Gość ziomalqs Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Witam, mam taki problem otoz niedawno zauważyłem stojąc po raz któryś w korku ze wentylator zdechl, podlaczylem go na krotko no i faktycznie nie dzialal zakupilem drugi ten dziala po podlaczeniu do akumulatora ale gdy go montuje na chlodnice i podpinam do prawowitego przewodu po nagrzaniu silnika nie zalacza sie, co moze byc jeszcze tego przyczyna? dodam ze w aucie termometr dziala poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Witam, mam taki problem otoz niedawno zauważyłem stojąc po raz któryś w korku ze wentylator zdechl, podlaczylem go na krotko no i faktycznie nie dzialal zakupilem drugi ten dziala po podlaczeniu do akumulatora ale gdy go montuje na chlodnice i podpinam do prawowitego przewodu po nagrzaniu silnika nie zalacza sie, co moze byc jeszcze tego przyczyna? dodam ze w aucie termometr dziala poprawnie. Witam Sprawdz czujnik wentylatora chlodnicy moze masz padniety i dlatego nie wlacza wentylatora. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ecu steruje odpalaniem wentyla mi sie wydaje,,,, sprawdz przekaźniki ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 a w ktorym miejsu tam znajde te czujniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 a bezpieczniki posprawdzałeś ??? może jak silnik padł wo zwarło i masz bezpiecznik do wymiany ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 a bezpieczniki posprawdzałeś ??? może jak silnik padł wo zwarło i masz bezpiecznik do wymiany ,, tez na to wpadlem ale sa niestety cale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 a w ktorym miejsu tam znajde te czujniki? wartości na czujniku -10st 4.4V 7-11,4kOhma 20 3,5V 2,1-2,9kOhma 50st 2,2V 0,68-1kOhma 90st 09V 0,236-0,260kOhma pozatym jak byś zdjął wtyczkę to chyba powinny sie wiatry odpalić, a jak nie będa działać to poszukaj czy na przekaźnikach jest wszystko OK, skrzynka z lewej strony samochodu jak stoisz z przodu masz klimkę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 wartości na czujniku -10st 4.4V 7-11,4kOhma 20 3,5V 2,1-2,9kOhma 50st 2,2V 0,68-1kOhma 90st 09V 0,236-0,260kOhma pozatym jak byś zdjął wtyczkę to chyba powinny sie wiatry odpalić, a jak nie będa działać to poszukaj czy na przekaźnikach jest wszystko OK, skrzynka z lewej strony samochodu jak stoisz z przodu masz klimkę ??? tak mam klime, no musze sprobowac dzisiaj dam znac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 to jak masz klimę wiatry powinny wystartować w momencie włączenia klimy, zrób tak włącz klimę i dopiero odpal nissmo, wiatry powinny już latać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 na klimie nie mam paska zalozonego. wentylatory nie startuja, nie moge znalesc tego czujnika ;/ po lewej kawalek od kolektora plastikowego na silniku jest jakis czujnik niby i wchodza 2 kabelki do niego ale to nie ten z rysunki mam model 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 a dlaczego nie ma paska na klimie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 kupilem juz ze zdjetym chu wie tak naprawde ale kolo od klimy jest troche hmm jajkowate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 kupilem juz ze zdjetym chu wie tak naprawde ale kolo od klimy jest troche hmm jajkowate i od zakupu tak się dzieje, czy wcześniej wiatry latały ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 jak ja kupilem to wiatr ten od chlodnicy dzialal normalnie zalaczal sie mi nieraz na dlujzszym postoju i bylo git. a i jeszcze chcialem sie spytac gdzie tu sie miesci przeplywomierz w ktorym miejscu? i czy jest tu 1 sonda lambda ta na kolektorze czy jeszcze jest 2 gdzies kolokatalizatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 jak ja kupilem to wiatr ten od chlodnicy dzialal normalnie zalaczal sie mi nieraz na dlujzszym postoju i bylo git. a i jeszcze chcialem sie spytac gdzie tu sie miesci przeplywomierz w ktorym miejscu? i czy jest tu 1 sonda lambda ta na kolektorze czy jeszcze jest 2 gdzies kolokatalizatora? przepływomierz masz w gardzieli pod filtrem powietrza, jak jest druga sonda to za katem na rurze pod nissmo jak jest klima to w obwodzie klimy jest też włącznik wiatrów, dlatego, że startują odrazu przy włączeniu, a spróbuj włączyć przełącznik od klimy i odpal auto i zobacz czy będzie się załączał, może jest padnięte coś w klimie i ktoś w jakiś sposób to obszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 przepływomierz masz w gardzieli pod filtrem powietrza, jak jest druga sonda to za katem na rurze pod nissmo jak jest klima to w obwodzie klimy jest też włącznik wiatrów, dlatego, że startują odrazu przy włączeniu, a spróbuj włączyć przełącznik