Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Instalacja elektryczna Tiid'y


Gość Jark

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakładam nowy wątek bo potrzbuje wyprowadzić zasilanie +12V ze stacyjki. tzn chcę mieć na przewodzie +12V gdy kluczykiem włączymy zapłon pojazdu. Robił ktoś takie wyprowadzenie? gdzie przypiąć kabel, aby łatwo osiągnąć zamierzony cel.I jescze jedno jak wyprowadzić z kabiny do komory silnika przewód elektryczny, bo nie widzę dobrego przepustu dla takiego wyprowadzenia ??? pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zakładam nowy wątek bo potrzbuje wyprowadzić zasilanie +12V ze stacyjki. tzn chcę mieć na przewodzie +12V gdy kluczykiem włączymy zapłon pojazdu. Robił ktoś takie wyprowadzenie? gdzie przypiąć kabel, aby łatwo osiągnąć zamierzony cel.I jescze jedno jak wyprowadzić z kabiny do komory silnika przewód elektryczny, bo nie widzę dobrego przepustu dla takiego wyprowadzenia ??? pzdr.

 

Hej Jark

 

A co chcesz tym zasilać - podaj obciążenie

 

Potencjał 12VDC najprościej wyprowadzić z gniazda obok siedzenia - jeśli takowe masz koło siedzenia pasażera

 

Ale napisz coś więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Jark

 

A co chcesz tym zasilać - podaj obciążenie

 

Potencjał 12VDC najprościej wyprowadzić z gniazda obok siedzenia - jeśli takowe masz koło siedzenia pasażera

 

Ale napisz coś więcej

Witam, istotnie zabierałem się do przylutowania przewodów do wtyczki przy gnieździe 12V w tunelu środkowym (przy okazji podciagania linek hamulca ręcznego), ale zły dostęp ostudził moje zamiary i przestałem szukać którędy te przewody lecą spod kokpitu do tunelu. Jeśli chodzi o obciażenie to mysle, że wystarczy mi ok. 300-500 mA. Poprostu chcę podłaczyć taki a'la komputer, który mierzy elektryczne parametry instalacji samochodu oraz temperatuę wew./zew. wozu,ot i tyle. najchetniej bym się podłaczył gdzieś pod tablicę bezpieczników, ale obawiam się, że trafię na jakiś elektronicznie czuły przewód i coś popalę. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, istotnie zabierałem się do przylutowania przewodów do wtyczki przy gnieździe 12V w tunelu środkowym (przy okazji podciagania linek hamulca ręcznego), ale zły dostęp ostudził moje zamiary i przestałem szukać którędy te przewody lecą spod kokpitu do tunelu. Jeśli chodzi o obciażenie to mysle, że wystarczy mi ok. 300-500 mA. Poprostu chcę podłaczyć taki a'la komputer, który mierzy elektryczne parametry instalacji samochodu oraz temperatuę wew./zew. wozu,ot i tyle. najchetniej bym się podłaczył gdzieś pod tablicę bezpieczników, ale obawiam się, że trafię na jakiś elektronicznie czuły przewód i coś popalę. pozdr.

 

Hej Jark

 

Obwodów z IPDMu nie radzę ruszać podobnie jak BCMowych

 

Najprościej spod dodatkowego gniazda ale jak nie chcesz to z J/B Fuse box.

W załączniku masz szczegółową rozpiskę obwodów, kolorów żył i zabezpieczeń w skrócie.

Ja proponuję wyjście nr 20 - dla akcesoriów (są tam między innym zestaw głośnomówiący, autoalarm itp.)

Otwórz skrzynkę, wyjmij bezpiecznik, podłącz amperomierz - pomierz jaki jest pobór prądu w stanie normalnym

przy włączonych wszystkich obwodach - zabezpieczeniem jest 10A. Zrobisz bilans - czy masz zapas mocy.

Jeśli jest zapas - sądzę że spokojnie. Rozbierz skrzynkę i podłącz żyłę pod potencjał +12. Potem masę we

wskazanym punkcie. Przejścia na zewnątrz szukaj w szarych peszlach (rurki z przewodami) - natnij delikatnie

i wsuń dodatkowy przewód. Uszczelnij taśmą izolacyjną / lub silikonem.

 

Pozdrawiam

Elektryka Tiida.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Jark

 

Obwodów z IPDMu nie radzę ruszać podobnie jak BCMowych

 

Najprościej spod dodatkowego gniazda ale jak nie chcesz to z J/B Fuse box.

W załączniku masz szczegółową rozpiskę obwodów, kolorów żył i zabezpieczeń w skrócie.

Ja proponuję wyjście nr 20 - dla akcesoriów (są tam między innym zestaw głośnomówiący, autoalarm itp.)

Otwórz skrzynkę, wyjmij bezpiecznik, podłącz amperomierz - pomierz jaki jest pobór prądu w stanie normalnym

przy włączonych wszystkich obwodach - zabezpieczeniem jest 10A. Zrobisz bilans - czy masz zapas mocy.

Jeśli jest zapas - sądzę że spokojnie. Rozbierz skrzynkę i podłącz żyłę pod potencjał +12. Potem masę we

wskazanym punkcie. Przejścia na zewnątrz szukaj w szarych peszlach (rurki z przewodami) - natnij delikatnie

i wsuń dodatkowy przewód. Uszczelnij taśmą izolacyjną / lub silikonem.

 

Pozdrawiam

Bardzo goraco dziekuję, to jest to co było mi potrzebne. Jak tylko zrobi sie ciepło w Polsce zabiorę się do połaczeń. Dzieki. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej Jark

 

Obwodów z IPDMu nie radzę ruszać podobnie jak BCMowych

 

Najprościej spod dodatkowego gniazda ale jak nie chcesz to z J/B Fuse box.

W załączniku masz szczegółową rozpiskę obwodów, kolorów żył i zabezpieczeń w skrócie.

Ja proponuję wyjście nr 20 - dla akcesoriów (są tam między innym zestaw głośnomówiący, autoalarm itp.)

Otwórz skrzynkę, wyjmij bezpiecznik, podłącz amperomierz - pomierz jaki jest pobór prądu w stanie normalnym

przy włączonych wszystkich obwodach - zabezpieczeniem jest 10A. Zrobisz bilans - czy masz zapas mocy.

Jeśli jest zapas - sądzę że spokojnie. Rozbierz skrzynkę i podłącz żyłę pod potencjał +12. Potem masę we

wskazanym punkcie. Przejścia na zewnątrz szukaj w szarych peszlach (rurki z przewodami) - natnij delikatnie

i wsuń dodatkowy przewód. Uszczelnij taśmą izolacyjną / lub silikonem.

 

Pozdrawiam

Dzień dobry wiem, że trochę czasu upłynęło od tego wpisu ale czy Szanowny kolega dysponuje może opisem bezpieczników części silnikowej.

Potrzebuje napiecie po zapłonie do świateł dziennych.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj JJ59

 

W załączniku plik z istotną elektryką

 

Przepraszam ale ze względu na mało czasu nie zrobię Ci instrukcji

 

Po zapłonie to PG06 lub 08 - ale to przez J/B w częsci kabinowej

 

 

Pozdrawiam

11.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...