Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WP12 poblem z zaworami


Cherrysky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam primere wp12 1,8 na gazie Tartarini 2005r 110tys,istalacje montowal nissan.

 

 

Jadac pewnego pieknego dnia pojawil sie motor check.po wizycie w warsztacie i po podpince

sczytano blad P0303 .Nastepnie skaowali blad niby zanik zaplonu na 3 cyl. i kazali obserwowac.

po paru dniach ponowny check i strata mocy.mechanik stwiedzil luz na zaworach ,znaczny spadek kompresji na 3 cylindrze

i niewielki na 4 cylindrze.wymienili popychacze,wyregulowali i autko znow chodzi ok.

tyko prz odbiorze zaznaczyli ze n 3 cyl to juz koniec regulaci i nieda sie wiecej.w przyszlosci tylko

naprawa glowicy bo wyklepane gniazda.winowajca uznali jazde na gazie.

 

chcialem zapytac czy ktos mial tez taka przygode, ile gniazdo jeszcze wytrzyma

i mniej wiecej ile kosztuje naprawa,regeneracja glowicy.

nie wiem czy autko sprzedac czy dalej sie kulac nim.

troche mi szkoda bo zadbane,wygodne,w zasadzie autko jezdzi po niemcach a tankuje w holandii , moze insalacja do...d.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś mi sie nie podoba ta regulacja bo jak przepalało gniazdo to jakoś tego nie widzę ,,ale winna jazda na Ubogo a nie gaz jako gaz ,,,Regulacja ,,,, zorientuj sie u normalnego mechanika i ile liczy za zdjęcie głowy ,,choć autka z powodu silniczka bym nie zmieniał ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:whistle: Tez tak uwazam ze to nie wina GAZU lecz zbyt ubogiej mieszanki .Niech gazownik ustawi odpowiednio i bedzie smigac. :devil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi

 

raz w roku robilem przeglad w autoryzowanych przez producenta stacjach

 

polegalo to na podpince pod kompa i ogolnym przejzeniu

ewentualnie ,wymiana filtra i stwierdzeni ze ok.

tak to wyglada w niemczech .

Tartarini to chyba malo popularna firma w Polsce.

niedlugo bede w PL to se zrobie konkretna inspekcje .

 

 

jak mi radzicie w autryzowanej stacji

czy warsztat nieautoryzowany.

 

a moze znacie jakis dobry na slasku ,Bytom i okolice.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie

i stalo sie znow brak kompresji n 3 cyl.

po demontazu glowicy mechanik powiedzial ze prawie wszystkie gniazda wydechowe

do naprawy, 4 zawory do wymiany .gniazda na 3 cyl wyklepane na amen,

do tego plastikowa prowadnica lub napinacz lancucha rozrzadu peknieta ale nie do konca,

nalezy wymienic .zeby to zrobic trzeba rozebrac pol silnika.

toche sajgon ale czy to zawsze przy wyklepanych gniazdach sie zdarza?,

mysle czy czasem przy demontazu Lancucha uszkodzili plastik`?

o kosztach nie wspominam bo dostaje drgawek.

Jak myslicie czy po naprawie motor jeszcze dlugo pohula ?120tys

co moze byc przyczyna takich spustoszenw silniku.

czytalem ze ten silnik bierze olej czym starszy tym wiecej.

 

posil bym o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym 1.8 to można powiedzieć tylko tyle że nie jest tak idioto otporny jak SR20 tz bardziej o niego trzeba dbać ..

 

jak przepala zawory to można by owszem zrobić głowicę i pomyśleć o sekwencji ew o dobrej regulacji tego co masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260

Ja na Twoim miejscu, założył bym następną kompletną głowice z używki oczywiście z gwarancja, do tego załóż sekwencje i bezwzględnie Lubryfikator, bez tego poważny zakład w nowym aucie nie chce nawet zakładać instalacji LPG.

http://aukcje.idg.pl/zestaw-lubryfikator-lubryfikacja-flash-lube-i1444325131.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bezwzględnie Lubryfikator, bez tego poważny zakład w nowym aucie nie chce nawet zakładać instalacji LPG.

 

 

a po co????? to jest naciąganie klienta, trzeba dobrze założyć i wyregulować i będzie dobrze, jakoś zrobiłem ponad 160kkm na LPG bez tego wynalazku i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260

a po co????? to jest naciąganie klienta, trzeba dobrze założyć i wyregulować i będzie dobrze, jakoś zrobiłem ponad 160kkm na LPG bez tego wynalazku i nic się nie dzieje

 

A po to bo nowoczesne auta mają zawory utwardzane powierzchniowo skromnie, a gaz niestety ma większą temperaturę spalania, a ten układ schładza smaruje itd, poza tym 160 pln przy 3tyś za instalacje to chyba nie jest naciąganie. A co do ustawienia to chyba oczywiste że trzeba zgrać mapy żeby auto szło jak na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś mnie nie przekonałeś, rozumiem, że w swoim zakładzie wszystkim to proponujesz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260

jakoś mnie nie przekonałeś, rozumiem, że w swoim zakładzie wszystkim to proponujesz???

 

Nie mam zakładu, gaz zawsze montuje u kolegi w warsztacie z wieloletnim doświadczeniem, ale może masz racje w starych złomach szkoda i 160 pln dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale może masz racje w starych złomach szkoda i 160 pln dołożyć.

