ranger Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 (edytowane) Ja już 5 zimę będę jeździł na alufelgach 16" i nie widzę żeby cokolwiek złego działo się z felgami. No i fajnie . Nie wiecie, czy felga na którą teraz zakładają w fabryce 175/65/15 i felga na którą wcześniej fabrycznie zakładano 185/65/15, to ta sama felga?. Przymierzam się do założenia na fabryczne felgi opon 185/65/15 a fabrycznie mam właśnie 175/65/15. Niby trochę szersza, ale chyba będzie ok... Edytowane 26 Października 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 No i fajnie . Nie wiecie, czy felga na którą teraz zakładają w fabryce 175/65/15 i felga na którą wcześniej fabrycznie zakładano 185/65/15, to ta sama felga?. Przymierzam się do założenia na fabryczne felgi opon 185/65/15 a fabrycznie mam właśnie 175/65/15. Niby trochę szersza, ale chyba będzie ok... Witam Tez fabrycznie miałem 175, a przy zakupie auta dostałem w promocyjnej cenie 185 (zimówki), które doradził mi sam sprzedawca. Pasują ok i nawet lepiej wygladają na feldze bo są szersze i jakby bardziej wypełniają wnęki kół oraz mają wizualnie bardziej wypukły profil boczny. Fele mam stalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 No i fajnie . Nie wiecie, czy felga na którą teraz zakładają w fabryce 175/65/15 i felga na którą wcześniej fabrycznie zakładano 185/65/15, to ta sama felga?. Przymierzam się do założenia na fabryczne felgi opon 185/65/15 a fabrycznie mam właśnie 175/65/15. Niby trochę szersza, ale chyba będzie ok... Ta sama,ja też miałem mieć 175 ale założono mi 185...czym się kierowali? nie wiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Ta sama,ja też miałem mieć 175 ale założono mi 185...czym się kierowali? nie wiem.... 185/65/15 to znacznie bardziej popularny rozmiar niż 175/65/15. Wiekszy wybór i mniejsze ceny. I to zapewne było powodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 (edytowane) 175x65x15 to wymiar mniej typowy (przynajmniej do niedawna) niż 185 więc pomimo, iż mniej materiału idzie na jej wyprodukowanie (w końcu jest przecież węższa) to paradoksalnie jest droższa.Podobnie jest w przypadku rozmiaru 195x50x15 i 195x55x15 (drugi jest bardziej popularny) albo wąskich opon z nietypowo wysokim barkiem (np 165x70x14 - Punto II). Sądzę,że 175x65x15 zakładana jest na standardową dla Note felgę o szerokości 6 cali, dla której optymalnym rozmiarem jest 185 i da się na nią założyć zarówno ogumienie o jeden rozmiar węższe jak i odwrotnie (195) Edytowane 26 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 W końcu to jedynie 1cm różnicy na szerokości opony 175/185. No ale ja nie eksperymentowałem i zakupiłem 175 (jak pisałem wcześniej) pomimo problemów ze znalezieniem tego rozmiaru. Jednak jeszcze nie założone-nadal szusuję na std letnich Bridgestone...nadal czekam na śnieg (na Podhalu i Podbeskidziu już popruszyło). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (...)Podobnie jest w przypadku rozmiaru 195x50x15 i 195x55x15 (drugi jest bardziej popularny) (...) Jest odwrotnie mam akurat ten rozmiar opon w Alfie i jak kupowałem opony miałem dylemat, którą wybrać. Zdecydowałem się na 195/50 bo były tańsze (i większy wybór) mimo niższego profilu co w Polsce nie jest najsprytniejszym pomysłem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) możliwe, że przekręciłem szukałem ostatnio dobrych opon zimowych do colta (standard 195x50x15 - swoją drogą to nieco śmieszne,żeby to takiego małego autka stosować opony o sportowym profilu) i wybrałem zamiennik 185x55x15 (asymetryczny Dunlop SP Winter Respnse - niespełna 2%większy obwód) bo