Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak jezdzic td?


Gość Melek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ktos pisal zeby nie meczyc turba,tzn? Jakich obrotow sie trzymac? Moze jakies dodatkowe wskazowki? Sorry ze mecze,ale jestem nowym kierowca i nie wiem co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primeraW10
Ktos pisal zeby nie meczyc turba,tzn? Jakich obrotow sie trzymac? Moze jakies dodatkowe wskazowki? Sorry ze mecze,ale jestem nowym kierowca i nie wiem co i jak ;)

 

jezdzic normalnie tylko jak skonczysz jazde to poczekaj z wyloaczaniem silnika z minute na wolnych obrotach zeby turbo sie schlodzilo. oczywiscie jak bedziesz przestawial auto na parkingu to nie musisz czekac ;) wszystko z glowa :) a troche pojezdzisz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s
jezdzic normalnie tylko jak skonczysz jazde to poczekaj z wyloaczaniem silnika z minute na wolnych obrotach zeby turbo sie schlodzilo.

 

Druga szkoła mówi, żeby ostatnie 1,5 - 2 km przejechać "spokojnie" - zmiany biegów około 2k obrotów i wtedy po zatrzymaniu możesz podobno wyłączyć silnik od razu.

 

Ja generalnie jeżeli jadę gdzieś w trasie i zatrzymuję się na stacji benzynowej czy gdzieś indziej to czekam z minutkę na wolnych obrotach. Jak wracam do domu i ustawiam się na parkingu to gaszę od razu - zanim mi koleś szlaban podniesie, zanim przejadę 5km/h do swojej alejki to myślę, sobie, że turbina jest już "chłodna" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej

Jeszcze dodam żeby nie wkręcać go na obroty powyżej 2500 gdy nie jest rozgrzany do nominalnej temperatury (wskazówka na połowie skali) - ale to dotyczy przecież wszystkich silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno,jakie obroty trzymac jadac w trasie?

 

STARAJ SIĘ NIE PRZEKRACZAĆ 3TYS, A AUTO DUŻO MNIEJ SPALI, TAK JAK W TRASIE (6-7L/100)