Gość Polak Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Czesc mam almere N15 1.4/16v. Podobno przyspieszenie zaplonu pozwoli mi wziac Pande na swiatlach:) ale potrzebuje porady technicznej. 1) Na czym to polega? 2) Jak to zrobic? 3) Czy mechaniczny amator nie zniszczy przy tym silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Ja nie wiem jak to zrobic, poniewaz od zawsze jezdze dieslami wie w benzyaniakach jeszcze nie mam praktyki. Szkoda, ze nie ma naszego Dr. Coobcio, on napewno by Ci wytlumaczyl, ale jest jeszcze wiele osob na forum, ktore sie na tym znaja.Poczekaj, a napewno ktos cos napisze. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 hej, nie wiem czy w almie masz taka mozliwosc. ja w sunny 1,4 zrobilem to tak: 1. zatankowac lepsze paliwo 2.odlaczyc gumowy przewod podcisnienia od czujnika ktory jest przy prawym kielichu amora. (patrzac z przodu auta) dochodza do niego jeszcze trzy kabelki po tym go poznasz. rozlaczony przewod zaslepic na czas regulacji. 3.nastepnie krecisz aparatem zaplonowym wg. wskazowek zegara. ja dalem do konca i wrocilem jakies 3mm. dodam ze paliwo mam cos kolo 100octanow lpg. wynik mnie zaskoczyl tzn. silnik jest jak zyleta tylko tak jakby dostal mocy w niskim zakresie obrotow tak do 4 tys. jest pieknie. stal sie bardziej elastyczny. odczuwalnie DUZO lepiej tylko czy to normalne ze tylko dol sie poprawil po takiej modyfikacji czy za duzo wyprzedzilem zaplon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Polak Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 W ogole nie mam doswiadczenia w grzebaniu przy samochodzie i boje siue ze jak cos spieprze to do klubu milosnikow nissana bede uczeszczal do klubu milosnikow ZTM:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 nic nie peniaj. jesli nie uszkodzisz niczego to bedzie ok. ja tez na poczatku sie dygalem ale teraz juz ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość n15_krk Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 nie licz ze almera zmieni sie w rakiete... elstycznosc zdecydowanie sie poprawi, po przestawieniu kata warto sprawdzic wartosc przesuniecia (najlepiej podpiac do kompa bo lampa stroboskopowa w tych mototrach oszukuje), powinien zawierac sie kolo 15-17st przed GPM albo zeby nie bylo stukowego, jakby zaczal Ci chodzic jak diesel to znaczy ze zepsules w sumie jak jestes z Wawy i boisz sie ze cos pojdzie nie tak to zaczekaj na Coobcia, mysle ze jak wroci to przestawi Ci zaplon powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Polak Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 Spoko.Wielkie dzieki za rady.Poczekam...no chyba ze starce cierpliwosc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 a jak to jest w gaznikowcach? myslicie ze duzo by to dalo? zwieksza sie spalanie? czy trzeba regulowac po tym gaznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 a jak to jest w gaznikowcach? myslicie ze duzo by to dalo? zwieksza sie spalanie? czy trzeba regulowac po tym gaznik?da sie w gazniku na pewno...wiem bo mam przyspieszony zaplon i gaznik 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 Ja wyszedłem z załorzenia, ze lepiej zlecic przestawienie zapłonu fachowcom (jak przegniesz to szybciej wytłuczesz układ korbowy). Pierw zrobił to mechanior, ale trochę przesadził i auto zaczęło dość głośno warczeć. Na zlocie korekty dokonał sam mistrz Dr. Coobcio i teraz jest idealnie. Cicho, dynamicznie i bardziej oszczędnie :-) Polecam, zabieg bardzo prosty tylko trzeba wiedzieć ile przekręcić aparat zapłonowy. Z tego co wiem to możliwe we wszystch GA14 i GA16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 i o ile ci przekrecil coobcio? jak ci ustawial do konca i o ile cofnal?? aha i jesli przekrece za mocno to slychac wyraznie?? ze cos nie tak czy musze sie wsluchiwac uwaznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 A jakie są tego minusy? no chyba jakeis są skoro fabrycznie jest ustawiony tak jak jest ustawiony spalanie moze? i jeszcze jedno: czy zapłon można tylko za bardzo przyśpieszyc czy także za mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 i jeszcze jedno: czy zapłon można tylko za bardzo przyśpieszyc czy także za mało? Zapłon można opuznic badz przyspieszyc. