Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12]Szarpie po wymianie przepływomierza


Bumcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zdiagnozowałem u siebie źle działający przepływomierz.Napięcia na przewodzie sygnałowym było wyższe od podanych w serwisówce.Auto było zamulone do 3 tys obrotów.Dziś wymieniłem przepływomierz na nowy i zaczęły się problemy.Pierwsze odpalenie po wymianie i wszystko było ok.Przejechałem się około 5km i wszystko wydawało sie ok. Na benzynie da sie jechac ale nie jest idealnie natomiast na gazie strasznie szarpie całym autem jakby nie dostawało paliwa.Po godzinie pojechałem do sklepu i się zaczęło.Na benzynie auto lepiej sie zbiera niż na starej przepływce w zakresie do 4 tys ale ciężko go rozkręcić na 6 tys.Na gazie nie da sie jeździć.

Zrobiłem nauke wolnych obrotów bo podobno trzeba po każdym wypięciu wtyczki od przepustnicy lub przepływomierza.Wolne obroty są OK.Od czego zacząć?

Czy najpierw wyregulować instalację gazową?Czy może ona mieć wpływ na zachowywanie sie auta na benzynie?Czy po wymianie przepływomierza coś konkretnego trzeba zrobić?

Z góry dzięki za wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze raz przepływke powinna dochodzić do 4V przy ok 5000 obr jak jest inaczej to znowu do wymiany, niema sensu jechać na regulacje gazu jak na benzynie jest coś nie tak bo i tak powiedzą że najpierw trzeba zrobić żeby na benzynie jeździł a dopiero potem można regulować gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływkę przepinasz i jedziesz, nic więcej nie robisz, rozumiem, że przepływomierz kupiony NOWY odpowiedni do Twojego silnika,

jeżeli tak, to zakręć zawór na butli i pojeździj na PB zobacz czy dalej jest to samo,

jaką masz instalację gazową i ile przejechane,

 

Sprawdz jeszcze raz przepływke powinna dochodzić do 4V przy ok 5000 obr jak jest inaczej to znowu do wymiany, niema sensu jechać na regulacje gazu jak na benzynie jest coś nie tak bo i tak powiedzą że najpierw trzeba zrobić żeby na benzynie jeździł a dopiero potem można regulować gaz.

 

manual nie określa 4V przy 5000obr, :)

 

a odnośnie współpracy instalacji LPG i PB to w 90% wadliwa LPG ma wpływ na prace PB, także możesz kombinować na wiele sposobów i wymieniać po kolei części a i tak na końcu może się okazać, że reduktor popuszcza albo wtryski itp. n

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływkę przepinasz i jedziesz, nic więcej nie robisz, rozumiem, że przepływomierz kupiony NOWY odpowiedni do Twojego silnika,

jeżeli tak, to zakręć zawór na butli i pojeździj na PB zobacz czy dalej jest to samo,

jaką masz instalację gazową i ile przejechane,

 

 

 

manual nie określa 4V przy 5000obr, :)

 

a odnośnie współpracy instalacji LPG i PB to w 90% wadliwa LPG ma wpływ na prace PB, także możesz kombinować na wiele sposobów i wymieniać po kolei części a i tak na końcu może się okazać, że reduktor popuszcza albo wtryski itp. n

 

przepływomierz kupiony nowy o numerze 226805U400.Na starym przepływomierzu był taki numer jako oznaczenie nissanowskie.Stary przepływomierz był Bosch a nowy Nipparts.

Instalację mam roczna i przelatane jakieś 30tys.km.Elektronika STAG-4 listwa OMVL i reduktor Europegas.

