Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po-piskiwanie dochodzące z tylnej części auta


paolomario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni w moim x-trail'u daje się słyszeć piskliwy dźwięk dochodzący z tylnej części pojazdu. Najczęściej to po-piskiwanie słyszę, gdy zaliczam jakieś nierówności. Zakładam, że pewnie pojawiły się już jakieś problemy z zawieszeniem, ale kompletnie nie znam się na tym i chciałbym prosić Was o jakieś sugestie - może ktoś już to przechodził i wie czego mogę się spodziewać.

Sprawę komplikuje fakt, że mieszkam i użytkowuję swój pojazd w Wielkiej Brytanii i pewnie będę musiał skorzystać z pomocy któregoś z okolicznych mechaników. Tylko, że z doświadczenia wiem, że lubią głębiej sięgać do kieszeni klientów a problemu rozwiązywać po najmniejszej linii oporu. Dla przykładu: jeździłem kiedyś Corollą i zrobiła się dziura w rurze biegnącej do tłumika. W warsztacie zaproponowali mi wymianę całego elementu łącznie z tłumikiem, za bodajże 120funtów, podczas gdy znajomy Polak w swoim warsztacie zaspawał mi to od ręki za 5 funciaków. Albo ostatnio, już w x-trailu, zgrzytanie dochodzące z przedniego koła chcieli zlikwidować wymianą tarczy i klocków, a ten znajomy odgiął tylko blaszaną osłonę tarczy i wszystko wróciło do normy. Teraz niestety, ja mieszkam już w innym mieście i do tego znajomego swojego samochodu odstawić nie mogę. A szkoda - będę musiał liczyć na fachowość Anglików i coś czuję, że będzie to droga przez mękę.

 

Mój x-trail jest z 2004 roku, Sport, dwu litrowy benzyniak z przebiegiem 129 tysięcy (kupiłem jak miał 118tysięcy). Pod moją nogą jeździł tylko po asfaltowych dosyć dobrych drogach (z jednym wypadem do Polski w czerwcu), ale nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel. W marcu miał zrobiony mega-generalny przegląd i mechanicy stwierdzili, że jest w solidnym stanie. Ale czas leci i chyba trzeba będzie ponieść jakieś nakłady na samochód.

 

Z góry dzięki za pomoc;)

Pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza