Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zanikające hamulce


Gość gregor2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, prosze o porade jaki może byc problem z hamulcami. Jednego dnia wszystko było ok, a następnego ruszam z miejsca i okazuje sie ze niema hamulca,zauważyłem ze brak płynu hamulcowego.po dolaniu dojechałem do mechanika. On wymienił 2 rurki chamulcowe bo były już przerdzewiałe, i stwierdził że pompe hamulcową też trzeba wymienic. PO wymianie i odpowietrzeniu ,na jezdzie prubnej na początku chamulec był a po chwili pedał spadał w dół i hamował tylko tył..

 

co może sie dziać,co można z tym dalej zrobic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, prosze o porade jaki może byc problem z hamulcami. Jednego dnia wszystko było ok, a następnego ruszam z miejsca i okazuje sie ze niema hamulca,zauważyłem ze brak płynu hamulcowego.po dolaniu dojechałem do mechanika. On wymienił 2 rurki chamulcowe bo były już przerdzewiałe, i stwierdził że pompe hamulcową też trzeba wymienic. PO wymianie i odpowietrzeniu ,na jezdzie prubnej na początku chamulec był a po chwili pedał spadał w dół i hamował tylko tył..

 

co może sie dziać,co można z tym dalej zrobic???

 

jak pedał spada w dół i hamuje tylko tył to z przodu ci przewód któryś pękł i płyn uciekł nie ma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pedał spada w dół i hamuje tylko tył to z przodu ci przewód któryś pękł i płyn uciekł nie ma ciśnienia.

 

Z przewodów nic nie wycieka, jeszcze bedziemy sprawdzac. I płynu też nie ubywa.

Edytowane przez gregor2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nadal zapowietrzony wraz z pompą? układy hamulcowe z abs'em odpowietrza sie na przekręconym kluczyku gdy kontrolki sie świecą, poza tym sprawdź czy na pompie nie masz odpowietrznika, wygląda tak samo jak przy zacisku, i ostatnie co mi przychodzi do głowy to w jakim stanie masz klocki? jeśli zostało ich niewiele też może być problem żeby to ładnie działało, to samo było u mojego kolegi tylko w innym nissanku,

ps. zakładam że przewody na pewno masz sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpowietrzaliśmy kilka razy

a na pompie niema odpowietrznika,ABSu też niema , przewody sprawne niema wycieków.

W czasie odpowietrzania pedał rośnie a po zaprzestaniu naciskam hamulec a on spada.

czy jest możliwosc sprawdzenia jakos pompy,bo kupiłem używke na allegro??? sprzedający twierdzi że pompa była sprawna podczas użytkowania w samochodzie.

Jak powinien spływac płyn przy odpowietrzaniu bo schodzi powoli,czy to jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób odpowietrzasz że tak zapytam z ciekawości? "jak płyn schodzi" masz na myśli ze zbiorniczka? na tyle szybko na ile odkręcisz odpowietrznik i ile wyleci na zewnątrz.

Terrano II niema abs'u w ogóle, czy u Ciebie jest wypięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpowietrzaliśmy kilka razy

a na pompie niema odpowietrznika,ABSu też niema , przewody sprawne niema wycieków.

W czasie odpowietrzania pedał rośnie a po  zaprzestaniu naciskam hamulec a on spada.

czy jest możliwosc sprawdzenia jakos pompy,bo kupiłem używke na allegro??? sprzedający twierdzi że pompa była sprawna podczas użytkowania w samochodzie.

Jak powinien spływac płyn przy odpowietrzaniu bo schodzi powoli,czy to jest ok?

 

Witam,

 

 

Jeżeli nie masz wycieków, kompletnie nigdzie, nawet na cylinderkach w bębnach hamulcowych to niestety trzeba wymienić wszystkie uszczelniacze w pompie hamulcowej. Z używkami tak bywa. Miałem podobny kiedyś przypadek w Audi.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolega Piotr dobrze pisze. Ostatnio przerabiałem ten temat w Frotce ojca, wszystko szczelne a ciśnienia niema. Okazało się że uszczelki w pompie już zużyte były więc zakupiłem zestaw naprawczy za 25zł. Po wymianie i odpowietrzeniu w odpowiedniej kolejności wszystko OK.

 

Pozdrawiam

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS w tym samochodzie niema i niebyło,

Przy odkręcaniu odpowiecznika oczywiscie po wczesniejszym podpompowywaniu hamulca płyn moim zdaniem powinien trysnąc, a tutaj spływa powoli.

kupiłem zestaw naprawczy i założyłem, tylko tego srodkowego uszczelniacza niemoge dokupic, bo zestawy naprawcze są do 96r a ten jest97r i dobierałismy po srednicy.

czy kolejnośc ma duże znaczenie przy odpowietrzaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompy nigdy nie regenerowałem, ani nie rozbierałem, także już trzeba słuchać kolegów :) a kolejność ma znaczenie, zaczyna się od najdalszego koła od zbiorniczka, tzn prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód, u mnie zawsze tą metodą, i zawsze bezproblemowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS w tym samochodzie niema i niebyło,

Przy odkręcaniu odpowiecznika oczywiscie po wczesniejszym podpompowywaniu hamulca płyn moim zdaniem powinien trysnąc, a tutaj spływa powoli.

kupiłem zestaw naprawczy i założyłem, tylko tego srodkowego uszczelniacza niemoge dokupic, bo zestawy naprawcze są do 96r a ten jest97r i dobierałismy po srednicy.

czy kolejnośc ma duże znaczenie przy odpowietrzaniu???