Gdzie znajduje się zawór ,który mam zakręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli poza sterownikiem STAG4 reszta to lipa, może już rozkalibrowane wtryski

zawór masz na butli, zdejmij dekielek, są 2 śruby i tam masz takie poktętełko, trzeba zakręcić,, lub zdejmij przewody zasilające z elektrozaworu na butli, wyjeździj gaz aż zgaśnie, i wtedy pojeździj na PB, chodzi o to, aby w ukłądzie nie było gazu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli poza sterownikiem STAG4 reszta to lipa, może już rozkalibrowane wtryski

zawór masz na butli, zdejmij dekielek, są 2 śruby i tam masz takie poktętełko, trzeba zakręcić,, lub zdejmij przewody zasilające z elektrozaworu na butli, wyjeździj gaz aż zgaśnie, i wtedy pojeździj na PB, chodzi o to, aby w ukłądzie nie było gazu.

 

wiesz może coś o jakości części Nipparts?Podobno to japońska marka?

Zastanawiam się czy nie odesłać tego przepływomierza.Na starym przepływomierzu był zamulony ale nie szarpał.

Zauważyłem jeszcze jedno ,że nie wyskakują teraz żadne błędy a wcześniej na starym wyskakiwał co jakis czas P0011.

Dziś przejeżdziłem jakieś 40km i dawałem mu ostro w gaz bo myślałem ,że może musi sie nauczyc jeździć na nowych danych.Niestety nie pomogło,ale co jakiś czas zatrzymywałem sie i sprawdzałem czy jakiś bład wyskakuje .Rzadnych błędów nie ma.

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p0011 bład wałka rozrządu, albo źle ustawiony albo coś z czujnikiem hala

 

Samochód ma przejechane 130tys i może już sie rozrząd upomina.Czytałem że źle działający przepływomierz może wywalać ten błąd choć teoretycznie nie ma z tym nic wspólnego.Narazie nie mam kasy na wymianę rozrządu,a że przepływomierz wskazywał złe wartości to i tak trzeba było wymienić tylko się zastanawiam dlaczego teraz nawet po ostrej jeździe nie wyskakuje żaden błąd.jak myślisz odesłac ten przeplywomierz i kupić Boscha?różnica w cenie dwukrotna.hmm jutro sprawdzę jeszcze dokładnie jakie napięcia wpodaje ten nowy.Dodam może jeszcze że przed chwilą poszedłem sie jeszcze przejechać i zauważyłem że na benzynie jeździ całkiem znośnie.W ogóle wydaje mi sie ,że przepływomierz miałem źle działający od samego początku,tylko nie zdawałem sobie z tego sprawy,dopiero jak ktoś mi powiedział że samochód mam zamulony to zacząłem zgłębiać temat.Sprawdziłem ile ma być wg serwisówki itd.Czy możliwe jest,że jeśli przepływomierz źle wskazywał jak zakładali mi gaz to mam źle ustawioną instalację?W sumie byłem u gazowników na regulacji jak już był zamulony.Czy STAG-4 sam się dostosuje do nowych danych z przepływomierza,czy trzeba mu pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG zbiera dane z ECU silnika i jak ono kuleje to tak samo będzie ze STAG-iem

pomierz przepływke, i zrób to co pisałem, trzeba eliminować kolejno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG zbiera dane z ECU silnika i jak ono kuleje to tak samo będzie ze STAG-iem

pomierz przepływke, i zrób to co pisałem, trzeba eliminować kolejno

 

Jutro pomierzę i zrobię tak jak napisałeś,tylko skoro na starym jeździł jako tako ,był zamulony a nie szarpal to wydaje mi się że ten nowy przepływomierz jest jakąś kiepską podróbą.

Napiszę jutro jak wyjdzie i będzie trzeba szukać dalej.

na razie wielkie dzięki.Oby nie sprawdziło sie powiedzenie,że chytry 2 razy traci.Za oryginał Boscha śpiewają 1000zł a w serwisie powiedzieli 1700:)

Strasznie drogo.W ogóle zastanawiam się czy nie zakończyć przygody z P12 i nie dołączyć do bractwa rycerzy ortalionu kupując jakiegoś VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości ile podaje manual przy 5000obr ?.

