panstasio Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Panowe jak narazie sukces - tak jak pisaliście na forum problemem się okazał zamiennik (debilnej jakości firmy HART). Dzięki uprzejmości kolegi PrzeRuSco i podmiance na jego przeplywke upewniłem się że to tutaj wina leży i czym prędzej zaposiadłem regnerowany BOSH-a. W chwili obecnej ładnie smiga (w porównaniu z tym co było) i czekają mnei tylko regulacje LPG.Dzięki wszytskim za pomoc i mea culpa za niesłuchanie - kajam się sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewi89 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Witam, Mam, miałem problem z przeplywomierzem Nissmo Primera P11 2.0 140 km. Bosh ( 0280 218 096) Dzis go wymienilem na zamienik Niemieckiej firmy otlock czy cos takiego. Po zalozeniu wszystko bylo ok. wchodzil na obroty i na gazie i na benzynie podczas jazdy tez ok. Przejechalem ok 15-20 km ok. Postoj i ruszam w dalsza droge, i sie zaczyna na gazie szarpanie brak mocy, na benzynie ok. czasem lekko szarpnie. na sprzegle jest Ok. elegancko wchodzi na obroty jak na gazie tak i na benzynie. I teraz zglupialem, nie wiem o co chodzi, podejrzewam jeszcze sonde. Pomozcie! Gaz byl regulowany dwa dni temu + wymiana filtrow. POMOCY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Regulacja u gazownika pewnie byla na uszkodzonej przeplywce ,na nowo do regulacji gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewi89 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ale na benzynie tez jest co jakis czas delikatne szarpniecie... Na obroty wchodzi bez niczego ale nie ma uciagu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Tak to bywa z zamiennikami niestety :-/ może udałoby Ci się znaleźć jakaś używkę na szrocie, tylko żeby się przejechać na chwilę. Albo lepiej kogoś z forum z Twojej okolicy. Skoro przez pierwsze 20km było ok to wygląda że szybko padła... wina może być oczywiście sondy też, ale to by było źle od samego początku. Albo może po prostu podczas wymiany był niedokładnie zmontowany dolot i po krótkiej jeździe coś się tam rozszczelniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Witam Wszystkich. Od niedawna moja Prima miała czkawkę ale teraz to dusi się i szarpie przy dodawaniu gazu. Komp nic nie pokazuje a pomiar napięć na przepływce niby dobrze. I tutaj moje pytanie; Czy jest ktoś z Łodzi kto użyczyłby do sprawdzenia swój przepływomierz? Silnik 2,0 rok.2000, niby 140 koni obudowę mam 0280 218 096 a wkładkę F00C 2G2 039 z termistorem. Nie wiem czy prawidłowa bo wymieniana już kiedyś była u MacGywera ( niestety ) Wtyczka 4. Pomoże ktoś, bo już nie mam siły do tego strucla :/ Czyszczenie nie pomogło. Jeszcze dopytam; -czy wkładka którą mam jest oryginalna? -jaki jest numer wkładki z tego tańszego zamiennika 0280 218 005 ? czy trzeba kupić całość? Odświeżę temat bo coś cicho tu Czy robiliście u siebie tzw. adaptację nowego przepływomierza? Czy tylko po wymianie czuć różnicę? Kupiłem Boscha regenerowany i lipa, to samo. Po adaptacji przez mechanika jest poprawa bo nie szarpie ale czuć wyraźny spadek mocy. Na razie czekam na następny na podmiankę ale irytujące jest to okrutnie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 U mnie siedzi przepływomierz 0280218094, z wkładem F00C2G2060. Z tego co wyczytałem to wystarczy dokupić wkład F00C2G2039 i przełożyć termistor. Panowie i tu jest moje zapytanie, jakie objawy będą przy uszkodzonym termistorze? Bo może wystarczy tylko wymienić termistor? U mnie dzieją się dziwne rzeczy, na biegu jałowym, na