Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacje oświetlenia


Mark_75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapraszam do dzielenia się uwagami na temat zmian/ulepszeń oświetlenia w naszych ukochanych zabawkach. ;)

 

Zastanawiam się nad wykonaniem 2 zmian w stosunku do wyposażenia fabrycznego, może ktoś ma tu jakieś doświadczenie i może coś doradzić.

 

1. Uruchomienie świateł przeciwmgielnych.

Fabrycznie mój X-Trail takowych nie posiadał, ale dzięki stłuczce, którą kiedyś zaliczył, poprzedni właściciel zainstalował zderzak z halogenami przeciwmgielnymi. Są one podłączone do kawałka standardowej instalacji elektrycznej instalowanej w modelu T30 (nie wiem jak w innych). W skrzynce rozdzielczej w komorze silnika jest miejsce na odpowiednią "kostkę" (opisane na obudowie), natomiast we wnętrzu nie mam odpowiedniego przełącznika.

Czy lepiej (i czy w ogóle się da) wykorzystać jakoś istniejącą instalację elektryczną (ewentualnie dołożyć dodatkowy przełącznik), czy też może prościej będzie pociągnąć nowy kabelek do kabiny i nie bawić się w korzystanie z oryginalnej instalacji. Jakiś znajomy mechanik stwierdził, że uruchamianie oryginalnej instalacji jest ryzykowne, bo będzie generować fałszywe alarmy na komputerze dot. świateł (wydaje mi się to być nieprawdopodobne).

2. Instalacja ksenonów.

Dzięki stłuczce, którą zaliczyłem stanąłem przed problemem kupna nowych lamp. Na moje pytanie w warsztacie, gdzie odstawiłem auto, czy mogę kupić ksenony, któryś z mechaników odpowiedział, że oczywiście. Cena zwykłych lamp 1400zł/szt. zniechęciła mnie do nabycia nowych oryginałów. Tak się złożyło, że po 2 miesiącach szukania lamp, obojętnie czy ksenonów czy normalnych (chciałem kupić w miarę dobre i parę z jednego auta, żeby mieć pewność, że zużycie będzie takie samo) trafiłem na ksenony w dobrej cenie. Kupiłem... Gdybym wiedział, że jednak jest to taki problem, to bym tego nie zrobił. W serwisie mieli do mnie wręcz pretensje, że to nie są lampy do tego auta i nie pasują do istniejącej instalacji. Wydawało mi się proste podłączenie gotowych reflektorów (fakt - wtyczka z lampy H4 może być inna), bo przecież napięcie zasilania itp. powinno być identyczne. Po próbach wyżebrania tego u kilku elektryków i w autoryzowanym serwisie dałem sobie spokój. Kupiłem zamienniki Depo po 222zł/szt. (brutto) i jeżdżę zadowolony. Mimo wszystko, instalacja ksenonów wciąż nie daje mi spokoju, dalej leżą u mnie na półce (jednak komfort jazdy z tym rodzajem oświetlenia jest spory). Może ktoś się znajdzie, kto wie jak to podłączyć lub w jakim serwisie, żeby było tanio i skutecznie? Czy może jednak lepiej sobie darować i pozbyć się tych świateł na Allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Też temat będę rozpracowywał (odnośnie pkt 1)bo dziś przyszły mi halogeny oraz przełącznik kierunków dostosowany do halogenów. Będę musiał porównać kostki i ile jest pinów i mam nadzieję, że instalacja jest pociągnięta, bo kostki przy halogenach są- pomimo, że w samochodzie nigdy nie było halogenów. Pewnie potrzebuję, jeszcze takich metalowych ramek żeby to zainstalować...

Temat będę zgłębiał za ok. 3 tygodnie bo teraz mam kilka pilnych spraw...Jak coś ustalę to dam znać, jak ty kolego coś wymyślisz to podziel się również informacjami...

Co do pkt 2. to właśnie łatwo nie jest podłączyć sobie xenony- takie legalne:) Nic nie doradzę bo na tej instalacji się nie znam, ale trzeba przecież układ poziomujący- czy jakoś tak to się zowie- działający przy włączanie świateł, bo inaczej będziesz mocno osobówki oślepiał...