były: 1/ sporo tańsze niż rozmiar wspomniany wyżej 2/wyższy bark zimą zawsze się przyda 3/węższa opona daje większy nacisk jednostkowy i w śniegu sprawuje się lepiej (oczywiście kosztem pewnego pogorszenia trakcji na suchej nawierzchni) Edytowane 27 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Dar,dałeś 185x55? nie 65? jeżeli tak to chyba wiesz że masz przekłamania przy odczycie prędkości?Taki profil daje się przy 16'' wtedy nie ma przekłamań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) wzorzec to 15x50x195 zamiennik 15x55x185 jest większy na obwodzie o 1,45% - przy licznikowej 100km/h w rzeczywistości jest 101,45 km/h zamiennik 15x65x195 - obwód większy aż o 7,32% (dopuszczalne jest max 2%) a na licznikowych 100km/h jest już 107,32 km/h -musiała być piętnastka bo takie były blaszanki więc dobierałem oponę do felgi -65 mógłby przycierać w pewnych okolicznościach przy skręcie o nadkole -licznik też zawyża prędkość o kilka % więc ryzyka wpadki radarowej raczej nie ma zresztą sam sprawdź: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Edytowane 27 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Aha,no to gut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Jeździ ktoś na Dębicach Frigo 2 185/65/R15? Zaspałem z zakupem - teraz coś innego praktycznie jest nie do kupienia. Zastanawiam się nad Dębicami. Nie jeżdżę dużo w zimie a jeżeli już to miasto lub nie wielkie odległości między miastami po krajówkach. Ewentualnie drogi gminne i powiatowe . To mimo wszystko chyba lepsza opcja niż letnie Bridgestone B391... Kiedyś Matizem jeździłem na całorocznych Navigatorach 2. Bardzo dobrze dawały radę w zimie - więc może znowu Dębica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Jeździ ktoś na Dębicach Frigo 2 185/65/R15? Osobiście nie, ale mój dobry kolega ma w Hondzie Civic i sobie chwali tzn. jak za tą cenę są to (wg niego) niezłe opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) jeździłem 5 sezonów zimowych na jedynkach z tym charakterystycznym bieżnikiem w kształcie ukośnych szyszek. Były miękkie choć trwałe,dość marne na mokrym, poprawne na suchym i rewelacyjne na śniegu, szczególnie świeżym albo świeżo ujeżdżonym a jeszcze niczym nie posypanym. Auto jechało wtedy jak na szynach. Nigdy nie zdążyło mi się jeździć na lepszym ogumieniu jeśli chodzi o śnieg.Na błocie śniegowym dawały sobie radę już słabiej, na lodzie - jak każda opona czyli byle jak. Nie miałem okazji jeździć na dwójkach, ale słyszałem opinie, że Dębica chciała poprawić pozostałe (poza trakcją śniegową) własności jezdne i zrobić z tej opony coś na kształt fuldy cristal montero II czyli opony raczej "miejskiej" - przystosowanej przede wszystkim do luźnej, solnej brei. Więc niby nieco poprawili trakcję na mokrym i błocie pośniegowym ale przy okazji popsuli zachowanie na śniegu. Jest to z pewnością opona bardziej uniwersalna i mniej ekstremalna od jedynki ale przy okazji bardziej nijaka. Jeśliby szukać typowej opony na sannę, to już wolałbym jedynkę Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Podzielam zdanie Dar1962 jeździłem na nich Fordem Escortem i jeśli chodzi o śnieg to były rewelacyjne. Później jeżdziłem na Yokohama, Dunlopach M3, Pirelli, Conti TS 810 a obecnie na Fuldach Supremo i jeśli o śnieg to Dębica Frigo jest z nich najlepsza, oczywiście we Wrocławiu nie ma aż tak dużo śniegu, za to jest trochę kostki, która jest przeważnie śliska i lepiej sprawdzają się opony, które są dobre na mokrej nawierzchni, a Frigo już nie jest wtedy taka dobra ale też nie tragiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Po