Odnośnie P0011 jest to błąd czujnika położenia faz rozrządu i w 90% przypadków nie jest to czujnik ani sam przestawiacz tylko wyciągnięty łancuch rozrządu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości ile podaje manual przy 5000obr ?.

Odnośnie P0011 jest to błąd czujnika położenia faz rozrządu i w 90% przypadków nie jest to czujnik ani sam przestawiacz tylko wyciągnięty łancuch rozrządu.

 

ad1, nie podaje

ad2. może być łańcuch a może być czujnik HALLA

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości ile podaje manual przy 5000obr ?.

Odnośnie P0011 jest to błąd czujnika położenia faz rozrządu i w 90% przypadków nie jest to czujnik ani sam przestawiacz tylko wyciągnięty łancuch rozrządu.

 

Zdaję sobie z tego sprawę.Naczytałem sie o Almerach i Primerach a propos tego błedu.Wyczytałem też gdzieś że koleś zmieniał 2 razy czujnik i dalej było to samo a jak wymienił przepływomierz to błąd zniknął.Łudzę się tak tylko ,że może akurat u mnie będzie podobnie.

Serwisówka nie podaje wartości przy takich obrotach.

Przy silniku QG18 w P12 powinno być

wolne obroty 1-1,7V

2500rpn - 1,5-2,1V

przy zwiększaniu obrotów od wolnych do 4000rpm napięcie powinno rosnąć do około 4 V.

 

Pomierzyłem napięcia na nowym przepływomierzu:

wolne obroty - 1,3V

2500rpm - 1,88V

od wolnych do 4000rpn napięcie wzrasta do 2,88V a powinno do 4V.

Wyjeździłem gaz i odłączyłem instalację.

Samochód na benzynie dalej szarpie.

Założyłem stary przepływomierz i jeździ tak jak kiedyś czyli wolno się zbiera do 3000rpm ale można go kręcić aż do odcięcia i nie szarpie.

Wniosek nasuwa się jeden, kupiony przepływomierz Nipparts to bubel albo nie on jest winny?

Zaciekawiła mnie jeszcze jedna sprawa,po podłączeniu starego przepływomierza i zmierzeniu napięcia ,wartości są prawie identyczne tj.

wolne -1,4V

2500rpm - ~1,98V

od wolnych do 4000rpm napięcie rośnie do 2,8V, czyli za małe

Wcześniej jak było cieplej na starym przepływomierzu były za wysokie napięcia ,samochód był zamulony więc kupiłem nowy przepływomierz,ale spokojnie było ponad 4V przy 4000rpm.

Ma ktoś jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić w nowym przepływomierzu?Czy może to nie przepływomierz jest winny?Objawy wskazują na wadliwy przepływomierz ale ekspertem nie jestem więc może jest jakaś inna przyczyna?Czy rozciągnięty łańcuch rozrządu może mieć wpływ na zamulenie auta?

Edytowane przez Bumcyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz EGR?? miałem podobne objawy jak bawiłem się z EGR-em aby go zneutralizować i wywalić z auta i po rozłączeniu wtyczki objaw był taki, że trzeba było powoli przyspieszać i nie za bardzo się kręcił powyżej 3000obr/min, tylko wtedy też wywalało błąd recyrkulacji spalin, ale może masz coś na wtyczce, poczyść i zobacz

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz EGR?? miałem podobne objawy jak bawiłem się z EGR-em aby go zneutralizować i wywalić z auta i po rozłączeniu wtyczki objaw był taki, że trzeba było powoli przyspieszać i nie za bardzo się kręcił powyżej 3000obr/min, tylko wtedy też wywalało błąd recyrkulacji spalin, ale może masz coś na wtyczce, poczyść i zobacz

 

W jakich okolicach szukać tego zaworu EGR?

Szczerze mówiąc nie wiem czy w ogóle w QG18DE w P12 występuje EGR.

Ogólnie wielka zagadka z tym moim nissanem.

