Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.9 dCi - silnik się trzęsie


Gość rsarelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Czy ktoś miał podobny problem?

 

Silnik podczas normalnej pracy ma duże wibracje

jeśli chodzi o samą pracę silnika to pracuje bardzo równo, nie odczułem żadnego spadku mocy czy nieregularnego cyklu, brak dymienia, silnik generalnie pracuje jak igła, wtryski spradzone odchyłka od -0,7 do +0,4 (tolerancja według serwisu +/-2 jednostki) na biegu jałowym.

 

 

Dodam, że wibracje są na tyle duże, że powodują drżenie wszystkich plasitków.

Objawy pojawiły się z dnia na dzień 2 lata temu, w dniu wymiany rozrządu (nie w ASO). Potem pojechałem do ASO żeby sprawdzili, czy czegoś mi nie spaprali podczas wymiany rozrządu (ASO powiedziało, że jest wszystko ok, parametry z kompa ok) i mnie odesłali. Pobujałem się jeszcze kilka miesięcy po różnych serwisach i nikt nie wiedział problemu.

 

tydzień temu wymieniałem rozrząd po raz drugi (nabite ponad 60kkm) i z dniem wymiany rozrządu zjawisko się znacznie nasiliło, w tej chwili trzęsie się dosłownie cały samochód, "łapa" przy poduszcze silnika (ta z góry od strony pasażera) ma skoki ok +/- 0,7cm lewo/prawo (lub przód/tył) zależy, z której strony patrzy, dodatkowo z silinika dobywa się nisku buczący dźwięk, ale nie wiem czy jest on spowodowany tymi drganiami na poduszkach czy może dobywa się bezpośrednio z silinka

 

Czy ktoś miał coś podobnego?

 

 

Generealnie nikt nie wie co to jest, tylko jeden mechanik stwierdził, że to wtryski, ale jakoś w to nie wierze bo auto ma kopa i pracuje bardzo równiutko, jedynie te trzęsienie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś sprawdzi koło dwu masowe, może być tak rozwalone że nie radzi sobie z ustabilizowaniem pracy silnika.

Następna sprawa to taka ze może być rozwalone koło pasowe na wale i to ono powoduje tak duże wibracje.

A tak wogóle to rozrząd wymieniany był kompletny z pompą wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Fotopstryczek

Witam, Przy tym przebiegu prawie napewno poduszka pod silnikiem górna do wymiany i to podstawa dalej koło pasowe na wale wraz z napinaczem ( uwaga zamieennik za 200 zł wystarcza zaledwie na 5000km -przerobione przeze mnie i znajomych) no a na koniec zostaje Ci Koło dwumasowe ale pamietaj na koniec więc jeśli nic z tych pierwszych nie ruszałeś to już wiesz co robić. Acha życie czasami robi nam rużne pułapki więc odrobina rezerwy do tego co pisze jest wskazana.

Pozdrawiam Andrzej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Witam serdecznie

 

Czy ktoś miał podobny problem?

 

Silnik podczas normalnej pracy ma duże wibracje

jeśli chodzi o samą pracę silnika to pracuje bardzo równo, nie odczułem żadnego spadku mocy czy nieregularnego cyklu, brak dymienia, silnik generalnie pracuje jak igła, wtryski spradzone odchyłka od -0,7 do +0,4 (tolerancja według serwisu +/-2 jednostki) na biegu jałowym.

 

 

Dodam, że wibracje są na tyle duże, że powodują drżenie wszystkich plasitków.

Objawy pojawiły się z dnia na dzień 2 lata temu, w dniu wymiany rozrządu (nie w ASO). Potem pojechałem do ASO żeby sprawdzili, czy czegoś mi nie spaprali podczas wymiany rozrządu (ASO powiedziało, że jest wszystko ok, parametry z kompa ok) i mnie odesłali. Pobujałem się jeszcze kilka miesięcy po różnych serwisach i nikt nie wiedział problemu.

 

tydzień temu wymieniałem rozrząd po raz drugi (nabite ponad 60kkm) i z dniem wymiany rozrządu zjawisko się znacznie nasiliło, w tej chwili trzęsie się dosłownie cały samochód, "łapa" przy poduszcze silnika (ta z góry od strony pasażera) ma skoki ok +/- 0,7cm lewo/prawo (lub przód/tył) zależy, z której strony patrzy, dodatkowo z silinika dobywa się nisku buczący dźwięk, ale nie wiem czy jest on spowodowany tymi drganiami na poduszkach czy może dobywa się bezpośrednio z silinka

 

Czy ktoś miał coś podobnego?

 

 

Generealnie nikt nie wie co to jest, tylko jeden mechanik stwierdził, że to wtryski, ale jakoś w to nie wierze bo auto ma kopa i pracuje bardzo równiutko, jedynie te trzęsienie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem. Walcze z nim od dłuższego czasu. Do tej pory ustaliłem:

 

1. Koło dwumasowe ok. (2 tys km wcześniej wymieniałem wysprzęglik w skrzyni i mechnik stwierdził, że jeszcze ponad połowa sprzęgła i koła)

 

2. Wymienione na nowe - rozrząd, pompa wody, napinacz rozrządu, pasek wieloklinowy + rolka i napinacz.

 

3. Poduszki silnika (górna i dolna) nowe.

 

Trzęsie zwłszcza na zimnym silniku.

 

PS. Wczoraj po zdjęciu paska wieloklinowego i odpaleniu silnika zauważyłem że silnik chodzi równo. Okazało się że na kole pompy wspomagania jest duży luz. Po zdjęciach na allegro (numery części) okazało się że pasuje pompa od Laguny 2 dci. Czekam już na przesyłkę.

 

Jak zmienię to napiszę czy objawy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...