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Masz fabrycznie ustawiony zaplon. Np u mnie 15 stopni przed GMP. Albo go przyspieszysz dobrze, np na 17-18 stopni, albo za bardzo np na 20 stopni, a jak za malo to no 16 stopni i prawie roznicy nie bedzie Ja tez wlasnie zaczalem kombinowac z zaplonem, tylko musialem zostawic moja Primerka na pare dni i wroce do tego w weekend. Troche juz przyspieszylem, zlej pracy silnika nie uslyszalem (dzwonienia zaworow). Bede przyspieszal jeszcze bardziej, zobacze czy blad czujnika spalania stukowego automatycznie cofa zaplon czy nie. Jesli przyspiesze aparatem zaplonowym na maxa i dzwonic nie bedzie, to znaczy ze niestety wskutek bledu zaplon jest opozniony i bede musial wymieniac czujnik... A dopuszczalne przyspieszenie zaplonu zalezy od zalanego paliwa. Przy przyspieszeniu i kilka stopni nalezy uzywac benzyny 98 albo LPG (z liczba oktanowa powyzej 100). Na benzynce 95 moze zaczac juz stukac. Dlatego wg mnie fabryczne ustawienie zaplonu powinno pozwolic na jazde na paliwie dedykowanym, czyli 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 A odnosnie spalania - no mam nadzieje ze sie poprawi W koncu przy optymalnym dla danego paliwa przyspieszeniu zaplonu, powinno nastepowac optymalne spalanie mieszanki. A gdy zaplon jest opozniony, to z tej samej ilosci paliwa uzyskamy mniejsza moc. Taka moja teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Ja zrobiłem to tak: Najpierw autodiagnostyka-kod55 Sonda lambda - około8 mignięć na 10 sek Odłączyłem czujnik położenia przepustnicy Przekręciłem aparat na maxa w kierunku kabiny, wyszło dokładnie 6mm od dotychczasowego ustawienia, nastepnie cofnąłem o 3mm. Poskręcałem, popodłączałem zapaliłem i efekty następujące: Mniej popierduje z tłumika i ...........nic innego zero lepszych osiągów, przynajmniej nieodczuwalne przeze mnie. Nie to co jak wymontowałem zwężkę z dolotu ==> http://nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t...beca994bc514d03 tam różnica była z 10 sek na 8. Także nie wiem czy coś źle zrobiłem czy co :?: :-k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Przyspeiszenia zaplonu nie ma wad... Jedyna to jest taka że jak zalejemy gorsze paliwo to moze byc splanei stukowe - producent to przewidział i ustawia to bezpeicznie w przypadku silnika SR20Di/De dopuszczlna dolna ganica dla paliwa 91 oktanowego to 15 stopni przd GMP. Ciekawostką są amarpaty zaplonwoe w sunnych GTI i 100NX GTI - mają mniejszą regulacje niż te w primach w nich mozna smialo zaplon na maksa przyspeiszyć i lać 98 i poczuć różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Co do paliwa to u mnie jest LPG, a benzynke leje BP Ultimate ( to chyba jest 98, nie zwracam uwagi, w każdym razie najdroższa z dostępnych na stacji #-o ). Jedno co mnie zastanawia, to że od położenia dotychczasowego aparatu do przekręcenia go na max było tylko 6mm, może dac na max, a różnica wtedy zacznie być odczuwalna. :?: Tylko żeby czegoś nie spie#&%#|? ić . :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 w GA max to stanowczko za dużo - stracisz nawet troche mocy. Niech Ktoś kto ma dobrze ustawiony zaplon - przezemnie :wink: niech zapoda fotkę w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy - to ułatwi sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 to w kazdym silniku bedzie tak samo ?? zaplon nie jest ustawiany pod konkretny egzemplarz ?;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 zplon to delikatna sprawa, wiem bo ustawaim w motorach. nie mozna zabardzo przyspieszyc zaplonu bo ci odpali na lewe obroty na na 1 biegu bedziesz jeździł do tyłu-tak mialem w motorze albo nie mozna go zabardzo opoznic bo ci nie zalapli, meszanka bedzie za malo sprezona a iskra bedzie za wczesnie. nie wiem jak w samochodach ale np w takiej cz 125 motor typowo crossowy i tak zmina zaplonu 1mm , decyduje o tym czy na drugim biegu motor wejdzei ci z gazu na gume Endriu o ile masz przyspieszony zaplon? i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NaAx Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Czy przy przyspieszaniu zaplonu trzeba koniecznie odłaczyc czujnik połozenia przepustnicy? Przeszukalem forum pod tym katem i niektorzy opisuja ze trzeba, a niektorzy nawet o tym nie wspominaja. Jak to z tym jest? A i gdzie znajde ten czujnik w moim GA14DE ? :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Endriu o ile masz przyspieszony zaplon? i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock: Endriu nie przyspieszał gaźnika tylko odpowiedział na kogoś poprzednie pytanie czy przy gaźnikowych autach też sie to da zrobić. Ja jak tylko odbiore auto z naprawy to pozbęde się kata i przyspiesze zapłon. Mam nadzieje,że odmule silnik w niskim zakresie obrotowym. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Nie nie trzeba odłanczać czujnika położenia przepustnicy jeśli ustawiasz zapłon na czuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sr20di Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Stukowe zalezy tez chyba od temperatury powietrza latem nie mialem stukowego a teraz mam bo slysze ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.