nabyciu notka szukałem czegoś ze średniej półki.Jeżdżę teraz 4 sezon na fuldach cristal montero II. W warunkach miejskich i podmiejskich dają sobie radę wyraźnie lepiej niż dębica frigo I a cena jest zbliżona. Ostatnio sporo jeździłem miśkiem coltem na Dunlopach Sp Winter Response 195/55/R15 91 T i muszę przyznać,że zachowują się doskonałe. Bardzo zrównoważona oponka na różne warunki Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Na Fuldy też nie narzekam są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) No to widać nie jest z nią źle. Zamówiłem Frigo 2 i zakładam w środę. Na pewno lepiej się sprawi w śniegu i błocie niż moje letnie Bridgestony B391. Poza tym wyczytałem, że bieżnik Frigo 2 to bieżnik Ultra Grip 5 GoodYear`a. Wprawdzie jest już Ultra Grip 7, ale nie powinno być na piątce źle . Edytowane 9 Grudnia 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Każde opony zimowe bedą lepsze od letnich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 No to widać nie jest z nią źle. Zamówiłem Frigo 2 i zakładam w środę. Na pewno lepiej się sprawi w śniegu i błocie niż moje letnie Bridgestony B391. Poza tym wyczytałem, że bieżnik Frigo 2 to bieżnik Ultra Grip 5 GoodYear`a. Wprawdzie jest już Ultra Grip 7, ale nie powinno być na piątce źle . Mam je w micrze córki-o dziwo są całkiem dobre(niby tworzone na "polskie zimy")Ultra Grip 7 GoodYear`a uważam za najlepsze zimówki na rynku.Miałem je w ALMERZE i były super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) Ja polecam Dębice Frigo 2. Zamontowałem zamiast moich letnich B391 i jest rewelacja, ABS się nie włącza, co przy tych letnich oponach zdarzało się praktycznie cały czas. A pogoda we Wrocławiu przez ostatni tydzień nie była najlepsza. Wszyscy się zakopywali a ja gaz i do przodu. Mogę też dodać, że przy 120 na mokrej nawierzchni nie szumią tak bardzo jak wszyscy piszą, bardziej słychać moją antenę CB. EDIT 23.01.2011: Jak wracałem po świętach na tych oponkach to ładnie się jechało, trzymały się śniegu przy prędkości około 50-60km/h. Jedyne co mnie zaskoczyło to lekki podjazd w Złotoryi ze znakiem stop. Nie mogłem spod niego ruszyć i musiałem cofnąć i się rozpędzić. 3 auta przede mną przejechały bez problemu. Nie wiem czemu tak było, ale ogólnie to opony godne polecenia. Edytowane 23 Stycznia 2011 przez Tobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Mogę też dodać, że przy 120 na mokrej nawierzchni nie szumią tak bardzo jak wszyscy piszą, bardziej słychać moją antenę CB. Zwłaszcza, że B391 też do cichych raczej nie należą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Kleberki założone już od jakiegoś czasu...Są OK, ale wydają się miękkie-może i dobrze! Pamiętam markę zimówek Kormoran Winter (nie wiem czy jeszcze robią takowe)...nie do zdarcia były w Suzuki. Charakterystyczny bieżnik (jak śnieżnobłotny w terenówkach) i wg mnie były bardzo dobre! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Pamiętam markę zimówek Kormoran Winter (nie wiem czy jeszcze robią takowe)...nie do zdarcia były w Suzuki. Charakterystyczny bieżnik (jak śnieżnobłotny w terenówkach) i wg mnie były bardzo dobre! I oto przykład, że dla każdego co innego może być świetne . Potoczna opinia o zimówkach Kormoran jest taka, że to najgorsze co może być. A tu proszę - zadowolony użytkownik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 (edytowane) jedną niewątpliwą zaletę posiadały - były niemal nie do zajeżdżenia (bieżnik był na tyle twardy,że prawie się nie ścierał) niestety kosztem pozostałych zalet Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.