Gość malyboa Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 witam znalazlem w internecie takie oto zdjecie: i zaczełem rozmyslac nad stworzeniem własnego koła ... zaczne od pytania. czy prawo pozwala na takie cos? mwydaje mi sie ze wymysliłem tez jak zrobic by normalnie mocowac opony. moe mi ktos powiedziec jakie wymagania musi spełnic koło by zostało dopuszczone do ruchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jonek002 Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 to żeś wymyślił, słyszałem ze podczas kontroli drogowej musisz miec pare mm (dokładnie nie wiem, chyba 2) bieżnika, wiec nie wiem bedziesz rzeźbił w drewnie. łatwe do ogarniecia tylko niebezpieczne w uj i w ogóle ps to nie dział na takie cos!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QXs Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Poczytaj o oponach typu slick. Tak na przykład opona toyo R888 jest dopuszczona do ruchu bo ma styczność z podłożem nie przekraczającą bodajże 80% powierzchni i to właśnie chyba jest wymogiem do dopuszczenia opony do ruchu ulicznego Co do samego koła (felgi) tego już chyba w przepisach nie ma unormowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Wieś śpiewa i tańczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Apollo12 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 pomysł wyjątkowy ale chyba praktycznie się nie przyjmie... do tego na polskich drogach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsuiso.pl Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Poczytaj o oponach typu slick. Tak na przykład opona toyo R888 jest dopuszczona do ruchu bo ma styczność z podłożem nie przekraczającą bodajże 80% powierzchni i to właśnie chyba jest wymogiem do dopuszczenia opony do ruchu ulicznego Co do samego koła (felgi) tego już chyba w przepisach nie ma unormowanego. akurat R888 jest oponą typu semi-slick, która ma bieżnik - ubogi bo ubogi, ale ma w dodatku ten 'bieżnik' ma od 4-5.5 mm głębokości. Więc R888 nie jest przykładem na to co chcesz powiedzieć. A opony typu slick - nie mają dopuszczenia do ruchu. Opona musi mieć bieżnik odprowadzający wodę na boki, żeby była uznana za dopuszczoną do ruchu. Pewnie znajdziesz gdzieś rewelacje chińskich producentów o tym, że ich slicki mają dopuszczenie do ruchu w Polsce - one mają tylko certyfikat aprobacji jakiś automobilklubów, a nie homologację ministerialną. Certyfikat ten po prostu cóż... bierzesz odpowiednią ilość PLN ze sobą i dużo wódki i gadasz z prezesurą Automobilklubów - wystawią Ci nawet certyfikaty na bryczki konne... A co do samego pomysłu - to bardzo drogi w wykonaniu... I szczerze powiedziawszy za dużo rzeczy musiałoby mieć dopuszczenie do ruchu, a procedura homologacyjna jest szczerze powiedziawszy bardzo upierdliwa i długotrwała. Tak więc - to kaleczenie auta a nie tuning w moim odczuciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.