - 1, 1,5 l/100km? Bebechy w moście, jak nie upalać bezrozumnie, to wytrzymają dłużej niż wszystko inne... Przeguby są OK. Poza tym przegub by stukał na całej długości zakrętu. A dlaczego sprzęgiełka manualne? Patrol bez tych sprzęgiełek (tzn. funkcjonalnie - z zapiętymi na stałe, wyobraźmy sobie - zaspawanymi) nie pojedzie? Sugerujesz wymianę - a w moim pytaniu chodzi o to, czy może wszystko jest w porządku i ten typ tak ma, bo nie chcę inwestować bez sensu w jakieś sprzęgiełka, wolałbym tę kasę odłożyć na szczytny cel w postaci V8. Może te "stuknięcia" należy po prostu olać i cieszyć się jazdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie? A jaka to różnica - 1, 1,5 l/100km? Bebechy w moście, jak nie upalać bezrozumnie, to wytrzymają dłużej niż wszystko inne... Przeguby są OK. Poza tym przegub by stukał na całej długości zakrętu. A dlaczego sprzęgiełka manualne? Patrol bez tych sprzęgiełek (tzn. funkcjonalnie - z zapiętymi na stałe, wyobraźmy sobie - zaspawanymi) nie pojedzie? Sugerujesz wymianę - a w moim pytaniu chodzi o to, czy może wszystko jest w porządku i ten typ tak ma, bo nie chcę inwestować bez sensu w jakieś sprzęgiełka, wolałbym tę kasę odłożyć na szczytny cel w postaci V8. Może te "stuknięcia" należy po prostu olać i cieszyć się jazdą?

Mozesz cieszyć sie jazdą i wcałe ich nie wymieniać, nawet kiedy klękną do końca. Po prostu nie będziesz miał "przodu", ale zawsze można jeżdzić na "tyle" :D Możesz też zaspawać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość bosman 1961

WITAM.Jestem nowy więc prosze niebić i nie wyśmiewć.POZDRAWIAM WSZYSTKICH.Pytanie dotyczy sprzęgiełek kół przednich typ auto/lock.Trkotały i nie chciały się wysprzęglić cofając.Wysprzęglały się dopiero po przejechaniu około 10 kilometrów na 4x4.Wymieniłem na nowe ale problem pozostał.Terkoczą troche ciszej ale niechcą sie wysprzęglić przy cofaniu.Czy popełniłem błąd przy wymianie?W nowym zestawie była podkładka{jakby dystansowa)którą założyłem na wieloklin.Jak załącze na lock nie terkocze,tylko słychć stukanie z prawego przodu.Czy ma tu znaczenie smar jakiego użyłem.PROSZE O PORADE>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...