 

hmmm czyli brak merytorycznego wyjaśnienia wiąże się z takim wyjaśnienie, no cóż i tak bywa,

nie twierdzę, że lubryfikacja nie jest potrzebna np. w fordach, czy hondach, jak się czyta, ale akurat w nissmo nie ma takiej potrzeby, także jak dla mnie to szkoda wydawać 160zł i pewnie dlatego jeżdżę w Twoim mniemaniu starym złomem ale ja to postrzegam inaczej, biggrin.gif

 

gaz zawsze montuje u kolegi w warsztacie z wieloletnim doświadczeniem,

 

widziałem i też trafiło mi się poprawiać instalacje założone w takich zakładach i uwierz mi to ile jest na rynku nie jest niestety wyrocznią dotyczącą jakości, choć nie mówię, ze w przypadku Twojego znajomego jest tak samo, biggrin.gif aby nie było, że wszystkich mierzę jedną miarą biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ja mam juz sekwencje a co do lubryfikacji to sie chyba zdecyduje

jak kolega pisal 160 zl moge jeszcze zainwestowac.

mysle ze w tym silniku to niezaszkodzi,

w ogole to jest wynalazek, regulacja zaworow

przez wymiane szklanek troche to drogie ale coz.

 

mam nadzieje ze po naprawie wytrzyma jeszcze 150tys

nadmienie ze wymienione gniazda beda o jeden

stopien twardosci wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaszkodzić nie zaszkodzi ale w przypadku złej regulacji gazu to i nie pomorze biggrin.gif

 

 

mam nadzieje ze po naprawie wytrzyma jeszcze 150tys

 

ja już mam więcej na LPG i to bez tego złotego środka na wszelkie dolegliwości, także jak będziesz miał dobrze wyregulowaną to pojeździsz, a jak znowu będzie źle to i ta "czarodziejska maść" nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino QG jest słapsze od SR20 ja też oglądałem moją głowicę i nic złego nie widziałem ... ale Mechanik strasznie nażekał na QG18 że co kolwiek padnie to dramat

natomiast lubyfikator za 160 zł to jakiś prosty układ który sobie działa jak chce natomiast różnica jest jak sie zakłada jakiś elektroniczny

 

pozatym chyba każda stal jest utwardzana powierzchniowo ... pozatym gaz ma wyższą temperature spalania o bardzo mały rząd wielkości nie pamiętam dokładnie ile to było wiec jest to śmieszny argument ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to może ja wtrącę swoje 3 grosze:

1. Chyba każde zawory i gniazda zaworowe są utwardzane powierzchniowo.

2. Wypalanie zaworów wiąże się z ubogą mieszanką - czyli nadmiar tlenu w jej składzie. Skoro jest nadmiar tlenu to coś oprócz mieszanki paliwowej w silniku musi się "spalać" z nadwyżką tlenu - a palą się głównie gniazda zaworowe.

3. Lubryfikacja ma sens i może wpływać pozytywnie jedynie na trzonki zaworów - smarując je. Jedyną słuszną - jest lubryfikacja elektroniczna - dawkująca w miarę precyzyjnie ilość oleju smarującego. Na żywotność gniazd zaworowych i grzybków lubryfiakcja nie ma wpływu.

Jeśli się mylę - proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam ponownie

 

po naprawach jak wyzej i przejechaniu 40 tys km zamontowaniu lubryfikacji, podjechalem do warsztatu gdzie dokonano naprawy

i poprosilem o sprawdzenie luzow zaworowych.

Mechanik stwierdzil ze wszystko ok zadnych zmian co bardzo mnie ucieszylo.

nadmienie ze autkiem na gazie nie przekraczam predkosci 145 km/h.

jedynym mankamentem jest zuzycie oleju,od 0,3 do 0,5 l/1000km .i zalezy to predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem u siebie pierścienie i uszczelniacze, planowałem głowice i nie bierze już nic. Brał tyle co Twój. Jeżdzę na 5W40 teraz.

Edytowane przez krajesiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym qg18de to jakieś bajki panowie...u mnie przelatane prawdopodobnie bo nie wiem na 100 % ponad 140 tysiaków na LPG i co?

zjarały się zawory - tak poprzednik mówił ze 4 chyba (na ubogo jeździł ), ja jeszcze go raz zagotowałem w cholernym korku w bydgoszczy...było chyba ze 35 stopni C - pech...spaliła sie wtyczka od wentyaltora - stanął, silnik się zagotował, no ale co tam...planowanie głowicy i takie tam bajery i latam dalej..i pewnie dalej jeszcze poleci za 100 tysiaków

Także te mity ze ten qg18de to kiszka to wsadźcie sobie miedzy bajki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również byłem zadowolony z silnika 1,8.

Miałem na początku problem z braniem oleju, lecz winny był tu olej kiepskiej jakości. Niby firma była dobra ale był to olej podrabiany.

Gdy zacząłem zalewać silnik olejem nie chrzczonym problem ustał.

Nie jest to silnik dla ścigantów ale jako tzw. wozi dupek jest ok.

Auto kupiłem z LPG. Była to instalacja sekwencyjna chyba taka najtańsza rzeźba. Nawet nie pamiętam nazwy tej instalacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...