Gość ziomalqs Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 jak czujnik jesst ok sprawdz czy prąd dochodzi do czujnika Ma tam byc napiecie okolo 5V. Jesli tam jest wszystko OK. to przyczyny takiego stanu rzeczy nalezy szukac w przewodach doprowadzajacych prad do wentylatorow. Posprawdzaj kostki moze masz styki gdzies zasniedziale lub jest jakis przewod przerwany. Musisz posporawdzac bezpieczniki i przekazniki czy sa w porzadku. Jesli nie bedziesz sam wiedzial jak to tylko zostaje elektryk. No jesli tu bedzie wszystko w porzadku to zostaje do sprawdzenia ECU.Wlasciwie to powinienes zaczac od sprawdzenia przewodow i kostek.Czyli czujnik mozemy wykluczyc. NIe ma innej mozliwosci jesli na krotko dziala. . Teraz paliwo.Czujnik sprawdzony. Moze nie duzo wzroslo to zuzycie?. moze tak sie dziac dlatego ze jest zimniej na dworze i nie bedzie palil tyle co w lecie gdy jest cieplej. A jak zachowuje sie termostat .Czy jest dobry.? Niesprawny tez powoduje wieksze zuzycie paliwa. Najpierw trzeba to sprawdzic zanim zabierzesz sie za przeplywomierz i sonde lambda. Jak sprawdzic przeplywomierz i sonde znajdziesz na forum wlasnie, mozesz mi wytlumaczyc dlaczego wiecej paliwa zre zimna? termostat jest ok pokazuje temperature dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Moge Ci to wytlumaczyc ale moglbys poczytac o tym na google. Zakladamy ze mamy sprawny termostat. U ciebie jest bo napisales. Bardzo prosto. Po pierwsze. Jesli na dworze jest cieplej to tez temperatura plynu chlodzacego na starcie jest wieksza i uplynie mniejszy czas do osiagniecia prawidolwej temperatury pracy wiec szybciej sie wylaczy automatyczne ssanie. Po drugie . W zimie takze dluzej bedzie sie rozgrzewal olej silnikowy. Gesty olej sprawia ze sa takze wieksze opory w ruchu silnika i wobec tego wieksze zuzycie paliwa. Mysle ze to powinno wystarczyc zeby miec jakis oglad. Jesli do tego dolozysz niesprawny termostat (otwarty ciagle)to zawaz co sie dzieje . Silnik jest niedogrzany wiec wzrasta tez zuzycie paliwa. To tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziomalqs Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 jasne,tylko co dalej z tym wentylatorem ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Tak na marginesie bo tez tego nie zuwazylem, Termostat nie pokazuje temperatury tylko w momencie osiagniecia wlasciwej temperatury przez silnik puszcza plyn chlodzacy na chlodnice. Od wsakznika temperatury jest czujnik i jest on na 1 przewod. czy posprawdzales te rzeczy o ktorych CI pisalem. JA Ci kolego na odleglosc nie naprawie samochodu ale moge Cie ukierunkowac gdzie ewentualnie masz szukac . Juz Ci napisalem ze jesli wentylator po podpieciu bezposrednio pod aku dziala a po podpiecie kostki nie to albo czujnik temperatury silnika (sprawdziles dobry),albo wiazka samochodowa, albo ECU. A jest u Ciebie na obudowie termostatu jakis czujnik. Z tego co pisza to wlasciwie u Ciebie nie powinno byc czunika na termostacie bo tylko taki wlacznik jest na 1,6 ale na gazniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zarowa Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam mialem podobny problem ale w 2.0 TD silnik byl zagrzany a nie wlaczaly sie wentylatory az pewnego dnia woda mi sie calkiem stracila pojechalem do elektryka posprawdzal wszystko i podpiol na krotko i dzialaly .Tez nie mam podlaczonej klimatyzacji i to nic z tym wspolnego nie mialo u mnie wystarczylo wymienic czujnik temperatury wymienilem zagrzalem i teraz juz normalnie sie wlaczaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Hej Mam nadzieje ze wybrałem właściwy temat. Jechałem na Woodstock i oczywiście pod kostrzyniem był korek i w nim stałem. W konsekwencji jakimś sposobem woda wypłynęła przez zbiorniczek przelewowy oczywiście w porę zorientowałem się żę wskazówka temperatury była troszke wyżej niż zwykle. Sprawdziłem co się dzieje i musiałem zjechać na pobocze i poczekać aż zmniejszy się temperatura i uzupełniłem płyn ale zastanawia mnie dlaczego tak się stało ? podejrzewam że morze to być problem z przekaźnikiem ale nie stety nie znalazłem w manulalu po angielsku pacjent p11.144 sr20 pozdrawiam Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez michal2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Sprawdź przede wszystkim bezpiecznik od wentylatora - 40A koło akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrimerkaTD Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Miałem ten sam problem w primerze 2.0 TD tez wiatraki sie nie załączały i również posiadam klimę tyle ze sprawna, Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury przy termostacie wiatry normalnie się załączały, problemem podobno był luźny pasek od klimy tak stwierdził wujaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 bezpieczniki 40 A przy akumulatorze sprawne jak włączę klimę to dwa wentylatory działają a paski według mnie dobrze naciągnięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilWRC Opublikowano 5 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2024 W dniu 14.08.2013 o 14:26, PrimerkaTD napisał: Miałem ten sam problem w primerze 2.0 TD tez wiatraki sie nie załączały i również posiadam klimę tyle ze sprawna, Po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury przy termostacie wiatry normalnie się załączały, problemem podobno był luźny pasek od klimy tak stwierdził wujaszek Czy to oznacza, że do poprawnego działania układu chłodzenia musi działać klima? Pytam, bo właśnie walczę z wiatrakami. Nie włączają się (po wyjęciu wtyczki z czujnika działają) i mam zdjęty pasek klimy (tak kupiłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.