PB auto przygasa z 825 do 550 i wraca na 825. Na LPG z spada do 450, a podczas jazdy potrafi nawet zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła. Problem ulecza w moim przypadku ciągła jazda na A/C, no ale ile można Błędy na ELM to P0171 (uboga mieszanka) to jest to samo co F00C2G2039 tylko ma termistor, w tym co podałem jest na niego miejsce i trzeba go tylko wlutować, z racji posiadania starej przepływki zrobiłem jej małą sekcję zwłok aby rozwiać wszelkie wątpliwości, dodam, że moje nissmo jeździło na F00C2G2039 jak go kupiłem a teraz lata na F00C2G2060, czyli tym z termistorem, choć w moim przypadku i tak nie jest on wykorzystywany bo temperatura powietrza jest brana z innego miejsca, czyli jak ktoś ma wtyczkę na 4 przewody może stosować ....039 a jak ma na 5 przewodów to musi tylko dołożyć termistor. jak widać na zdjęciach termistor jest odizolowany od płytki przepływomierza.mały dodatek, wkład 0280218005 jest teraz zamienny z wkładem 0986280232 i siedzi tam ta sama wkładka, czyli : F00C2G2039 Tu dodam taki mały artykulik: http://autokult.pl/1180,jakie-sa-rodzaje-przeplywomierzy-poradnik Przepływka zmierzona: Bieg jałowy - 1,41V 2500rpm - 1,71V 4000rpm - 1,96V Dane z TorquePro Bieg jałowy - 3,2 g.m/s 2500rpm - 6,6 g.m/s Czyżby koniec przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tompatrz84 Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 (edytowane) Witam, Mam Primere Kombi P11.144 2.0 z silnikiem 140 koni (SR20DE). Mam w nim przepływomierz BOSCH 0 280 218 025 z wkładem F00C2G20360 bez termistora lecz z miejscem dla niego. Wszędzie się naczytałem że powinien obecnie być BOSCH 0280218096 z wkładem ...039 z termistorem, Teraz pytanie czy koniecznie musi być ten z termistorem skoro do mojego przepływomierza podłączona jest wtyczka na 4 piny , 5 jest zaślepiony? Obecnie przepływomierz pokazuje mi po przekręceniu na pozycję ON. 1,37V (wg książki wynika że uszkodzony). Mam problem z nauczeniem wolnych obrotów (przepustnica, silnik krokowy wyczyszczone, TPS ustawiony książkowo,sonda lambda nowa sprawdzona i sprawna). Przepływomierz też był czyszczony. Obroty wolne mam ok 1000 w tym momencie torqe pro w telefonie pokazuje przepływ ok 6 g/ms (czyli też chyba za dużo). Przy ruszaniu na 1 biegu przy ok 1500 obr zaczyna falować, tak samo jest na luzie, nie mogę ucelować w 2000 obr bo od razu skacze do 3. Czy jest temu winny przepływomierz? Jak sądzicie? Czy macie jakieś doświadczenie z tanimi przepływomierzami zamiennikami? Gdzie można kupić te tzw. regenerowane przez BOSCHa, wszędzie są jakby nowe za ok 700 zł. Z góry dzięki za wszelkie info. PS.Może mi ktoś wstawić zdjęcie tego zewnętrznego czujnika jak nie ma termistora w środku gdzie on ma być? Czy wtedy wykorzystywany jest 5 kabel? Edytowane 18 Lipca 2015 przez tompatrz84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RadekT Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Pierwszy mój post tutaj więc witam wszystkich gorąco Piszę w tym temacie, bo na 99% mam walnięty przepływomierz (BOSCH 0 281 218 005) Auto (jak w profilu) kupiłem około 2 tygodnie temu. Na początku nie zauważyłem niczego nieprawidłowego, poprzedni właściciel raczej nic nie kombinował tutaj- wszystko pod maską dobrze przykurzone, autem jeździł 3 lata. Objawy: spadek obrotów na biegu jałowym dokładnie co 30 sekund- jeśli silnik nie jest obciążony, to przeważnie daje radą podnieść się. Przy dojeżdżaniu do świateł, po wrzuceniu na bieg jałowy przeważnie gaśnie- pewnie ze względu na obciążenie pompą wspomagania. Objaw