Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wentylator chlodnicy sie nie wlacza


Gość ziomalqs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak czujnik jesst ok sprawdz czy prąd dochodzi do czujnika

 

 

Ma tam byc napiecie okolo 5V. Jesli tam jest wszystko OK. to przyczyny takiego stanu rzeczy nalezy szukac w przewodach doprowadzajacych prad do wentylatorow. Posprawdzaj kostki moze masz styki gdzies zasniedziale lub jest jakis przewod przerwany. Musisz posporawdzac bezpieczniki i przekazniki czy sa w porzadku. Jesli nie bedziesz sam wiedzial jak to tylko zostaje elektryk. No jesli tu bedzie wszystko w porzadku to zostaje do sprawdzenia ECU.Wlasciwie to powinienes zaczac od sprawdzenia przewodow i kostek.Czyli czujnik mozemy wykluczyc. NIe ma innej mozliwosci jesli na krotko dziala. . Teraz paliwo.Czujnik sprawdzony. Moze nie duzo wzroslo to zuzycie?. moze tak sie dziac dlatego ze jest zimniej na dworze i nie bedzie palil tyle co w lecie gdy jest cieplej. A jak zachowuje sie termostat .Czy jest dobry.? Niesprawny tez powoduje wieksze zuzycie paliwa. Najpierw trzeba to sprawdzic zanim zabierzesz sie za przeplywomierz i sonde lambda. Jak sprawdzic przeplywomierz i sonde znajdziesz na forum

 

 

wlasnie, mozesz mi wytlumaczyc dlaczego wiecej paliwa zre zimna?

 

termostat jest ok pokazuje temperature dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci to wytlumaczyc ale moglbys poczytac o tym na google. Zakladamy ze mamy sprawny termostat. U ciebie jest bo napisales. Bardzo prosto. Po pierwsze. Jesli na dworze jest cieplej to tez temperatura plynu chlodzacego na starcie jest wieksza i uplynie mniejszy czas do osiagniecia prawidolwej temperatury pracy wiec szybciej sie wylaczy automatyczne ssanie. Po drugie . W zimie takze dluzej bedzie sie rozgrzewal olej silnikowy. Gesty olej sprawia ze sa takze wieksze opory w ruchu silnika i wobec tego wieksze zuzycie paliwa. Mysle ze to powinno wystarczyc zeby miec jakis oglad. Jesli do tego dolozysz niesprawny termostat (otwarty ciagle)to zawaz co sie dzieje . Silnik jest niedogrzany wiec wzrasta tez zuzycie paliwa. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie bo tez tego nie zuwazylem, Termostat nie pokazuje temperatury tylko w momencie osiagniecia wlasciwej temperatury przez silnik puszcza plyn chlodzacy na chlodnice. Od wsakznika temperatury jest czujnik i jest on na 1 przewod. czy posprawdzales te rzeczy o ktorych CI pisalem. JA Ci kolego na odleglosc nie naprawie samochodu ale moge Cie ukierunkowac gdzie ewentualnie masz szukac . Juz Ci napisalem ze jesli wentylator po podpieciu bezposrednio pod aku dziala a po podpiecie kostki nie to albo czujnik temperatury silnika (sprawdziles dobry),albo wiazka samochodowa, albo ECU. A jest u Ciebie na obudowie termostatu jakis czujnik. Z tego co pisza to wlasciwie u Ciebie nie powinno byc czunika na termostacie bo tylko taki wlacznik jest na 1,6 ale na gazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mialem podobny problem ale w 2.0 TD silnik byl zagrzany a nie wlaczaly sie wentylatory az pewnego dnia woda mi sie calkiem stracila pojechalem do elektryka posprawdzal wszystko i podpiol na krotko i dzialaly .Tez nie mam podlaczonej klimatyzacji i to nic z tym wspolnego nie mialo u mnie wystarczylo wymienic czujnik temperatury wymienilem zagrzalem i teraz juz normalnie sie wlaczaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej

Mam nadzieje ze wybrałem właściwy temat. Jechałem na Woodstock i oczywiście pod kostrzyniem był korek i w nim stałem. W konsekwencji jakimś sposobem woda wypłynęła przez zbiorniczek przelewowy oczywiście w porę zorientowałem się żę wskazówka temperatury była troszke wyżej niż zwykle. Sprawdziłem co się dzieje i musiałem zjechać na pobocze i poczekać aż zmniejszy się temperatura i uzupełniłem płyn ale zastanawia mnie dlaczego tak się stało ? podejrzewam że morze to być problem z przekaźnikiem  ale nie stety nie znalazłem w manulalu po angielsku pacjent p11.144 sr20

pozdrawiam

Edytowane przez michal2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w primerze 2.0 TD tez wiatraki sie nie załączały i również posiadam klimę tyle ze sprawna, Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury przy termostacie wiatry normalnie się załączały, problemem podobno był luźny pasek od klimy tak stwierdził wujaszek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki 40 A przy akumulatorze sprawne jak włączę klimę to dwa wentylatory działają a paski według mnie dobrze naciągnięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
W dniu 14.08.2013 o 14:26, PrimerkaTD napisał:

Miałem ten sam problem w primerze 2.0 TD tez wiatraki sie nie załączały i również posiadam klimę tyle ze sprawna, Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury przy termostacie wiatry normalnie się załączały, problemem podobno był luźny pasek od klimy tak stwierdził wujaszek :)

Czy to oznacza, że do poprawnego działania układu chłodzenia musi działać klima?

Pytam, bo właśnie walczę z wiatrakami. Nie włączają się (po wyjęciu wtyczki z czujnika działają) i mam zdjęty pasek klimy (tak kupiłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...