od klimy i odpal auto i zobacz czy będzie się załączał, może jest padnięte coś w klimie i ktoś w jakiś sposób to obszedł no nie wlacza sie... wiec musi byc cos zjechane z ta klima tez... tzn ten przeplywomierz jest pod calym tym plastikiem od filtra ok... bo cos mi duzo spala i nie wiemczy przeplywomierz czy sonda padla ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 A propo bezpieczników. Te w komorze silnika też sprawdziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Wcale nie musi byc zjechane z ta klimatyzacja . Po prostu nalezy to zrobic zeby klimatyzacja chodzila . Chodzi o to zebys za jakis cxzas nie napisal ze lozysko na sprezarce sie zatarlo. Nalezy przez 20 minut w miesiacu ja uruchomoc. Zreszta tak pisze w instrukcji obslugi. To ze nie zalacza CI wentylatora to moze byc wina czujnika temperatury plynu chlodzacego.On zamyka obwod. Stawial bym jeszcze na czujnik z tego wzgledu gdyz napisales ze pali Ci duzo wiecej paliwa niz przedtem.Przy walnietym czujniku na goracym silniku wytwarzana jest zbyt bogata mieszanka .Dlatego najpierw bym sprawdzil ten czujnik a potem ewentualnie przeplywomierz i sonde. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Wcale nie musi byc zjechane z ta klimatyzacja . Po prostu nalezy to zrobic zeby klimatyzacja chodzila . Chodzi o to zebys za jakis cxzas nie napisal ze lozysko na sprezarce sie zatarlo. Nalezy przez 20 minut w miesiacu ja uruchomoc. Zreszta tak pisze w instrukcji obslugi. To ze nie zalacza CI wentylatora to moze byc wina czujnika temperatury plynu chlodzacego.On zamyka obwod. Stawial bym jeszcze na czujnik z tego wzgledu gdyz napisales ze pali Ci duzo wiecej paliwa niz przedtem.Przy walnietym czujniku na goracym silniku wytwarzana jest zbyt bogata mieszanka .Dlatego najpierw bym sprawdzil ten czujnik a potem ewentualnie przeplywomierz i sonde. Czesc. wszystko jasne, tylko gdzie jest ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 wszystko jasne, tylko gdzie jest ten czujnik? nie masz czujnika a przynajmniej tak mi się kojarzy, ja bym zaczął od szukania przy klimie gdzieś jakiegoś obejścia jak nei chcesz jej uruchamiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Bedzie to czujnik na dwa piny wkrecany w kolektor ssacy z boku glowicy od strony lancucha rozrzadu. Jeszcze podam Ci opornosci bo ten czujnik czy jest dobry czy nie to bedziesz wiedzial mierzac jego opor . I tak dla temp20stopni -2,1-2,9kOma, w 50 stopniach 0,68-1kOma w 80 stopniach 0,3-0,33kOma.Opor mierzysz przy wylaczonym zaplonie po sciagnieciu wtyczki z czujnika pomiedzy dwoma pinami czujnika temperatury plynu chlodzacego. Powtarzam jest on na 2 piny. Moze on miec kolor czarny albo niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 czy to ten sam co pisałem w poście 7 ??? bo jeśli trak to chyba go sprawdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Tak Dino myslimy o tym samym czujniku ,ale nasz kolega nie sprawdzil go bo go nie znalazl bo tak napisal nizej. Moze dlatego ze ktos mu zasugerowal zeby szukal czujnika wentylatora chlodnicy . Dlatego ze to nie gaznik to go nie znalazl bo ten czujnik w gazniku jest w obudowie termostatu. A P11 1,6 na benzynie nie byly chyba na gazniku. A nasz kolega ma szukac tego czujnika na gorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 zrozumiale!! zmierze i dam znac thx za info przy ok 80-90 stopniach ma 0,30-0,31 jak ustawilem na 20k miernik... wiec powinno byc ok ;/ a nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 jak czujnik jesst ok sprawdz czy prąd dochodzi do czujnika jak czujnik jesst ok sprawdz czy prąd dochodzi do czujnika Ma tam byc napiecie okolo 5V. Jesli tam jest wszystko OK. to przyczyny takiego stanu rzeczy nalezy szukac w przewodach doprowadzajacych prad do wentylatorow. Posprawdzaj kostki moze masz styki gdzies zasniedziale lub jest jakis przewod przerwany. Musisz posporawdzac bezpieczniki i przekazniki czy sa w porzadku. Jesli nie bedziesz sam wiedzial jak to tylko zostaje elektryk. No jesli tu bedzie wszystko w porzadku to zostaje do sprawdzenia ECU.Wlasciwie to powinienes zaczac od sprawdzenia przewodow i kostek.Czyli czujnik mozemy wykluczyc. NIe ma innej mozliwosci jesli na krotko dziala. . Teraz paliwo.Czujnik sprawdzony. Moze nie duzo wzroslo to zuzycie?. moze tak sie dziac dlatego ze jest zimniej na dworze i nie bedzie palil tyle co w lecie gdy jest cieplej. A jak zachowuje sie termostat .Czy jest dobry.? Niesprawny tez powoduje wieksze zuzycie paliwa. Najpierw trzeba to sprawdzic zanim zabierzesz sie za przeplywomierz i sonde lambda. Jak sprawdzic przeplywomierz i sonde znajdziesz na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.