Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 1.9 dCi - silnik się trzęsie


Gość rsarelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Czy ktoś miał podobny problem?

 

Silnik podczas normalnej pracy ma duże wibracje

jeśli chodzi o samą pracę silnika to pracuje bardzo równo, nie odczułem żadnego spadku mocy czy nieregularnego cyklu, brak dymienia, silnik generalnie pracuje jak igła, wtryski spradzone odchyłka od -0,7 do +0,4 (tolerancja według serwisu +/-2 jednostki) na biegu jałowym.

 

 

Dodam, że wibracje są na tyle duże, że powodują drżenie wszystkich plasitków.

Objawy pojawiły się z dnia na dzień 2 lata temu, w dniu wymiany rozrządu (nie w ASO). Potem pojechałem do ASO żeby sprawdzili, czy czegoś mi nie spaprali podczas wymiany rozrządu (ASO powiedziało, że jest wszystko ok, parametry z kompa ok) i mnie odesłali. Pobujałem się jeszcze kilka miesięcy po różnych serwisach i nikt nie wiedział problemu.

 

tydzień temu wymieniałem rozrząd po raz drugi (nabite ponad 60kkm) i z dniem wymiany rozrządu zjawisko się znacznie nasiliło, w tej chwili trzęsie się dosłownie cały samochód, "łapa" przy poduszcze silnika (ta z góry od strony pasażera) ma skoki ok +/- 0,7cm lewo/prawo (lub przód/tył) zależy, z której strony patrzy, dodatkowo z silinika dobywa się nisku buczący dźwięk, ale nie wiem czy jest on spowodowany tymi drganiami na poduszkach czy może dobywa się bezpośrednio z silinka

 

Czy ktoś miał coś podobnego?

 

 

Generealnie nikt nie wie co to jest, tylko jeden mechanik stwierdził, że to wtryski, ale jakoś w to nie wierze bo auto ma kopa i pracuje bardzo równiutko, jedynie te trzęsienie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś sprawdzi koło dwu masowe, może być tak rozwalone że nie radzi sobie z ustabilizowaniem pracy silnika.

Następna sprawa to taka ze może być rozwalone koło pasowe na wale i to ono powoduje tak duże wibracje.

A tak wogóle to rozrząd wymieniany był kompletny z pompą wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Fotopstryczek

Witam, Przy tym przebiegu prawie napewno poduszka pod silnikiem górna do wymiany i to podstawa dalej koło pasowe na wale wraz z napinaczem ( uwaga zamieennik za 200 zł wystarcza zaledwie na 5000km -przerobione przeze mnie i znajomych) no a na koniec zostaje Ci Koło dwumasowe ale pamietaj na koniec więc jeśli nic z tych pierwszych nie ruszałeś to już wiesz co robić. Acha życie czasami robi nam rużne pułapki więc odrobina rezerwy do tego co pisze jest wskazana.

Pozdrawiam Andrzej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  W dniu 4.10.2010 o 14:14, rsarelo napisał:

Witam serdecznie

 

Czy ktoś miał podobny problem?

 

Silnik podczas normalnej pracy ma duże wibracje

jeśli chodzi o samą pracę silnika to pracuje bardzo równo, nie odczułem żadnego spadku mocy czy nieregularnego cyklu, brak dymienia, silnik generalnie pracuje jak igła, wtryski spradzone odchyłka od -0,7 do +0,4 (tolerancja według serwisu +/-2 jednostki) na biegu jałowym.

 

 

Dodam, że wibracje są na tyle duże, że powodują drżenie wszystkich plasitków.

Objawy pojawiły się z dnia na dzień 2 lata temu, w dniu wymiany rozrządu (nie w ASO). Potem pojechałem do ASO żeby sprawdzili, czy czegoś mi nie spaprali podczas wymiany rozrządu (ASO powiedziało, że jest wszystko ok, parametry z kompa ok) i mnie odesłali. Pobujałem się jeszcze kilka miesięcy po różnych serwisach i nikt nie wiedział problemu.

 

tydzień temu wymieniałem rozrząd po raz drugi (nabite ponad 60kkm) i z dniem wymiany rozrządu zjawisko się znacznie nasiliło, w tej chwili trzęsie się dosłownie cały samochód, "łapa" przy poduszcze silnika (ta z góry od strony pasażera) ma skoki ok +/- 0,7cm lewo/prawo (lub przód/tył) zależy, z której strony patrzy, dodatkowo z silinika dobywa się nisku buczący dźwięk, ale nie wiem czy jest on spowodowany tymi drganiami na poduszkach czy może dobywa się bezpośrednio z silinka

 

Czy ktoś miał coś podobnego?

 

 

Generealnie nikt nie wie co to jest, tylko jeden mechanik stwierdził, że to wtryski, ale jakoś w to nie wierze bo auto ma kopa i pracuje bardzo równiutko, jedynie te trzęsienie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem. Walcze z nim od dłuższego czasu. Do tej pory ustaliłem:

 

1. Koło dwumasowe ok. (2 tys km wcześniej wymieniałem wysprzęglik w skrzyni i mechnik stwierdził, że jeszcze ponad połowa sprzęgła i koła)

 

2. Wymienione na nowe - rozrząd, pompa wody, napinacz rozrządu, pasek wieloklinowy + rolka i napinacz.

 

3. Poduszki silnika (górna i dolna) nowe.

 

Trzęsie zwłszcza na zimnym silniku.

 

PS. Wczoraj po zdjęciu paska wieloklinowego i odpaleniu silnika zauważyłem że silnik chodzi równo. Okazało się że na kole pompy wspomagania jest duży luz. Po zdjęciach na allegro (numery części) okazało się że pasuje pompa od Laguny 2 dci. Czekam już na przesyłkę.

 

Jak zmienię to napiszę czy objawy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...