Ja dwa lata jeździłem na fabrycznych xenonkach i teraz nie mogę się przyzwyczaić, ale nie mam zamiaru nic rzeźbić, tylko kupię żarówki 4000K- tak myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest kontrolowane poziomowanie lamp - w kompletnym reflektorze lustro nie jest na stałe przytwierdzone do obudowy, a zainstalowane ruchomo i poruszane jakimś silniczkiem lub siłownikiem. Nie mam zamiaru rozbierać moich ksenonów (wydają się nie być rozbieralne) więc ciężko mi sprawdzić wewnętrzną budowę. Nie mam pojęcia jak sterowane jest poruszanie lustrem - czy w jakiś sposób jest to zarządzane przez komputer centralny, czy same się poziomują. Montowanie jest identyczne jak zwykłych reflektorów, wtyczki też pasują za wyjątkiem gniazda, które w które należy wsadzić odpowiednią wtyczkę zamiast H4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo niewiadomych więc lepiej sobie odpuścić xenony :rolleyes:

Znalazłem w necie manuala jak podłączyć halogeny...:) Widzę że brakuje mi jeszcze tylko ramek...

Zgodnie z tym co z manuala wynika to instalacja jest podciągnięta:)

Nie umiem wstawić pliku, ale jak chcesz to na PW mogę podesłać lub daj maila na PW

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziomowanie jest na osiach -osobne urzadzenie -nie da rady załozyc.

wtyczke to byle elektryk ci załozy -nierozumiem problemu

wiekszosc reflektorow ma tez regulacje reczna -to wystarczy .

przejscie w tym wypadku na xeny jest banalne. jedzilem juz na xenach w ktorych trzeba było przeszczepic całe bebechy -nikogo nie oslepialy ,nikt sie nie czepial braku spryskow , czy niorginalnosci. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne lampy przednie, w tym również xenony w X-Trailu oprócz regulacji ręcznej zawierają silnik do ich pozycjonowania. Zakładam, że w xenonach służy on nie tylko regulacji lampy z kabiny, a również do jej poziomowania podczas jazdy. Tyle, że te lampy jakoś muszą być w stanie określić poziom, a nie wiem co (i w którym miejscu) tą procedurą steruje.

Na razie największym problemem okazała się być wtyczka, bo wszyscy mechanicy-elektrycy twierdzą, że takich wtyczek nie ma, nie da się załatwić, nie można dostać osobno, że to trzeba całą wiązkę wymienić (a to skomplikowane i drogie) i tak dalej (no przecież nie przylutuję kabli do lampy!). A ja nie jestem tylko jednej rzeczy pewien - co jeszcze w oryginalnej instalacji może być podłączone do tej wtyczki poza napięciem 12V (zasilanie sterowania położeniem lustra w reflektorze ma osobną wtyczkę i pasuje ona zarówno do lamp halogenowych jak i ksenonowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Też temat będę rozpracowywał (odnośnie pkt 1)bo dziś przyszły mi halogeny oraz przełącznik kierunków dostosowany do halogenów. Będę musiał porównać kostki i ile jest pinów i mam nadzieję, że instalacja jest pociągnięta, bo kostki przy halogenach są- pomimo, że w samochodzie nigdy nie było halogenów. Pewnie potrzebuję, jeszcze takich metalowych ramek żeby to zainstalować...

Temat będę zgłębiał za ok. 3 tygodnie bo teraz mam kilka pilnych spraw...Jak coś ustalę to dam znać, jak ty kolego coś wymyślisz to podziel się również informacjami...

Co do pkt 2. to właśnie łatwo nie jest podłączyć sobie xenony- takie legalne:) Nic nie doradzę bo na tej instalacji się nie znam, ale trzeba przecież układ poziomujący- czy jakoś tak to się zowie- działający przy włączanie świateł, bo inaczej będziesz mocno osobówki oślepiał...

Ja dwa lata jeździłem na fabrycznych xenonkach i teraz nie mogę się przyzwyczaić, ale nie mam zamiaru nic rzeźbić, tylko kupię żarówki 4000K- tak myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...