występuje na pb i lpg, ale na benzynie jakby silniej- na lpg wyżej ustawione obroty jałowe. Pomierzyłem napięcia w poniedziałek (oczywiście na postoju, silnik rozgrzany, na gazie): Bieg jałowy ok 800 obr/min: 1,41 V 2500 obr/min: 1,69 V 4000 obr/min: 2,3 V ok 6000 obr/min: skoki max do 2,9 V, ale za chwilę spadek i stabilizacja około 2,4 V W środę kupiłem ELM327 i z aplikacji Torque Pro odczytałem (silnik rozgrzany, w czasie jazdy, na benzynie): Bieg jałowy ok 800 obr/min: 3,6 g/s 2500 obr/min: 6,4 g/s 4000 obr/min: 14 g/s odcinka, pedał w podłodze: max do 55 g/s Wczoraj jadąc w trasie postanowiłem go ponownie sprawdzić- przy czerwonym polu, pedał w podłodze max 53-54 g/s. Żeby było ciekawiej, to chwilami wskazanie MAF pokazywało 24 g/s przy 4000 obr/min. Oczywiście każdy pomiar odczytywany przy utrzymywaniu właściwych obrotów przez kilka sekund. W dodatku kilka minut po tym teście wyskoczył CHECK. Sczytałem dwa błędy: P0172, P0171 - raz za bogato, raz za ubogo... Po wykręceniu przepływomierza zobaczyłem, że ta siateczka ochronna jest dość brudna. Teoretycznie może pomogłoby czyszczenie przepływki, ale boje się ją uszkodzić. Poza tym z tego co wyczytałem, to i tak każde czyszczenie kończyło się po jakimś czasie koniecznością zakupu nowego oryginalnego przepływomierza (ew. wkładu). Dodam, że trochę skakało napięcie (podgląd przez Torque) aku: od 13,9-14,7 V nawet podczas utrzymywania obrotów, jazda po płaskiej drodze, w nieregularnych odstępach czasu. Chociaż kolega handlujący częściami powiedział, że to bez znaczenia. Czy jesteście w stanie podpowiedzieć, czy to na 100% przepływka, czy coś jeszcze sprawdzić? Najbardziej by mi pomogło gdyby ktoś z Lublina lub Zamościa zgodził się pożyczyć swoją przepływkę celem sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kikijaga Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam. Bardzo Proszę o pomoc. Chciałabym się dowiedzieć gdzie w moim samochodzie jest przepływomierz i jak on wygląda. Jestem niestety kobietą i nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać. Nissan Primera p11 LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobee Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Witam, mam pytanie odnośnie przepływki. Chodzi o to że od jakiegoś czasu samochód zamulał - głównie na LPG, na benzynie prawie nie jeździłem więc nie mam wielkiego porównania, ale też nie było wszystko tak jak trzeba. Dzisiaj odłączyłem na chwile przepływkę, przejechałem się na odłączonej - szarpanie i nierówna jazda na Pb i na LPG, następnie podłączyłem z powrotem wtyczkę i od tego momentu świeci cały czas kontrolka check engine i jeździ praktycznie jak bez przepływki. Mogłem coś uwalić jak ją odłączałem - podłączałem ? nie odłączałem akumulatora w sumie podczas tego "zabiegu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brylant13 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Nauka wolnych obrotów? Tu coś podobnego http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70903-p11144-qg18de-nauka-wolnych-obrotow-i-fiasko/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobee Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Witam, ewidentnie był problem z przepływką, wczoraj założyłem inną - używkę - auto dostało kopa, na gazie jedzie super, na benzynie też ale jak zimny silnik - kiedy silnik się trochę nagrzeje to potrafi poszarpać trochę. Czyli na gazie jest ok a na benzynie przy ciepłym silniku szarpie i dławi się, co to może znaczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.