Gość Marek 52 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Mam Nissana I-Traila rok podukcji 2002r. jak stwierdzic jaki typ silnika znajduje się w danym pojeżdzie bo z dowodu rejestracyjnego można tylko wyczytac pojemność 2184 cm i tyle czy w VIn znajudue sie zakodowany typ silnika? Dopytuje sie bo padł mi silnik i potrzebuje nowego a nie umiem ustalić jaki powinien być,. Przepraszam za naiwne pytania ale jestem laikiem w tej dziedzinie i potrzebuje pomocy pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 (edytowane) Mam Nissana I-Traila rok podukcji 2002r. jak stwierdzic jaki typ silnika znajduje się w danym pojeżdzie bo z dowodu rejestracyjnego można tylko wyczytac pojemność 2184 cm i tyle czy w VIn znajudue sie zakodowany typ silnika? Dopytuje sie bo padł mi silnik i potrzebuje nowego a nie umiem ustalić jaki powinien być,. Przepraszam za naiwne pytania ale jestem laikiem w tej dziedzinie i potrzebuje pomocy pozdrawiam Marek Witam nie wiem czy o to tobie chodziło ale typ silnika jest wybity na bloku silnika mniej więcej w miejscu które oznaczyłem strzałką ale żeby je odczytac trzeba się nieźle nagimnastykowac pomocne może byc małe lusterko.Powodzenia Edytowane 22 Października 2010 przez RYNI 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek 52 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 [dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Co znaczy padł silnik?? Ja miałem też momenty, że mechanicy chcieli kupić cały silnik, bo niby tańszy cały silnik z osprzętem niż sam osprzęt, ale wymienili pierdołę i bangla:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek 52 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 naprawiałem silnik w salonie w Ełki najpierw wymienili pompę ,potem głowice potem wtryskiwacze po 3 dniach silnik podczass jazdy przestał działać Olej zalał turbo , rozwaliło chłodnivce i tyle potrzebny cały silnik aże by znaleść silnik trzeba znac typ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Chyba to będzie ten kod YD22ETI (YD22DDTI) inne go nie znam z resztą zobacz sam na przykładzie pewnej części podchodzącej do wszystkich typów 4x4 t30 http://nissan4u.com/parts/info/554008H700/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) Cześć Marku 52. A czy to nie czasem problem salonu w Ełku ? Beznadziejnie wykonana naprawa. Chyba dali ci gwarancję na wykonaną usługę. Wydaje mi się, że to teraz ich broszka. Z drugiej strony tak czytam: "najpierw wymienili pompę ,potem głowice potem wtryskiwacze". Jakoś nie mogę powiązać ze sobą tych wcześniejszych wymian. A jaki był pierwotny problem - jeśli można wiedzieć ? Co do silnika - przykro mi ale ci nie pomogę. Przebywam za granicą. Pozdrawiam. Aha. W tym roczniku były silniki 2.2D Di o oznaczeniu YD22DDTI, 84 kW CZYLI 114 KM. Tabliczkę znamionową czy też numer masz z przodu silnika obok bagnetu do pomiaru poziomu oleju ( z jego lewej strony ) stojąc przodem do samochodu. Edytowane 27 Października 2010 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Rozumiem, że to o ASO chodzi?? Zasada wymieniamy a nuż będzie działał- w końcu klient płaci za części a nasz czas też cenny- jest powszechna. Gorzej jak nadal nie działa- to wymieniamy dalej. Przy takim systemie pracy to ja mogę się zatrudnić na kierownika serwisu w ASO- a o samochodach wiem tyle, że jako gówniarz w technikum czytałem..."Auto świat" Dokładnie, problem powinni mieć mechanicy- bo nie wyobrażam sobie że zapłaciłeś za nową pompę i wtryski do samochodu z 2002 a teraz jak coś strzeliło to masz jeszcze silnik szukać. A w 2002 roku tylko jeden silnik diesla montowali- tak jak napisał kolega Graphia. Ten nowszy to jak na liście "september 03" Poza tym na 90% to te same silniki ( 114 i 136km) różniące się zasilaniem paliwa- reszta powinna być ta sama... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) No niestety Umberto jesteś w błędzie. Silnik 2.2D Di to inna jednostka. W tych starszych wtryski otwierają się pod wpływem ciśnienia paliwa ( ciśnienie otwarcia nowego wtrysku 215 bar, pompa rotacyjna ). W silnikach nowszych dCi jest pompa Common rail i wtryski są otwierane napięciem podawanym przez sterownik silnika. Jest jeszcze naprzykład różnica w ciśnieniu sprężania i parę innych. X T -30 z silnikiem 2.2D Di były produkowane do 2004 roku, podobno. A więc możesz szukać jednostki trochę nowszej od swojej. Może uda się naprawić twój stary silnik, mam na myśli dobrego mechanika. O widzę, że kolega Ryni dokładnie pokazał gdzie masz szukać kodu silnika. Edytowane 27 Października 2010 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 To 10% zostawiłem na zasilanie paliwem - pompa, szyna CR itp- chodzi o to że reszta gratów jest ta sama:) nie jest to nowa jednostka a tylko trochę "podrasowana" No chyba że się mylę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 To 10% zostawiłem na zasilanie paliwem - pompa, szyna CR itp- chodzi o to że reszta gratów jest ta sama:) nie jest to nowa jednostka a tylko trochę "podrasowana" No chyba że się mylę... Dokladnie tak!!To jest ten sam silnik nieco ulepszony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 (edytowane) Tak jest w większości przypadków. Silniki niewiele różnią się od siebie w obrębie tej samej marki. Najwyżej oprzyżądowaniem. Należy jednak pokierować kolegą Markiem 52 bo o to prosił. Ja osobiście nie ładowałbym się w kupno silnika DCI. Za dużo roboty przy przekładaniu głowicy, tłoków i.t.p. To zwiększa koszty naprawy. Lepiej kupić silnik starszej generacji ( 2001 - 2003 ) na chodzie, z gwarancją na uruchomienie, przeszczepić i mieć spokój. Oczywiście kupować przy pomocy gościa obeznanego w tych sprawach. Ale jak pisałem wcześniej. To nie powinien być problem klienta. Jeśli silnik rozsypał się 3 dni po naprawie to musieli go żle złożyć. Kolego Marku 52 mam nadzieje, że chociaż trochę pomogliśmy. Pozdrawiam. Edytowane 28 Października 2010 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.