Jeśli możesz powiedz gdzie szukać EGR.Podejrzewam że rozrząd mnie czeka ,trudno:(

Tak na marginesie nie jest to już poczciwy stary japoniec.

Czy dobrze kojarzę ,że EGR to zawór z rurką potrzebny po to żeby emisja spalin była mniejsza(tlenki azotu?)Gdzieś o tym czytałem.

Wywalić się pewnie tego nie da bo jakiś błąd wyskoczy?

Ogólnie postanowiłem odesłać kupiony przepływomierz i kupić oryginał Boscha.

Potwierdza się ,że tanie mięso psy jedzą.

Przeczyszczę EGR jeśli go znajdę a później wstawię oryginalny przepływomierz Boscha

Ostatecznie zlecę zrobienie rozrządu bo łańcuch to tylko w maluchu z ojcem kiedyś wymieniałem a w nissanie to za wiele niewiadomych jak dla mnie i warunków brak.Ile może kosztować kpl rozrządu?Za robotę znajomy mi powiedział 400zł minimum czy to słuszna stawka?Jak juz się otworzy silnik to i tak chyba warto zrobić rozrząd dla bezpieczeństwa ,żeby 2 razy nie płacić za robotę.

Widziałem różne ceny np łańcuch za 40zł ale w tej cenie to do roweru bym zaryzykował.Jakiego producenta szukać i za ile?Zamknę się w 1000zł?

Możę ktoś z trójmiasta ma przepływomierz o numerze 0280218094 Boscha?Bez łaski dam dobrą flaszkę za podmiankę na 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy dobrze kojarzę ,że EGR to zawór z rurką potrzebny po to żeby emisja spalin była mniejsza(tlenki azotu?)Gdzieś o tym czytałem.

Wywalić się pewnie tego nie da bo jakiś błąd wyskoczy?

 

 

dokładnie, czyli powinna być rurka od kolektora wydechowego do EGR-a i dalej do kolektora wlotowego,

można wyalić, ja tak zrobiłem i jest gitt tylko trzeba troszkę też pokombinować, czyli rezystor w czujnik temperatury i coś na wtyczkę, ja narazie wożę wpięty same to czarne ustrojstwo co steruje, ale musze pomyśleć jak to jeszcze obejść i będzie gitt, narazie mi nie przeszkadza jest zaizolowane i przypięte do podstawy aku,

 

łańcuch lepiej jakiś markowy aby nie wracać za jakiś czas

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro pomierzę i zrobię tak jak napisałeś,tylko skoro na starym jeździł jako tako ,był zamulony a nie szarpal to wydaje mi się że ten nowy przepływomierz jest jakąś kiepską podróbą.

Napiszę jutro jak wyjdzie i będzie trzeba szukać dalej.

na razie wielkie dzięki.Oby nie sprawdziło sie powiedzenie,że chytry 2 razy traci.Za oryginał Boscha śpiewają 1000zł a w serwisie powiedzieli 1700:)

Strasznie drogo.W ogóle zastanawiam się czy nie zakończyć przygody z P12 i nie dołączyć do bractwa rycerzy ortalionu kupując jakiegoś VW

 

 

Nie kupowałem nic od tego sprzedawcy ale jak szukałem przepływomierza do swojego auta to trafiłem na ta aukcje bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupowałem nic od tego sprzedawcy ale jak szukałem przepływomierza do swojego auta to trafiłem na ta aukcje bosch

Jak wymieniłes przeplywomierz to od razu była poprawa czy musiałeś pojeździc na wysokich obrotach ,żeby się nauczył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłes przeplywomierz to od razu była poprawa czy musiałeś pojeździc na wysokich obrotach ,żeby się nauczył?

 

Ja wymieniałem sam czujnik ,a cała przepływka była używana, mimo że też nie daje prawidłowych napięć bo maksymalnie pokazuje 3,2V a moja stara 2,3v , to i tak od razu widać różnice w jeździe na benzynie.Na starej szarpało a na tej już nie i w dodatku autko szybciej się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...