 

Witam,

 

 

Kolejność odpowietrzania układu hamulcowego ma bardzo duże znaczenie. Akurat w tym przypadku wymaga się całkowitego pozbycia się powietrza z układu, więc trzeba to zrobić w odpowiedniej kolejności. Zrób to tak, jak opisał to kolega "micham" a musi się udać. Brak ciśnienia po naciśnięciu pedału hamulca to ewidentny przypadek nieszczelności w pompie. Jeżeli znasz się cokolwiek na sprawach mechanicznych to z weryfikacją i ewentualną wymianą uszczelnień spokojnie sobie poradzisz. Generalnie to w miejscu pracy uszczelnień niedopuszczalne są jakiekolwiek rysy wzdłużne, wżery i inne uszkodzenia powierzchni. Delikatne większe rysy zapolerujesz drobnym papierem ściernym. Tłoczki w pompie mogą być dwa i muszą koniecznie płynnie przemieszczać się wewnątrz cylindra bez żadnych szarpnięć itp.

 

Najgorzej będzie ocenić stan samych uszczelnień. Jeżeli nie występują ewidentne uszkodzenia w postaci przerwania, wykruszenia itp. powierzchni i krawędzi uszczelnienia to zużycie nieraz można dostrzec gdy mamy nowy element i porównujemy go ze starym. Poza tym wydaje mi się, że masz dwie pompy, jedną starą i tą którą zakupiłeś na allegro. Spróbuj z 2 zrobić jedną, powinno się udać. Układ hamulcowy, wraz z całą pompą jest w sumie bardzo prymitywny i gdy ma się pewność, że przecieki zostały wyeliminowane to reszta powinna być prosta.

 

Pamiętaj, że prawdopodobnie w przypadku samochodu bez ABS-u masz przy tylnym moście zamontowany regulator (korektor) siły hamowania tylnej osi. Przynajmniej tak jest w zdecydowanej większości samochodów, więc warto o tym wiedzieć i ewentualnie sprawdzić.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pamiętaj, że prawdopodobnie w przypadku samochodu bez ABS-u masz przy tylnym moście zamontowany regulator (korektor) siły hamowania tylnej osi. Przynajmniej tak jest w zdecydowanej większości samochodów, więc warto o tym wiedzieć i ewentualnie sprawdzić.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

Mam pytanie odnośnie właśnie tego regulatora (korektora), czy można go usunąć lub wymienić na trójnik?? bo jest przy nim urwany odpowietrznik i niemożna tego w żaden sposób otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie właśnie tego regulatora (korektora), czy można go usunąć lub wymienić na trójnik?? bo jest przy nim urwany odpowietrznik i niemożna tego w żaden sposób otworzyć.

 

Witam,

 

 

Cały trick z tym korektorem polega na tym, że im bardziej jest obciążona tylna oś, tym mocniej działają hamulce tylnej osi. Jak usuniesz ten korektor, to przy barku obciążenia na tylnej osi, podczas hamowania może być niebezpiecznie, szczególnie zimą lub gdy jest mokro. Poza tym z uwagi na mniejszy docisk na tylną oś, opony mogą się bardziej zużywać. Udział hamulców tylnej osi przy hamowaniu w stosunku do hamulców osi przedniej jest zdecydowanie mniejszy. Jak będziesz na przeglądzie rocznym to zobaczysz na urządzeniu tą różnicę. Jeżeli odpowietrznik jest urwany to problem, spróbuj wiertłem wywiercić w nim otwór pod wykrętak pamietaj, że wiertło musi być dopasowane do rozmiaru wykrętaka.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA CENNE WSKAZÓWKI

Hamulec jest ale hamuje na tył na ostro stawia samochód bokiem.

Nic nierobiłem jeszcze z tym korektorem i zastanawiam sie czy brak hamulców z przodu może zależec od niego???

 

Złożylismy pompe od innego samochodu i hamuje ostro na przednie koła. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA CENNE WSKAZÓWKI

Hamulec jest ale hamuje na tył na ostro stawia samochód bokiem.

Nic nierobiłem jeszcze z tym korektorem i zastanawiam sie czy brak hamulców z przodu może zależec od niego???

 

Złożylismy pompe od innego samochodu i hamuje ostro na przednie koła. :blink:

 

Witam

Brak hamulców z przodu nie ma nic wspólnego z korektorem tyłu, w Twoim przypadku to raczej pompa ma przelew pomiedzy sekcjami i dlatego tak sie dziej. Wymień pompe ma nowa a nie na używkę, w koncu cena pompy ne przekłada sie na cęne życia Twojego i rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA CENNE WSKAZÓWKI

Hamulec jest ale hamuje na tył na ostro stawia samochód bokiem.

Nic nierobiłem jeszcze z tym korektorem i zastanawiam sie czy brak hamulców z przodu może zależec od niego???

 

Złożylismy pompe od innego samochodu i hamuje ostro na przednie koła.  :blink:

 

Witam,

 

 

Wydaje mi się, tak jak kolega Krzysiek "drewniany" zauważył, że to nic innego jak przeciek między sekcjami wewnątrz pompy przez uszczelniacz tłoczka. Jak nie masz gdzie zdobyć uszczelniaczy do niej, to może daj komuś w warsztacie zarobić. Z podmianą od innego samochodu to bym sobie dał spokój. 2 tony auta do tego prędkość to robi wrażenie! Nowa pompa bez ABS kosztuje 430zł, pompa do ABS kosztuje 460zł bardzo dobrej firmy TRW (ceny z intercars), brak na chwilę obecną zamienników, to tak dla informacji. Lepszy nowy tani zamiennik niż stara pompa od innego samochodu, tak mi się wydaje. A z tą używaną pompą z allegro to miałeś po prostu pecha, sam jestem zwolennikiem sprawnych (!) części używanych w samochodach 10 letnich.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...